Toon posts:

LG 915+ Piept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
5 min geleden had ik er echt genoeg van! :(

monitor los koppelen, kappen eraf, hmm.... en toen???

Hij piept dus, voornamelijk @ 1024x786, bij verscheidene frequenties.
En aangezien 1024x786 zo gangbaar is moet ik het toch echt oplossen! (geen garantie meer en wel aardig technisch aangelegt.)

Maar nou de "main" -question: "hoe kom ik erachter welke spoel/condensator piept zonder ge-electrucuteerd te worden? , en kan ik de oorzaak met bijvoorbeeld kit enigzins vastzetten. Kit heb ik voorhanden en geen kuntststof spay e.d.

iemand die een goed idee heeft?? _/-\o_ _/-\o_

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

Gebruik een container voor de oplossing, en een winkel ter vervanging :7

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

André schreef op 08 mei 2004 @ 00:24:
Gebruik een container voor de oplossing, en een winkel ter vervanging :7
En André als financier.

Probeer eens een schema te pakken te krijgen. Dan weet je i.i.g. waar je mee bezig bent.

ARME AOW’er

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

GuardianAngel schreef op 08 mei 2004 @ 00:27:
[...]

En André als financier.

Probeer eens een schema te pakken te krijgen. Dan weet je i.i.g. waar je mee bezig bent.
:>

Maar inderdaad, als je niet weet waar je moet beginnen zou ik die monitor niet aanraken.

Verwijderd

Topicstarter
srry jongens, het enige dat ik echt graag wil weten is of ik gewoon kit kan gebruiken om het een en ander wat minder trillings gevoelig te maken.

Het gaat er dus om, of kit wel geschikt genoeg is voor deze karwei, warmte bestendig c.q. isolerend etc. of moet ik ff huis, tuin en keuken hobby lijm gebruiken?

ondertussen neem ik al de proef op de som, en ben voorzichtig aan het testen waar de piiieeeeep vandaan komt.

wish me good luck :P

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gebruik voor dit soort toepassingen bijvoorbeeld siliconenkit. Is behoorlijk warmtebestendig (genoeg iig) en duurzaam. Hobbylijm e.d. lijken me minder geschikt vanwege de oplosmidddelen die erin zitten; die kunnen wel eens verdampen en gevaarlijke situatie veroorzaken als de monitor warm wordt.

Veel succes, en wees voorzichtig!

Verwijderd

wat zou er moeten trillen aan je monitor dan, zitten toch geen bewegende onderdelen in? Ik betwijfel of je daarmee je piep kan verhelpen hoor, maar als je eraan begint wees voorzichtig, en laat weten wat het was...

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29
Hier is speciale hars voor in de handel, ik denk dat de betere elektronica-vakman je wel kan vertellen wat je hier voor moet hebben....

Flickr

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 12:23:
wat zou er moeten trillen aan je monitor dan, zitten toch geen bewegende onderdelen in?
In de topics die nagenoeg elke dag over dit probleem geopend worden (ik heb de indruk dat de search op dit onderwerp niet werkt ofzo 8)7 ) heb ik al meerdere malen uitgelegd (en anderen met mij) dat spoelen in de voeding en de lijntrafo vaak gaan resoneren op de schakelfrequentie van de voeding. Dit veroorzaakt een piepend/snerpend geluid. Het probleem kan verholpen worden door de resonerende onderdelen te fixeren met bijvoorbeeld een klodder siliconenkit.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik op een aantal makkelijk bereikbare spoelen wat siliconen kit gedaan, (dus geen montage kit o.i.d. omdat ik bang ben dat montage kit niet hittebestendig genoeg is) .

Voor de zekerheid heb ik geen componenten met m'n handen aangeraakt vanwege eventuele rest spanningen.

Resultaat tot nu toe...

geen PIEP meer :Y)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1