Toon posts:

Philips Toucam XS Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar niet het juiste gevonden.

Ik heb dus de Philips Toucam XS en die deed het altijd goed (windows xp prof). Nu ik een niuw mobo heb (Abit NF7-S) geeft hij alleen maar een zwart/grijs beeld of een groen beeld :? . Eens in de zoveel tijd doet hij het en dan zie je rare balken door het scherm heen (stuk of 6 kleuren). Op de andere pc's hier thuis (win98 en Xp prof) doet hij het gewoon top, maar krijg het gewoon niet aan de praat.

Heb bios update al gedaan etc. en er zijn alleen XP autodetect drivers voor deze cam in XP (andere werken gewoon niet en zijn ook zeker niet nodig, wat blijkt dat hij op alle andere pc's WEL werkt :| )

Weet iemand hier een oplossing voor?

Specs:
Duron 1400
Abit NF7-S
256ddr
Q-tec 550watt

Verwijderd

offtopic;

Waarom heb je in vredesnaam een 550 watt voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 23:43:
offtopic;

Waarom heb je in vredesnaam een 550 watt voeding?
offtopic:
Dit slaat nu nergens op in topic, reageer dan niet! Mijn CPU is net overleden en dit is even een vervanger voorlopig. Daarnaast is het niet effectief 550watt, maar 432watt zoals je uit het q-tec topic kan lezen

Nu graag ONtopic!

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb hetzelfde als jij.. ook een Toucam XS en met dezelfde symptomen..
alleen niets van jouw specs.. volgens mij heeft het met XP te maken, de drivers voor de 720K/20 (die van mij) worden niet ondersteund voor XP, gisteren toevallig gegoogled..
Bij mij staat een nieuwe cam in de planning..

Verwijderd

Topicstarter
Carloz schreef op 07 mei 2004 @ 23:46:
Ik heb hetzelfde als jij.. ook een Toucam XS en met dezelfde symptomen..
alleen niets van jouw specs.. volgens mij heeft het met XP te maken, de drivers voor de 720K/20 (die van mij) worden niet ondersteund voor XP, gisteren toevallig gegoogled..
Bij mij staat een nieuwe cam in de planning..
Ik heb de 720k/00 :X . Ik denk dat ik ook maar een nieuwe camera haal over een tijdje en deze dan maar op een andere pc aansluit :r . Waarom maken fabrikanten nou gewoon niet eesn goede drivers en niet basic XP drivers :X

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 23:48:

Ik heb de 720k/00 :X . Ik denk dat ik ook maar een nieuwe camera haal over een tijdje en deze dan maar op een andere pc aansluit :r . Waarom maken fabrikanten nou gewoon niet eesn goede drivers en niet basic XP drivers :X
Voor jou een vraag... en voor mij ook..
Dan maar gaan voor de logitech QuickCam Sphere ?

Verwijderd

Topicstarter
Carloz schreef op 07 mei 2004 @ 23:51:
[...]

Voor jou een vraag... en voor mij ook..
Dan maar gaan voor de logitech QuickCam Sphere ?
Ziet er leuk uit :9 . Alleen Te prijzig :X . Ik zou ook wat meer zoeken of het echt lekker werkt etc. Maar 110euro is hij het goedkoopste in de pricewatch en dat wil ik er echt niet aan uitgeven :X . Je hebt ze van sweex voor 15 euro, maar ik denk er eentje te nemen van rond de 30-40euro weer denk ik. Moet goed beeld hebben (voor te cammen via netmeeting/msn) en geen draaifuncties etc. al is het wel leuk :9

Maar het liefst wil ik dat hij gefixt kan worden op dit systeem :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 00:14 ]

Verwijderd

ik weet het, het is meer dan 2 weken oud, maar toch wil ik het even omhoog kicken;

is er echt geen andere oplossing voor, dan 'n andere webcam? op elk ander systeem hier doet hij het wel, en hij moet op deze gaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:56:
ik weet het, het is meer dan 2 weken oud, maar toch wil ik het even omhoog kicken;

is er echt geen andere oplossing voor, dan 'n andere webcam? op elk ander systeem hier doet hij het wel, en hij moet op deze gaan
Ik heb regelmatig nog steeds problemen. Ik heb de enige oplossing gevonden en dat is een aantal keer uit de USB poort trekken tot dat hij het normaal doet :'(

Ik ga dan ook binnenkort een andere webcam halen.
Pagina: 1