Sharen HP Deskjet 710C

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een probleem, misschien hebben jullie een oplossing ?

Situatie :
2 PC's, beide W95OSR2, met op één van beide PC's lokaal een HP 710C-printer. Deze is geshared op het netwerk, zonder wachtwoord, met F&P-sharing voor MS-Networks.

Probleem :
De tweede PC (dus degene die de printer NIET lokaal heeft aangesloten) kan niet printen (er komt een fout over dat de printer 'lost communication'). Printen op de eerste PC, met de printer lokaal, gaat perfect. Dus kabel is goed, en printer ook. Instellingen van parallelle poort is oké, want gelijk. Sluit ik de printer tijdelijk op de tweede PC lokaal aan, dan print-ie ook goed, maar dan kan de eerste dus weer niet printen...

Beide PC's hebben de laatste driver (v10.3). Ik heb op beide geprobeerd zowel met als zonder bidirectionele support geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde...

HELP !

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Moet ik je toch echt gaan teleurstellen.

De 710C is nou net de printer die printer sharing NIET ondersteund. Zijn ook geen patches voor o.i.d.
Ik weet het, het klinkt misschien wel vreemd, maar het kan gewoon niet met dit ding...

• Onno
  • Niet online
Is de 710C zo'n printer die alleen onder Windows printen wil?

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, moet ik de klant (want het is op mijn werk, helpdesk) toch maar eens teleur gaan stellen...

:(

Virussen? Scan ze hier!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:14

McMiGHtY

- burp -

Als je als bedrijf een klant aanraad om een consumenten versie van een printer aan te schaffen ben je dom bezig. Laat ze dan kiezen voor de Proffesional Series van HP bv. de 970 CXI of een leuke laserjat met netwerkaansluiting.

Lekkere winkel die zo'n zijn producten aan de man brengt.

• Onno
  • Niet online
Meestal lukt het wel om over het netwerk te printen als je de alle HP-troep vanaf de CD installeert op alle workstations waar vanaf je wilt printen, ipv alleen de driver.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

Ik heb zo'n 720C geval.
Met driver 10.3 werkt daarmee sharing ook niet meer, hebben ze om een of andere vage reden er uit gehaald. Met driver versie 10.1
werkt het hier wel.

Verwijderd

McMiGHtY: dit ff ter verdediging van Wildhagen, die werkt niet in een winkel maar zit ergens op een bedrijf gedetacheert op een helpdesk en krijgt waarschijnlijk dit probleen door een klant (in Wilhagen's ogen), een bedrijfsmedewerker dus, een probleem toegeworpen. Dat printertje heb die medewerker lekker zelf bestelt via inkoop, want daar heb ie natuurlijk nog een vriendje zitten die wel wat van de automatisering afweet.
Zou anders een mooie schijtwinkel zijn.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Heej wildhagen, hopelijk heb je hier wat aan

Printersharing van een hp710 is dus wel degelijk mogelijk

het enige wat je moet doen is even <a href=ftp://ftp.hp.com/pub/printers/software/dj705en.exe>deze drivers</a> van de ftp van hp af te halen, die te installeren op de locale pc, dus eerst de oude drivers geheel uninstallen ook de software die v10.3 en vervolgens deze drivers installen, de printer dan delen en op die andere pc via het netwerk installeren, de drivers pakt ie dan als het goed is ook gelijk van de lokale pc

suc8
Pagina: 1