[XP] Refreshrate probleem

Pagina: 1
Acties:

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart zonder de monitor ook meteen aan te zetten, en ik zet later de monitor pas aan, staat de refreshrate op 60Hz. In Display Properties geeft hij echter aan dat de monitor op 85Hz staat (wat het ook zou moeten zijn). Ik begin er een beetje gaar van te worden om elke keer weer de refreshrate aan te moeten passen...

Dit probleem doet zich voor sinds ik een Radeon 9800pro heb ingebouwd, met mijn oude GeForce2 Ti had ik dit probleem niet.
Ik heb Refreshforce al geprobeerd, maar dit heeft geen effect gehad.

Is dit een soort ingebouwde beveiliging van Windows ofzo? En is dit uit te schakelen?

Oh ik heb dus een Sapphire radeon 9800pro, een Philips 105E monitor en Windows XP Professional.

public void ik()

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Probeer het eens met Powerstrip die je refreshrate ook kan locken. Heb je al een frisse install van je drivers geprobeerd? En je nvidia drivers er ook goed uitgesloopt?

Powerstrip Homepage

ps. Hoe weet je dat je monitor echt op 60hz staat als je em aanzet?

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 08-05-2004 11:25 ]

Instagram / YouTube

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kijk eens onder Apparaatbeheer bij monitoren. Kans dat je twee schermen hebt staan (of meer als je een dualhead kaart hebt), nl. je Philips en een standaardscherm. Als je de monitor pas later aanzet, wil ie wel eens gebruikt worden als "Standaardbeeldscherm" ofzoiets.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je ook drivers voor je monitor geinstalleerd? Misschien heb je hem nu op ' plug en play monitor' staan waardoor ie bij elke start van windows opnieuw gaat zoeken naar de aangesloten monitor. Wellicht is dit op te lossen door een specifieke driver te installeren...

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Topicstarter
-De drivers van de monitor heb ik geïnstalleerd.
-De vorige drivers heb ik helemaal verwijderd, ik heb nooit detonators gebruikt maar die van Omega die geloof ik minder resten achterlaten.
-Ik ga powerstrip eens proberen, tanx.
-Dat ie op 60Hz staat is vrij duidelijk te zien, het ding flikkert nogal ;)

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

public void ik()