Ik heb van wat oude onderdelen een pc samengesteld (oa. asus p2b en geforce fx5200). Ik heb er windows XP pro op gezet en dat draait goed, alleen een puntje wat me opvalt is dat de monitor (philips 107E) wel op een soort van standby gaat (hij gaat wel uit, dus niet alleen zwart scherm), maar het lampje wordt niet oranje en blijft groen-achtig. Op de vorige pc die ik hierop aangesloten had werd het lampje altijd oranje en dat geeft volgens mij aan dat ie ook echt standby is en weinig stroom verbruikt. Nu verkeert ie volgens mij in een andere mate van standby waarbij die meer stroom verbruikt.
Het is een klein detail
, maar aangezien ik de pc vaak aan heb staan als ik er niet bij ben (en dus monitor op standby gaat) wil ik toch liever dat ie op maximale stroombesparing gaat. Iemand een idee hoe je dit kunt instellen in windows?
Volgens mij heeft het iets te maken met de standen 'off', 'suspend' en 'standby'. In de bios kan ik hier wel wat over vinden, maar het energiebeheer laat ik liever aan windows over.
Het is een klein detail
Volgens mij heeft het iets te maken met de standen 'off', 'suspend' en 'standby'. In de bios kan ik hier wel wat over vinden, maar het energiebeheer laat ik liever aan windows over.