Toon posts:

ADSL webserver drama

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij een kennis het volgende probleem, Ik heb er al diverse posts overgevonden echter bij mij blijft het niet werken..

ADSL modem SpeedTouch 510
Sweex broadband Router
Apache Webserver

Op de Speedtouch Port Forwarding ingesteld naar WAN IP Router (10.0.0.1)
Op de router Port Forwarding ingesteld naar IP Webserver (192.168.2.101)

Visueel:

INET SpeedTouch RouterWAN RouterLAN WebServer
82.XX.XX.X <---> 10.0.0.138 <--->10.0.0.1 <---> 192.168.2.1 <--> 192.168.2.101

Enige probleem is dat het niet werkt :(

Als ik in een Inet browser 10.0.0.1 voer krijg ik de Webpage te zien. Instellingen Router lijken dus correct....
Als ik een NSLookup uitvoer op 82.X.X.X Krijg ik terug 192.168.2.1

Ik ben even lost, het lijkt erop dat of de SpeedTouch iets niet goed doet... Het vreemde is dat de NSLookup wel tot de LAN kant van de router komt....

Als ik op de SpeedTouch de NATP forwards verwijder, en ik voer in een INetbrowser 82.X.X.X in krijg ik de SpeedTouch Admin Page....

Wie kan mij de laatste hint geven.....

Alvast bedankt,
DaNi

Verwijderd

Dit gaat niet werken. De 10.x.x.x IP-range die je gebruikt tussen de speedtouch en de WAN-router is een range die je niet vanaf het Internet kunt routeren. Een externe PC kan dus nooit bij jouw Sweex router komen. Wat je nodig hebt is een Sweex ADSL-router (vervangt de Speedtouch en de huidige Sweex), of een ADSL-modem dat je externe IP-adres (82.x.x.x) direct doorgeeft aan je Sweex router.

De door jouw geschetste situatie zal nooit gaan werken.

• andreas_f
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:10
bij mij werkt het prima met 2 routers/firewalls.
heb je op allebei nat aanstaan?

by the way, van binnenuit werkt nslookup niet. en je website kun je ook niet van binnenuit op naam of ipadres bereiken. je moet dus gewoon bij een vriend, of via inbellen testen(ik heb het hier uiteraard over je externe adsl ipadres)

[ Voor 63% gewijzigd door andreas_f op 07-05-2004 23:17 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Forward poort 80 in je ST (10.x range) naar je router(192.x range) naar je pc (192.x range). Het moet wel aankomen he die incoming request en dat is in jouw verhaal niet echt duidelijk :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 22:55:
Dit gaat niet werken. De 10.x.x.x IP-range die je gebruikt tussen de speedtouch en de WAN-router is een range die je niet vanaf het Internet kunt routeren. Een externe PC kan dus nooit bij jouw Sweex router komen. Wat je nodig hebt is een Sweex ADSL-router (vervangt de Speedtouch en de huidige Sweex), of een ADSL-modem dat je externe IP-adres (82.x.x.x) direct doorgeeft aan je Sweex router.

2x NATten en forwarden werkt zeker wel.
Wel kan je het minder ingewikkeld maken door de ST te laten bridgen/ip-spoofen, oftewel transparant op te stellen. (Wat jij het ext.ip adres aan de Sweex router doorgeven noemt).

Als er verder helemaal geen PC's tussen de ST en de Sweex zitten, kan je ook het ip van de Sweex bij de ST als Default Server invoeren, zodat alle verkeer tot de Sweex kan komen. Dan hoef je voortaan alleen maar bij de Sweex losse NAT-entries te maken.

Verder is de TS niet duidelijk vanaf waar hij de test heeft uitgevoerd... Van buitenaf, of waar zit je pc?

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 08-05-2004 02:18 ]

{signature}

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 22:55:
Dit is onzin. Sterker nog: ik durf te wedden dat de situatie al werkt.

Voor TS: je zult nooit je webpagina aantreffen als je van intern op je externe adres gaat kijken. Dat is een van de manco's van NAT.

Doe maar eens een portscan bij grc.com, wedden dat poort 80 open staat?

Vraag maar eens iemand anders (extern) om naar je server te surfen.. wedden dat het werkt?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
Makkelijker is om gewoon 1 router te gebruiken en niet dat sweex-ding achter die alcatel.

vervang de sweex voor een standaard switchje ofzo, of als je die sweex wilt houden, zet dan de speedtouch op bridge of pptp.

Je router krijgt dan gewoon een extern IP, en je hebt verder niets meer te maken met dubbel nat enz

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon voor de meest simpele oplossing gegaan, kabel uit SpeedTouch van WAN poort --> Switch poort. Alles gereset, en voilla na invoeren NATP forward naar nieuwe IP server werkt alles als een trein.

Toch blijft het feit dat het had moeten werken, maar ik ga er op dit moment even geen tijd in steken (mensen zijn blij dat alles werkt ;)).

Gr,
Dennis
Pagina: 1