ik heb mijn pc sinds donderdag, heb gemerkt dat er verkeerd geheugen op de grafische kaart zat, maar die gaan ik inruilen. Na het installeren van winxp merkte ik op dxdiag dat er maar een geheugen van 256mb op m'n moederbord zat, ik keek in m'n pc en zag 2x 256mb DDR 400 PC 3200 latjes zitten.. kan iemand me uitleggen hoe dit komt?
Wat zegt je PC tijdens het booten (BIOS info)?Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 10:26:
ik heb mijn pc sinds donderdag, heb gemerkt dat er verkeerd geheugen op de grafische kaart zat, maar die gaan ik inruilen. Na het installeren van winxp merkte ik op dxdiag dat er maar een geheugen van 256mb op m'n moederbord zat, ik keek in m'n pc en zag 2x 256mb DDR 400 PC 3200 latjes zitten.. kan iemand me uitleggen hoe dit komt?
Kijk gewoon eens met cpuz / wcpuid / sisoft / enz
Probeer desnoods eens Memtest te draaien.
Kortom: je hebt wel erg weinig zelf geprobeerd. Niet gecontroleerd of er inderdaad maar 256MB geheugen wordt gedetecteerd, en niet het geheugen in de banken verwisseld of beter aangedrukt.
[ Voor 20% gewijzigd door T.T. op 08-05-2004 10:33 ]
ik heb m'n geheugen aangedrukt, maar heb de indruk dat het niet verder gaat, ik heb 3 slots waaronder 1 hoofdslot waar het ene geheuge staafje precies anders in zit dan in het 2de.. SiSoftware zegt ook dat ik maar 255mb fysiek geheugen heb...
Verwijderd
Ander erin (verkeerd om geplaatst ?) lijkt me niet goed. Is voor je te hopen dat er niets beschadigd is. Indien wel (wat afgebroken aan de dimmhouder of wat door gebrand) krijg je een welis nietes verhaal met de leverancier (die zal waarschijnlijk zeggen dat je er zelf aan hebt zitten klooten, en dat heb je ook, nml het aandrukken...)Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 10:57:
ik heb m'n geheugen aangedrukt, maar heb de indruk dat het niet verder gaat, ik heb 3 slots waaronder 1 hoofdslot waar het ene geheuge staafje precies anders in zit dan in het 2de.. SiSoftware zegt ook dat ik maar 255mb fysiek geheugen heb...
als je de pc donderdag gekocht hebt, en er is iets mis, dan moet je niet zelf gaan klooien maar de PC terug brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt.Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 10:26:
dual channel.. ik heb een asus K8V SE deluxe mobo.. ik heb er echt niet hard op gedrukt, heb ik geen dual channel? de winkel heeft hem in elkaar gestoken.. moet ik dan het 2de staafje naar het 3de slot doen?
Als de winkel het heeft in mekaar gestoken en jij gaat er aan veranderen, dan kan je misschien je garantie verliezen. Je weet nooit wat die winkel wilt doen om er onderuit te geraken.Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 11:04:
dual channel.. ik heb een asus K8V SE deluxe mobo.. ik heb er echt niet hard op gedrukt, heb ik geen dual channel? de winkel heeft hem in elkaar gestoken.. moet ik dan het 2de staafje naar het 3de slot doen?
GoT Huisregels
PMG Beleid
Hoe verwacht je dat we ook maar iets kunnen zeggen over wat voor resultaten vage progjes allemaal geven als je ons niet vertelt wat voor hardware er in je systeem zit? Controleer dat gewoon (niet dmv progjes, maar gewoon op zicht) en je weet het zeker. Negeer progjes die resultaten geven die daar niet mee overeenkomen.
PMG Beleid
Hoe verwacht je dat we ook maar iets kunnen zeggen over wat voor resultaten vage progjes allemaal geven als je ons niet vertelt wat voor hardware er in je systeem zit? Controleer dat gewoon (niet dmv progjes, maar gewoon op zicht) en je weet het zeker. Negeer progjes die resultaten geven die daar niet mee overeenkomen.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()