Toon posts:

[Cooling] Swiftech + Tornado

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mede Co-Clockers!

ik wil een nieuwe cpu cooler kopen, aangezien het bijna zomer wordt, ik in zuid-frankrijk woon, en het dan aardig warm kan worden! 8)
ik heb nu de erbij geleverde cpu cooler+fan op mijn Athlon XP 2400... aamgezien ik overclock(Duh!), kan hij aardig warm worden. niet o-clocked, is ie op 42 idle, 48 stressed, met 18-20° ambient... dit valt nog aardig mee zoals jullie waarschijnlijk gaan zeggen, maar overclocked loopt dit al heel snel op, en de zomer komt eraan... (Ambient temps up to 40-46°)

ik heb na heel wat reviews en info gekozen voor de Swiftech MCX-462V, waarschijnlijk in combinatie met de VANTEC TORNADO TD9238H - 119 CFM! ik weet dat deze aardig wat DB-elletjes genereerd, maar ik heb een Aerogate II(Rheobus/fanbus) waarmee ik hem dan evt lager kan zetten, voor wat minder geluid tijdens t dvd kijken/typen etc...

heeft iemand ervaring met deze swiftech? wat denken jullie hiervan?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Hele goede koeler. De SLK's van Thermalright zijn alleen net ff beter. Alleen die fan he....je wil het niet weten. Hij is niet lawaaierig...nee, het is extreme scream. Leip word je er van. Langzamer laten draaien helpt wel, maar stil word het nooit. Dat komt omdat er een zwaar motortje in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 01:04:
Hele goede koeler. De SLK's van Thermalright zijn alleen net ff beter. Alleen die fan he....je wil het niet weten. Hij is niet lawaaierig...nee, het is extreme scream. Leip word je er van. Langzamer laten draaien helpt wel, maar stil word het nooit. Dat komt omdat er een zwaar motortje in zit.
ik twijfelde tussen de Thermalright SP-97 en deze swiftech, toch voor deze laatste gekozen, omdat deze wat kleiner is; ±80x80, en de Thermalright 99x60... steekt aardig uit aan de zijkant, een aangezien ik een mooie lian-li pc 65(plexi) met toebehoren(Cold Cathode kits, leds etc), leek mij dit een betere keus...

wat zou een goed alternatief zijn voor die Tornado?

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
een goed alternatief voor een tornado eh dat is een goeije.
ik denk dat je de dB en cfm maar moet gaan uit zoeken.
kort om kijken welke koeler meer cfm produceert met minder dB

ik denk toch dat het een tornado word, ik heb geen krachtiger fans gezien in zijn formaat

[ Voor 21% gewijzigd door ikman op 08-05-2004 01:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
de tornado heeft 119CFM, en een slordige 56.2DB!!! en dan waarschijnlijk ook nog zon **** geluid zoals hierboven genoemd... niemand een ideetje voor een evt andere fan? wat zou een minimum aan CFM zijn voor een goede 92mm? 70-80?

btw kan ik die tornado wel op mn Aerogate connecten? die tornado heeft een 4pins, en mn reobus 3...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:33 ]

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

Waarom zet je niet 3 stillere fans van 40-50 cfm r op dan?

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
BiX schreef op 08 mei 2004 @ 01:40:
Waarom zet je niet 3 stillere fans van 40-50 cfm r op dan?
3 fans? hoe kan je 3 fans op een cpu cooler zetten? echt nog nooit van gehoord... en volgens mij helpt dit de airflow niet zoveel... maybe 2-3CFM, maar echt NOOIT 3x40=120CFM :?

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds een paar vragen onbeantwoord...

-heeft iemand ervaring met deze swiftech? wat denken jullie hiervan?
-wat zou een goed alternatief zijn voor die Tornado?
-kan ik die tornado wel op mn Aerogate connecten? die tornado heeft een 4pins, en mn reobus 3...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 11:04:
nog steeds een paar vragen onbeantwoord...

-heeft iemand ervaring met deze swiftech? wat denken jullie hiervan?
-wat zou een goed alternatief zijn voor die Tornado?
-kan ik die tornado wel op mn Aerogate connecten? die tornado heeft een 4pins, en mn reobus 3...
De swiftech is al een oude koeler. Ik zou zeggen lees eens een review.

Een alternatief voor die fan is YS-tech ofzo. Maar elke fabrikant heeft verschillende fans. Zoek dus gewoon een fan uit op hun sites. Papst heeft bijv ook fans die wat krachtiger zijn.

Die tornado kan wel op je Rheobus met een verloopje. De vraag is alleen of die Rheo dat trekt. Je moet dus ff kijken watvoor fans eraan kunnen (welk wattage). Een te zware fan erop en hij fikt door.

Verwijderd

Ik heb een Vantec 92MM Tornado, op vol vermogen maakt hij te veel geluid. Maar als je hem dmv een fancontroller lager zet is het een van de beste fans. Ik heb hem icm de Thermalright SP-97.

• ikman
die tornado verbruikt 12,5w en de aerogate2 kan maximaal 18w per kannal leveren dus dat zal geen probleem zijn.

gewoon een verloopje er tussen zetten.

anders mail je vantec of coolmaster met die vraag als je het zeker wil weten.

[ Voor 38% gewijzigd door ikman op 08-05-2004 12:21 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als ik jou was zou ik voor een Zalman CNPS 7000A-CU gaan. Stil en goede cooling performance.

Check: Zalman Review @ Frostytech.com

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik heb een Siwftech MCX-462+ met 'n Vantec Tornado fan erop, en jij wil niet weten wat voor kloten herie dat ding maakt. Ik ga binnen kort dan ook op waterkoeling overstappen.

Het koelblok zelf is zeer goed alleen die fan maakt echt ongeloofelijk veel herie.
De naam Tornado doe hij eer aan, als of er een softzuiger 24/7 aanstaat.

Als ik jouw was zou ik gewoon wat meer geld uitgeven voor een goede waterkoel set of je XP lager clocken. Ik ben bang dat ik mijn CPU straks ook lager moet clocken wil ik de TV of de stereo nog horen zonder dat ik het vollume open moet zetten.
De zomer komt er aan met een buiten temp. van 30 grade nou ik zie het al gebeuren een CPU temp. van 60 grade.

Hij is nu idle al 52 grade met een binnen temp van +/- 25 grade.
Wel met 1.9 volt of een Barton 2500+ @ 2268 Mhz met de tornado fan aan een Aerogate II op 3300 toeren.

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op 08 mei 2004 @ 12:25:
Als ik jou was zou ik voor een Zalman CNPS 7000A-CU gaan. Stil en goede cooling performance.

Check: Zalman Review @ Frostytech.com
dat was ook een van mn eerste keuzen, maar dat dign is waaaaaay too big... ik wil t wel een beetje mooi houden! ik heb t gemeten en t zal er echt niet mooi uit zien denk ik... en ik weet niet of hij beter koelt dan die swiftech...
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 12:38:
Ik heb een Siwftech MCX-462+ met 'n Vantec Tornado fan erop, en jij wil niet weten wat voor kloten herie dat ding maakt. Ik ga binnen kort dan ook op waterkoeling overstappen.

Het koelblok zelf is zeer goed alleen die fan maakt echt ongeloofelijk veel herie.
De naam Tornado doe hij eer aan, als of er een softzuiger 24/7 aanstaat.

Als ik jouw was zou ik gewoon wat meer geld uitgeven voor een goede waterkoel set of je XP lager clocken. Ik ben bang dat ik mijn CPU straks ook lager moet clocken wil ik de TV of de stereo nog horen zonder dat ik het vollume open moet zetten.
De zomer komt er aan met een buiten temp. van 30 grade nou ik zie het al gebeuren een CPU temp. van 60 grade.

Hij is nu idle al 52 grade met een binnen temp van +/- 25 grade.
Wel met 1.9 volt of een Barton 2500+ @ 2268 Mhz met de tornado fan aan een Aerogate II op 3300 toeren.
geen zin voorlopig in een waterkoeling... later waarschijnlijk wel, eind van ´t jaar. maakt dat ding nou echt zoveel geluid? 8)7 |:(

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Ander de Zalman 6000CU die is niet zo groot en koelt genoeg???

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die swiftech is op het moment de beste(of 1van de beste, voor mij iig de beste) koeler momenteel, en geloof aub reviews niet, 99% van reviews is gesponsord.

Als je een beetje goeie airflow hebt in je kast hoef je niet meer zoveel na te denken over de fan die je op de swiftech wil zetten, het zal je maximum OC niet heel erg veel uitmaken(tenzij je zo een tornado neemt, kom je misschien 40mhz verder maar het lawaai kan je niet leven, en op "medium" is ie niet zo goed als een hoge CFM Papst fan) . Het is dat de warmte gewoon niet snel genoeg afgevoerd kan worden bij zo een hoge OC. Daar kom je met een gemiddelde waterkoeling niet echt hoger met je OC dan met zo een swiftech.

Kortom die swiftech doet het perfect met een standaard 8cm fan op 2200rpm en een goeie flow in je kast :) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 17:38:
[...]

dat was ook een van mn eerste keuzen, maar dat dign is waaaaaay too big... ik wil t wel een beetje mooi houden! ik heb t gemeten en t zal er echt niet mooi uit zien denk ik... en ik weet niet of hij beter koelt dan die swiftech...

[...]

geen zin voorlopig in een waterkoeling... later waarschijnlijk wel, eind van ´t jaar. maakt dat ding nou echt zoveel geluid? 8)7 |:(
In het begin weet je niet wat je mee maakt maar na een tijdtje merk je het niet meer. Ik moet wel zeggen zo gauw mijn game bakje (PC met Swiftech en tornado) uit gaat is het wel stukken stiller op mijn kamer.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga denk ik toch maar voor een Thermalright SP-97, deopvolger van de SLK´s! in combo met een fan mate 2 denk ik... angezien die tot 80CFM gaan...

/offtopic; is arctic silver ceramique eigenlijk beter dan arctic silver 5 voor de CPU?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 01:04:
Idd die dingen maken een tyfusherrie. Ik heb hier een aantal delta's die ook een tyfusherie maken.
Maar de stilste PC die ik ooit gemaakt heb voor iemand heeft ook een 60mm Delta fan erop. Welliswaar op 5 Volt, maar hij is sterk en bijna onhoorbaar.

Een flink sterke fan lijkt me wel een goeie oplossing. Let er wel op dat je baybus de soms asociale vermogens van sommige fans wel kan trekken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor enige extra inzichten...

ik ben toch maar gegaan voor de thermalright SP-97... http://www.pc-look.com/bo...info.php?products_id=1046
in combinatie met een Smart Fan II... http://www.monsieurprix.c...nhardware/J000024822.html

nou d8 ik er opeens aan... als ik hem op mn rheobus aansluit, en mn langzamer wil laten draaien... klimt ie dan niet vanzelf op een hoger toerental omdat t een variable is?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
waarschijnlijk ja , daarom kan je beter een gewone fan nemen voor op de cpu cooling, dus een leuk papst of zo , of een andere leuke fan

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
ThaKiller schreef op 09 mei 2004 @ 00:45:
waarschijnlijk ja , daarom kan je beter een gewone fan nemen voor op de cpu cooling, dus een leuk papst of zo , of een andere leuke fan
waarschijnlijk of zeker weten? iemand anders? ik vind geen andere hoge CFM fan...

• ikman
ik zou zeggen de enermax UC12BAF ik heb er 2 van en er zit een pot meter bij maar het is maar min 107m3h - max 161m3h. ze werken voor mij heel goed.

ja of deze http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/fan-22.html dat is 215m3h maar weet niet hoe je er aan moet komen

kan ook zo'n papst maar daar weet ik niet zo veel van. op hun site www.papst.de hebben ze alle producten dus kan je kijken maar dan moet je even zoeken waar je ze kan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
dus de smart fan II is neit aan te raden?

Verwijderd

Vantec heeft ook stillere fan's in het assortiment. Kijk eens op www.spacepromotion.nl voor meer info. Papst fan's zijn er ook in alle soorten en maten, keuze genoeg lijkt me. De Enermax fan's hebben een hogere 'pitch' en zou ik niet nemen als je een stille pc wil. Het enige gemak dat ze hebben is dat er een potmeter op zit en dat ze standaard met grill geleverd worden.

I rest my case :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 12:11:
dus de smart fan II is neit aan te raden?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Stamp er gewoon een 92 mm fan op.

K heb zelf ook een thermalright SLK984U met een 92 mm zalman 2800 rpm werkt prima.

Of een enermax of paps 3k rpm fan ook leuk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 12-05-2004 09:33 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
*K moddies, alhoewel de meeste vragen onbeantwoord zijn, kan er een slotje op!*

Thx All GoT Believers! _/-\o_
Pagina: 1