• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ga deze week een digitale camera kopen, maar heb sterk mijn twijfels welke nu precies te kopen. Denk zelf aan een Canon A70, mede door de goede reviews en de goede reacties en mooie fotos hier. Maar nu kwam ik ook de Kodak 6440 tegen, 4mpix, 4x zoom en vaak nog net wat goedkoper (nu ergens aanbieding 299 incl 64mb kaartje).

Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/plaatjes/1780100.jpg

Digitale camera • Resolutie 4.0 megapixels • Maximale resolutie 2304 x 1728 pixels • 4 X Optische zoom, 3,8 x digitale zoom • 1.8" LCD display • Opslag op 16 MB intern geheugen • Automatische flitser met anti rode ogen-stand • Gevoeligheid 100, 200 & 400 ISO • 12 Maanden garantie

Zo te zien wel minder opties (geen 50iso), maar op dpreview.com las ik dat hij wel beter met rode ogen omgaat dan de A70, wat veel mensen toch als een nadeel aantikken.

Ik vind het zelf jammer dat het prijsverschil van de A70 bij de verschillende shops zo ongelofelijk groot is. Op Pricewatch al vanaf 240 euro ofzo, maar als ik hier rond kijk, zelfs in mediamarkt niet goedkoper van 290-320 euro.

Dus mijn vragen:

Iemand ervaring met de Kodak 6440? (info hierboven)
Zo niet, waar koop je een A70 in denhaag omgeving

pfiew tis een semi A70 topic geworden :D

Verwijderd

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Aan de specs gezien ziet het er wel een degelijke camera (tegenover somige kodaks die wat minder waren vroeger).
http://www.dcresource.com...dx6440-review/index.shtml = een review.
Maar als je voor deA70 wil gaan, zou ik toch maar zijn broertje, de A75 kopen.

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Hi,

heb zelf de 6340 z`n 3.1 mpix kleine broertje.
De 6440 heeft nog iets meer handmatige instellingen en dus 4 mp.
Kan je vertellen dat de kwaliteit echt verbluffend is en bij mensen rode ogen fantastisch er niet zijn om maar te zeggen, mooie zin he.
Erg gebruiksvriendelijk en wat mooier formaat dan de a70.
En de schneider lens he :).
Gaat lang mee met 2 goede nimh batts.
Goede software erbij.
Dus is zeker geen slechte keuze.

Verwijderd

Je zegt dat de kodak €299,- kost, de A70 kost rond de €230,- ik denk dat je de vergelijking met de A80 bedoelt, de specificaties van de kodak zien er goed uit. De menu's vind ik persoonlijk overzichtelijk al heb ik alleen ervaring met een eenvoudige kodak. De schneider lens zal zeker niet minder zijn dan de canon lens. En je hebt zo'n 35mm meer zoombereik dat is ook wel prettig uiteraard.

Verwijderd

Sevenhunt schreef op 09 mei 2004 @ 11:38:
Hi,

heb zelf de 6340 z`n 3.1 mpix kleine broertje.
De 6440 heeft nog iets meer handmatige instellingen en dus 4 mp.
Kan je vertellen dat de kwaliteit echt verbluffend is en bij mensen rode ogen fantastisch er niet zijn om maar te zeggen, mooie zin he.
Erg gebruiksvriendelijk en wat mooier formaat dan de a70.
En de schneider lens he :).
Gaat lang mee met 2 goede nimh batts.
Goede software erbij.
Dus is zeker geen slechte keuze.
Jup heb ik ook
ultieme tevredenheid
(nou nog leren zelf ook echt mooie foto's te maken)
maar tot nu toe lijken de foto's wel vanzelf geowon goede foto's te worden.
nou moet ik bekennen.. weinig ervaring hier met andere digitale camera's
maar.. ik heb hier echt nog geen seconde spijt van gehad

alleen afgelopen week dus een extra telelens en macrolens besteld
was er al bijzonder snel achter dat macrofoto's erg leuk zijn.. zeker in combi met kleine huisdieren en ook ben ik nogal gek op gewoon dieren en boompjes en gras.. dat moet nu gaan lukken :D
maar dat was dus best lastig.. want er is bijna niemand die dat verkoopt
had het al bijna opgegeven ze in NL te kunnen kopen.. maar nog net op het nippertje wat gevonden.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-02 15:01
Ik ben de gelukkig eigenaar van de kodak cx6330, een klein broertje dus, maar ik ben er heel tevreden mee. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar m'n spiegelreflex, maar dit is zeker een goede digitale camera!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

ik heb de 6440 :)
prima cam vind ik
zal wel ff wat pics posten vanavond.

http://www.xs4all.nl/~dennisvr/digi/audi/
http://www.xs4all.nl/~dennisvr/digi/rotterdam/

evt kan ik je ook wel wat fullsize aanleveren als je ze echt goed wil bekijken :)

[ Voor 55% gewijzigd door D2k op 10-05-2004 12:34 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Ik weet niet wat voor geheugen die Kodak gebruikt, maar denk eraan dat als het iets anders is dan CF je met de Canon goedkoper uit bent m.b.t. geheugenkaarten.

Overigens zou ik zeker voor de Canon gaan. Canon heeft met de A-serie een ontzettende goede serie producten in de markt verworven. Ondanks dat deze Kodak geen slechte keus zal zijn, zou ik toch 'op zeker' gaan en de Canon kiezen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

havana schreef op 10 mei 2004 @ 13:13:
Ik weet niet wat voor geheugen die Kodak gebruikt, maar denk eraan dat als het iets anders is dan CF je met de Canon goedkoper uit bent m.b.t. geheugenkaarten.

Overigens zou ik zeker voor de Canon gaan. Canon heeft met de A-serie een ontzettende goede serie producten in de markt verworven. Ondanks dat deze Kodak geen slechte keus zal zijn, zou ik toch 'op zeker' gaan en de Canon kiezen.
hmm SD kaartjes bij de dx6340.. lijkt me sterk dat dat bij de 6440 anders is

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

SD idd

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Als je nog lenzen met een adapter zoekt voor de kodak 6340 of 6440:

http://www.digicamshop.nl/product/3003

Zijn ze te bestellen en was pas geleden iig nog op voorraad.

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-10-2025
Volgens sommige testen worden details de ene keer totaal verprutst en krijg je de andere keer weer haarscherpe foto's. Dit heb je zelf niet in de hand net als de grootte van de JPG bestanden. Het schijnt dat de witbalans erg goed is, hoewel deze niet handmatig in te stellen is. De kleuren kunnen iets overdreven zijn, maar de foto's zijn daardoor vaak juist mooier. De DX6440 maakt dus in de automatische stand al mooie foto's. De handmatige instellingen worden niet onthouden en moeten indien nodig telkens weer via het menu opnieuw ingesteld worden na draaien aan de selectorknop.
De klepjes voor de batterijen en voor de SD-kaart zien er zeer zwak uit.
De grotere SD-kaarten vanaf 128 MB of nog beter 256 MB zijn vaak veel sneller dan de kleinere exemplaren. Ultra II haalt wel 10 MB/sec terwijl een 64 MB kaart bij 1 MB/sec blijft steken
De meegeleverde batterijen schijnen volgens sommigen te lang te zijn waardoor je het batterijklepje er mee forceert als je ze gebruikt.
De Canon's hebben geen echte zoom functie maar een 7-stappen lens.
In en uitzoomen gaat dus in afgemeten stappen bij de powershots.
Zowel de Kodak als de Canons hebben geen lensdop, maar kwetsbare lamellen voor de lens. Daar moet je dus voorzichtig mee omgaan. Het LCD scherm van de Kodak is veel beter.
Bar-Le-Duc schreef op 08 mei 2004 @ 08:30:
Ga deze week een digitale camera kopen, maar heb sterk mijn twijfels welke nu precies te kopen. Denk zelf aan een Canon A70, mede door de goede reviews en de goede reacties en mooie fotos hier. Maar nu kwam ik ook de Kodak 6440 tegen, 4mpix, 4x zoom en vaak nog net wat goedkoper (nu ergens aanbieding 299 incl 64mb kaartje).

[afbeelding]

Digitale camera • Resolutie 4.0 megapixels • Maximale resolutie 2304 x 1728 pixels • 4 X Optische zoom, 3,8 x digitale zoom • 1.8" LCD display • Opslag op 16 MB intern geheugen • Automatische flitser met anti rode ogen-stand • Gevoeligheid 100, 200 & 400 ISO • 12 Maanden garantie

Zo te zien wel minder opties (geen 50iso), maar op dpreview.com las ik dat hij wel beter met rode ogen omgaat dan de A70, wat veel mensen toch als een nadeel aantikken.

Ik vind het zelf jammer dat het prijsverschil van de A70 bij de verschillende shops zo ongelofelijk groot is. Op Pricewatch al vanaf 240 euro ofzo, maar als ik hier rond kijk, zelfs in mediamarkt niet goedkoper van 290-320 euro.

Dus mijn vragen:

Iemand ervaring met de Kodak 6440? (info hierboven)
Zo niet, waar koop je een A70 in denhaag omgeving

pfiew tis een semi A70 topic geworden :D

Gerrit

Pagina: 1