Geen beeld met films ook al gebruik gemaakt van overlay

Pagina: 1
Acties:

• Du0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb een Gigabyte GeForceFX 5950 Ultra gister geinstalleerd, maar door een of ander manier wanneer ik films (divx of rmvb) draait krijg ik de beeld niet op tv. Ik krijg alleen zwart beeld. Ik heb bij Full Screen Control > Full screen device > Secondary display gezet. Dat deed werkte bij al mijn voorgaande GeForce kaarten om film te draaien en meteen full screen op tv draaien. Maar bij deze lukte het niet :(

Momenteel draai ik mijn tv als single primary device. Zo krijg ik wel beeld wel op tv maar dat is niet erg handige oplossing.Kunnen jullie me met dit problemen helpen? Alvast bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door Du0 op 08-05-2004 11:37 ]

• Du0
De volgende dingen heb ik vandaag geprobeerd maar alsnog hielp het niet:

- Yuv extended Mode and Overlay Extended Mode aanzetten in DivX configuration
- Driver die op de cd van gigabyte geinstalleerd ipv de nieuwste van nvidia

Kunnen jullie me wat tips geven wat ik nog kan doen?

BTW als ik "Automatisch pannen op secundair apparaat uitschakelen ( viewport vergrendeld)" aanvinkt dan krijg ik wel film beelden op mijn tv. Maar dan verdwijnt de menu "Full screen video" zo kan ik niet film draaien op tv en werken op pc tegelijk. :(

[ Voor 42% gewijzigd door Du0 op 09-05-2004 20:41 ]

• Du0
Het is me aan geraden om tvtools te gebruiken. Ik heb het gedownload en geinstalleerd alleen ik krijg het nog steeds niet voor elkaar met de probleem wat ik eerst had op te lossen. Kunnen jullie me wat tips geven?

Verwijderd

Je kunt voor zover ik weet bijna nooit divx decoden op twee monitoren tegelijk. Als je je monitoren cloned gaat het dus kennelijk niet werken. Ik zou denken dat als je je monitoren (monitor + tv) zo instelt dat je ze allebei naast elkaar aan hebt, en dan de film op je 'tv monitor' speelt, je van je probleem af bent. Ik begrijp trouwens niet helemaal die opties die je noemt, maar kennelijk heeft nvidia voor de nieuwere kaarten niet meer gewoon nview?

Dit is altijd wat irritant met controls omdat je misschien niet lekker op je tv screen kan zien wat je doet, maar met alt-spatie, M, kun je dingen van de ene naar de andere monitor moven als je windowtjes en taakbalken kwijt bent :)

• Du0
Al mijn voorgaande kaarten ( tot GF4 TI 4400 ) kan ik met nview > full screen option ( vroeger heet het overlay nog wat ) mijn divx beelden full screen op mijn tv laten draaien wanneer ik het op kloon instelt. Ik doe nu exact dezelfde instellingen net als bij mijn voorgaande kaarten alleen nu komt geen full screen divx beeld maar full screen grijs beeld. Ik kreeg te horen dat het een driver bug is, maar ik weet het niet zeker. weten jullie er iets van? BTW door een of ander reden wanneer ik TVtool opstart krijg ik niet eens beeld op mijn tv :/

PS: Dual screen werkt opzicht wel alleen wanneer ik een game gaat draaien gaat mijn pc crashen. En RMVB bestanden krijg ik ook niet op beeld ( werkt wel wanneer tv als primair beeldscherm, maar tft monitor ziet erg lelijk beeld met 1024x768 ipv 1280x1024 ).

[ Voor 21% gewijzigd door Du0 op 11-05-2004 14:56 ]

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Omdat hij ook crasht als je dual screen een spel doet, en je hebt alle instellingen gehad, denk ik dat er iets hardwarematig's fout is.

Mijn spec's | Modelbouwforum

• Du0
Thunde® schreef op 11 mei 2004 @ 15:01:
Omdat hij ook crasht als je dual screen een spel doet, en je hebt alle instellingen gehad, denk ik dat er iets hardwarematig's fout is.
Het is niet helemaal dat ik crash. Hij loopt gewoon HEEL ERG traag. Het lijkt alsof je sasser hebt opgelopen =_= Maar bij kloon gebeurt dat niet.

• Du0
Heb met een ASUS GF FX 5950 Ultra getest. Het bleek dat het ook niet mogelijk is om met kloon + secundaire apparaat full screen beeld naar tv te sturen. Het werd aan me verteld dat het aan de driver die niet 100% met de chipset werkt. En dat ik op de nieuwe driver moet w8en en hopen dat het dan wel werkt.

• Du0
Weet iemand email adres van nvidia waar ik kan aangeven wat er mis is met mijn video card. Want als ze het niet weten kunnen ze het toch niet fixen bij de volgende driver .
Pagina: 1