Toon posts:

Eerst hoge score met benchark 2003 en na reboot weer laag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben een:

AMD ATHLON 64 3200+
Ati Radeon 9800 pro (128 MB)
MSI K8T800 NEO
KINGSTON 1024 MB ram

We hebben Windows XP professional draaien, met alle nieuwste updates incl. service pack 1. Ook de nieuwste drivers voor moederbord en videokaart. VIA 4 in1 V4.51 van Hyperion. Heb ik er opgezet.

Toen ik net alles opnieuw had geinstalleerd haalde ik met hoogste beeld kwaliteit een score van ~5900 maar nadat ik de computer opnieuw heb opgestart, en doe weer een test dan komen we niet eens meer boven de 3000.

Weten jullie waar dat aan ligt?

Alvast bedankt.

Groet mvt3c

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog eens geprobeerd met nieuwe drivers, dan doet hij het de 1e keer wel weer, maar daarna weer na een reboot dan heb ik weer lage scores....

;(

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
wellicht dat je ff naar de clocksnelheden van je 9800PRO zou kunnen kijken?
misschien dat die na een reboot naar beneden worden gegooid, al dan niet na 't uitvoeren van een OC?

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
in je bios staat geloof ik iets dat de clock snelheid automatich naar beneden word gezet zodra deze niet volledig word belast.
zet deze eens uit

yep it's me

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
misschien gewoon de standaard drivers van VIA erop houden dit probleem had ik ook met de nieuwere drivers.

Probeer dit eens

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen, heel erg bedankt ik ga het even testen!

Groet mvt3c

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet gelukt,, hij blijft kloten... elke keer daarna haalt hij weer een lage score.. en nu krijg ik hem ook niet meer hoog... echt heel raar |:(

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Misschien dat met je ouwe driver alles uit stond en met nieuwe(als Omega is) kan dat best wel kloppen.

Check even instelling van je videodriver en kijk of je AA enzo aan staat en V-sync ook effe uitzetten als het kan.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eergister de Ati catalyst 4.5 driver gedownload en geinstalleerd, en ik haal nog steeds maar een schore met optimale beeld kwaliteit van 3200 en eerder ~5900. En ik heb de nieuwe 1.1.0.9 driver voor 64-bits cpu's er op gezet... maar allemaal geen succes... :( maar tog bedankt... :)

• leuk_he
  • Laatst online: 12-08 20:20

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:02:
ik heb eergister de Ati catalyst 4.5 driver gedownload en geinstalleerd
Driver cleaner al eens geprobeerd VOOR het installeren? Enne, die 4.5 heeft wat tijd nodig NA het rebooten om de hardware te detecteren. Ik lees isoms wel 10 minuten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Oowh okeej.. ej bedankt voor dat tooltje die ga ik eerst eens even gebruiken, met de final versie, heeft die ook zo veel tijd nodig?

Bedankt alvast :D

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog opties of tips? want heb er op de laatste na alles in dit topic al geprobeerd...

• leuk_he
  • Laatst online: 12-08 20:20

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:32:
Verder nog opties of tips? want heb er op de laatste na alles in dit topic al geprobeerd...
"Edit" gebruiken als je zelf nog de laatste post hebt.

Kaarsje in de kerk aansteken.

nog op :rage 3d forums
eens zoeken en vragen.

/edit: b.v. hier: http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33738545
raden ze de
omega (voor beeldkwaliteit) en dna drivers (voor snelheid) aan

[ Voor 29% gewijzigd door leuk_he op 14-05-2004 13:45 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
okeej gah ik ook even vragen & zoeken :D

thnx 'gain

• DJkim

DJkim

Voor uninstallen of verschonen van je driver..

Je kan beter in Safemode starten door F8 tijdens boot te drukken. Dan run die drivercleaner.

En Omega is niet helemaal voor beste prestatie maar meer mooiere beeld dus bedenk goed voordat je hem download en btw er is nog geen Omega versie van deze Cat 4.5 dacht ik zo...

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
owhz... okeej goed dat je het zegt..... ik ga het even uitzoeken! :) 10q,,!

• DJkim

DJkim

DJkim schreef op 14 mei 2004 @ 13:50:
Voor uninstallen of verschonen van je driver..

Je kan beter in Safemode starten door F8 tijdens boot te drukken. Dan run die drivercleaner.

En Omega is niet helemaal voor beste prestatie maar meer mooiere beeld dus bedenk goed voordat je hem download en btw er is nog geen Omega versie van deze Cat 4.5 dacht ik zo...
P.S

Mvc3t jij bent wel heel erg actief.. ik ben je nu 4 topics tegengekomen lol :P

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
haha ja, een aantal problemen met me nieuwe pc :X kan er ook niks aan doen :P

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil ook allemaal niet helpen... :( heeft iemand nog andere oplossingen??

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd, er is een 'wijzigen'-knop boven je bericht...

---edit---
Afgezien van de benchmarkscore geen verschil? Je kan eens een andere benchmark proberen...

AJK

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
het wil gewoon niet lukken.. krijg na de eerste keer van de installatie en updates niet meer zo;n hoge score... :?
[...]

ok srry...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 16:17 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mvt3c, gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop wat vaker in plaats van steeds meerdere posts na elkaar te plaatsen :)
Pagina: 1