Toon posts:

Probleem met pc opstarten waarschijnlijk videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met me pc.
Als ik mijn pc opstart dan boot ie gewoon maar als je dan bij het inlogscherm (XP) komt dan begint ie weer opnieuw met booten (soms dan hoor je een lange toon uit het pc speakertje komen) soms dan kun je wel inloggen maar dan na een paar minuten start ie vanzelf weer opnieuw op ik heb al meerdere crash analyse gestuurd naar microsoft om te kijken wat het probleem van 1 heb ik het al terug gekregen en daar zeggen ze dat de display drivers verkeert zijn met een link naar de goede drivers dus ik heb die snel gedownload en geinstalleerd maar nu is het probleem nog steeds niet verholpen ik heb het gevoel dat me videokaart kapot is of me voeding kan iemand mij helpen _/-\o_

Specificaties:

Video: Nvidea Geforce4 MX 460
Moederboard: MSI MS-6533/G Micro ATX Mainboard

M.v.g.

Stephan van Delft

Ps. sorry ales ik het in het verkeerde deel van het forum heb gezet 8)7

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik heb het gevoel dat me videokaart kapot is of me voeding
Dus hier is wat je gaat doen:
1. Videokaart omwisselen voor een waarvan je weet dat ie werkt en testen.
2. Voeding omwisselen voor een waarvan je weet dat ie werkt en testen.

En gebruik voortaan wat meer leestekens, er zit nog geen accijns op die dingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
beste koraks,

Sorry ik moest het snel typen omdat hij anders weer uitging heb het eerst in kladblok getypt (steeds opgeslagen) en toen snel gekopieerd naar het forum

maar ik ga dat even proberen alvast bedankt

M.v.g

Stephan van Delft

Verwijderd

Heb je je pc overgeclockt ? Zo ja dan moet je hem terug clocken. Als ik hem bij mij te ver overclock dan reboot hij bij windows screen.

Verwijderd

Topicstarter
nee hij is niet overgeclockt.

Ik denk dat het echt iets is dat hardware matig is omdat ik het probleem voor de vakantie ook had en toen heb ik format C gedaan en daarna was het probleem niet verholpen.

M.v.g.

Stephan van Delft

Verwijderd

Stephan,

Aan mijn response zul je niets hebben maar ik heb eigenlijk al ruim een jaar het zelfde probleem als jij. Wat mij opvalt is dat wij het zelfde moederboerd hebben.
Ik heb destijds dit moederbord via een pc project met nog een aantal collega's gekozen. Vreemd is wel dat twee van collega's gelijksoortige problemen hebben. Sommige hebben tijdens de eerst boot al problemen. Dan lijkt het alsof ie de eerste opstartbestanden niet pakt ofzo.

Ik heb idd al eens geprobeerd om de videokaart te vervangen, andere pci-slots, andere harddisk, bios geflasht, etc. ..soms leek het probleem weg maar later kwam ie weer terug. Precies zelfde met mijn collega's.

Hopelijk vinden we ooit de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Beste cabron en anderen,

Ik had gekeken met een andere voeding en videokaart maar toen bleef het probleem zich voor doen

Ik ben er over aan het nadenken om maar een nieuw moederboard te gaan kopen want zo kan ik niet werken. 1 ding is wel zo ik neem niet meer dit type moederboard. Ik denk dat ik maar een asus neem en dit keer met meer pci sloten (had er maar 3) maar goed dat komt nog wel eerst even kijken of ik hem naar een pc doktor kan brengen. :(

M.v.g.

Stephan van Delft

Ps. Als je weet wat het probleem is au vermeld het dan even in een reply. _/-\o_

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hm, een MSI moederbord. Je hebt toch niet heel toevallig een paar defecte elco's op dat bord zitten? Dat geeft namelijk vaak dezelfde symptomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-one.com/reviews/msi6309/images/capacitor.jpg
De groende en zwarte rechtopstaande, cilindervormige onderdelen links en rechts in de foto zijn elco's. Controleer of de bovenkant nergens is opengebarsten of opgebold en of ze nog netjes recht staan. Als een elco scheeft staat, kan dit erop duiden dat ie van onderen is opengebarsten. Als de bovenkant van de elco is opengebarsten en er eventueel gelige prut uit is gelopen, dan is de elco oververhit geraakt en geploft. Dit veroorzaakt in het begin enorme stabiliteitsproblemen, maar na verloop van tijd zal het bord überhaupt niet meer starten.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 21:45
Betrek ook je geheugen in de speurtocht. Ik heb me laatst twee maanden rotgezocht naar een hardware conflict met ogenschijnlijk de grafische kaart (Sapphire Radeon 9500 Pro)

Uiteindelijk bleek dat een van de twee DDR Ram modules op mijn moederobrd hikt met de ATI kaart en VIA KT 333 chipset. Bij een VIA KT 600 treedt het niet op overigens.

Pobeer eens met memtest te testen.

Verwijderd

Topicstarter
@koraks

Nee, het zijn niet de Elco's die zien er allemaal keurig uit mooi recht en niet opgebold.

@EricJH

Nee, dat kan denk ik ook niet omdat deze videokaart zat meegeleverd bij de computer en toen werkte die wel (3 jaar geleden) en nu geeft hij conflicten.

@ Iedereen

Ik had er eerst wel een soort van moederboard uitbreiding op zitten (een soort van blokje dat in 3,5 gleuf zit met allemaal poorten zoals een s-video, USB, 1394, Composite, Microfoon en Audio in) die heb ik er uit gehaald omdat ik denk dat die kortsluiting heeft gemaakt en daarna werkt hij wel iets meer stabieler alleen hij bleef uitgaan.

@cabron

Heb jij ook de zelfde moederboard uitbreiding??

M.v.g.

Stephan van Delft

Ps. Ik zet in de loop van de dag even een foto op het forum hoe die uitbreiding er uit ziet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 13:03 ]

Verwijderd

MSI moederborden hebben vaak dit soort problemen. Vooral de K7T-serie is helemaal erg. Met als droef hoogtepunt k7tpro. Die van mij hield het wonder boven wonder uit tot ik hem opblies }) maar ik heb al bij zoveel mensen gezien dat de iets oudere athlon (socketA) msi moederborden op gegeven moment overlijden.

De nieuwere MSI moederborden heb ik overigens nooit iets bijzonders over gezien. De moederborden van MSI zijn prijskwaliteit gezien overigens wel goed. Ik zou MSI nog niet meteen afschrijven na één keer een foute serie.
Pagina: 1