Site is niet beeld vullend in Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:59
Ik ben dus met nog een twee anderen een site aan het maken. Alleen nu ziet alles er goed uit met Mozilla (1.6) maar met Internet Explorer ziet het er beroerd uit |:(
Ik heb de pagina gemaakt met dreamweaver.
Ik zal in een plaatje laten zien wat ik bedoel;
dit is gewoon met Mozilla :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/simongrin/computertotaal/mozilla_boven.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/simongrin/computertotaal/mozilla_onder.jpg

dit is met Internet Explorer :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/simongrin/computertotaal/ie_boven.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/simongrin/computertotaal/ie_onder.jpg

nu kan het ook in Internet explorer er goed uit zien alleen dat moet je op elke pagina een refresh doen :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/simongrin/computertotaal/vernieuwen.jpg

dit is de site:
http://home.deds.nl/~2dewo/

Wat kan ik hier aan doen?
Help me !

Bij voorbaat dank! ;)
Michel

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

code:
1
2
3
body{
      margin:0;padding:0
}

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Hier gaat íe goed hoor! Zowel met IE, als met Mozilla :) Misschien ligt het probleem bij jou? Of is mijn PC gewoon goed :P

edit: ow alleen de begin pagina, als je daarna ergens op klikt gaat het fout. Zie hierboven voor de uitleg ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Nik op 08-05-2004 10:59 ]

• MichelG
Ik heb dus dit staan, dit is toch het zelfde?

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

Dit heb ik ingesteld met dreamweaver.

[ Voor 34% gewijzigd door MichelG op 08-05-2004 11:00 ]

• MichelG
Ik heb het nu dus veranderd in:

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" margin="0" padding="0">

Maar het maakt geen verschil.

• MichelG
proller schreef op 08 mei 2004 @ 10:57:
Hier gaat íe goed hoor! Zowel met IE, als met Mozilla :) Misschien ligt het probleem bij jou? Of is mijn PC gewoon goed :P

edit: ow alleen de begin pagina, als je daarna ergens op klikt gaat het fout. Zie hierboven voor de uitleg ;)
Dat klopt dat heb je dus ook als je daarna weer op de begin pagina terug keert wordt ook deze verkeerd weergegeven. En wat hierboven staat werkt niet, het probleem blijft zich voordoen. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door MichelG op 08-05-2004 11:18 ]

Verwijderd

Wat je nodig hebt is CSS. En daar is meer dan genoeg over te vinden op het internet. Maar je weet nu dan in ieder geval hoe het heet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 11:19 ]

• MichelG
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 11:18:
Wat je nodig hebt is CSS. En daar is meer dan genoeg over te vinden op het internet. Maar je weet nu dan in ieder geval hoe het heet.
Misschien is CSS wel de oplossing maar kan het niet op een andere manier?
En bestaat er eigenlijk niet iets van een refresh script zodat de pagina vernieuwd wordt? Want dan wordt ie wel goed weergegeven. :)

Verwijderd

Misschien een voor jouw beter toepasbaar voorbeeld:

HTML:
1
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" style="margin: 0; padding: 0;">

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb ook zo'n probleem gehad een tijdje terug, de enige (lelijke maar werkende) oplossing die ik zag was de documenttype declaration verwijderen...

• MichelG
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 11:35:
Misschien een voor jouw beter toepasbaar voorbeeld:

HTML:
1
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" style="margin: 0; padding: 0;">
Thank you very much !!!!!!!!!!
Dit is het! Bedankt! Nu doet ie het goed _/-\o_

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

verwijderen?! dat is wel erg straf dat ding staat er niet voor niets. Je kunt hem beter veranderen; hoewel deze declaratie goed lijkt ( <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> )

ik ga ook voor de body tag met margin=0

edit: juuustem ;) :+

[ Voor 10% gewijzigd door XangadiX op 08-05-2004 11:44 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

MichelG schreef op 08 mei 2004 @ 11:41:
[...]
Dat is dus toch met CSS.

Vraag niet om iets anders als je niet weet waar iemand het over heeft. Zoek eerst uit wat de ander bedoelt voor je verder gaat vragen.
Het staat letterlijk in de W&G policy:
Neem medegebruikers serieus
De antwoorden die je krijgt op je topic zullen niet in één keer duidelijk zijn. Dat geeft niets maar verdiep je er eerst in voordat je vraagt "wat bedoel je nou? ik ben nog maar een n00b". Dan hebben er veel mensen hier al iets van "als jij er geen moeite voor wil doen dan doen wij dat ook niet" en dus voor jou weer minder kans op een goed antwoord.
Zo werkt dat hier dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 11:49 ]

Verwijderd

XangadiX schreef op 08 mei 2004 @ 11:43:
verwijderen?! dat is wel erg straf dat ding staat er niet voor niets. Je kunt hem beter veranderen; hoewel deze declaratie goed lijkt ( <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> )

ik ga ook voor de body tag met margin=0

edit: juuustem ;) :+
Dat is ook een goede declaratie, alleen officieel is het een onvolledige doctype.

Als je dit doctype gebruikt gaat de browser is squirk (ofzo iets :) ) mode en wordt de website weergegeven zoals hij te zien zou zijn in IE4 en NS4. De meeste populaire sites maken hier dankbaar gebruik van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 12:27 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

MichelG schreef op 08 mei 2004 @ 11:41:
[...]
Laat dat nou ook de EERSTE reactie zijn op je post... die je compleet negeerde...

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Niet helemaal hè, dit is 'embedded' CSS, wat voor velen al een stuk toegankelijker is dan een Cascading Style Sheet.

Nou eigenlijk is het allebei CSS, jij hebt toch gelijk ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1