[Speedtouch tweak] Spontane reboot?

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 17:20
ik merk soms (zoals daarnet) dat mijn speedtouch tweak ethernet modem zomaar reboot (dat hoor ik gelijk aan een toonverandering, klinkt dan opeens een stuk lager... ja dat ding maakt geluid en ik kan het (helaas?) horen)
planet heb ik al een x gemaild, geen reactie gehad... weet iemand hier hoe dit komt? de search leverde (natuurlijk anders postte ik niet) niks op

• Drummerboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 20:46
Uhm weinig aan toe te voegen, alleen even melden dat ik zo af en toe hetzelfde probleem heb, met als gevolg dat m'n ingestelde portmappings gewist worden, dus ik ben ook zeer benieuwd of iemand weet of dit op te lossen is.

• DataGhost
nee mijn portmappings raak ik niet kwijt... btw k heb Planet ADSL Advanced (4 kbit)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik heb ook een speedtouch maar dan met een ander probleem.
Soms gebeurd het dat sommige websites niet of maar gedeeltijk werken. Na rebooten van modem werkt alles weer maar aantal dagen later heb ik weer last van het zelfde.
het is dus nodig om minstends 1 keer per week de modem te gaan rebooten en dat begin ik toch wel genoeg van te krijgen.

om toch nog een beetje ontopic te reageren: TS mischien dat firmware upgrade helpt
firmware is o.a hier te vinden

[ Voor 21% gewijzigd door Toet3r op 08-05-2004 00:18 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• DataGhost
ik heb 3 jaar oude firmware idd, niks aan gedaan na de tweak.. ik kan de pagina (nu ff) niet openen, kan ik die firmware er veilig op zetten als het een getweakt modem (home -> tweak dus) is?

Verwijderd

Voor TS: hoezo 'hoor' jij je modem? wat hoor je dan? Je hoort namelijk niets te horen, zitten er rotte elco's in ofzo?
maaarten schreef op 08 mei 2004 @ 00:15:
ik heb ook een speedtouch maar dan met een ander probleem.
Soms gebeurd het dat sommige websites niet of maar gedeeltijk werken. Na rebooten van modem werkt alles weer maar aantal dagen later heb ik weer last van het zelfde.
het is dus nodig om minstends 1 keer per week de modem te gaan rebooten en dat begin ik toch wel genoeg van te krijgen.
Probeer op zo'n moment dat hij het niet doet, eens te telnetten naar je modem (start --> uitvoeren --> telnet 10.0.0.138) en type dan in:
code:
1
nat flush

en kijk of dat helpt?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

dataghost schreef op 07 mei 2004 @ 22:40:
ik merk soms (zoals daarnet) dat mijn speedtouch tweak ethernet modem zomaar reboot (dat hoor ik gelijk aan een toonverandering, klinkt dan opeens een stuk lager... ja dat ding maakt geluid en ik kan het (helaas?) horen)
planet heb ik al een x gemaild, geen reactie gehad... weet iemand hier hoe dit komt? de search leverde (natuurlijk anders postte ik niet) niks op
Mailen naar je provider heeft niet veel zin:
- ten eerste heb je je modem getweaked; einde ondersteuning;
- modem wordt geleverd door de KPN, niet de provider.... Provider hebben ook niet zoveel verstand van die dingen....

Maar buiten dat, ik heb zelf het gevoel, dat je modem langzaam aan het doodgaan is....(zoals hierboven beschreven, lekkende elco's o.i.d.)

• DataGhost
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 01:52:
Voor TS: hoezo 'hoor' jij je modem? wat hoor je dan? Je hoort namelijk niets te horen, zitten er rotte elco's in ofzo?

[...]

Probeer op zo'n moment dat hij het niet doet, eens te telnetten naar je modem (start --> uitvoeren --> telnet 10.0.0.138) en type dan in:
code:
1
nat flush

en kijk of dat helpt?
mijn gehoor is mss wat beter dan het jouwe, het modem maakt een hele hoge pieptoon die ik net boven mn proc fan (4000 rpm) uit hoor... met elke activiteit verandert de frequentie een heel klein beetje (rx + tx led aan, ietsje hoger, lan led erbij en nog ietsje hoger.. ik denk nu dat het aan de leds ligt btw) en als ie reboot gaan dus alle ledjes uit en maakt ie een _flink_ lagere toon

iig k heb nu mn firmware geflashed, op het eerste gezicht lijkt het inet nu zelfs een beetje beter te werken (GoT laadt in 1x ipv dat ie soms even niet laad en ik steeds stop refresh stop refresh moet doen tot ie sending request doet, maar k heb het nog maar 1 x geprobeerd dus 8)7 )
en het is natuurlijk nog afwachten of ie nog een x reboot :) k heb niet bijgehouden wanneer ie dat automagisch doet dus ik weet niet wanneer de volgende keer zou kunnen zijn

• DataGhost
punica schreef op 08 mei 2004 @ 02:07:
[...]

Mailen naar je provider heeft niet veel zin:
- ten eerste heb je je modem getweaked; einde ondersteuning;
- modem wordt geleverd door de KPN, niet de provider.... Provider hebben ook niet zoveel verstand van die dingen....

Maar buiten dat, ik heb zelf het gevoel, dat je modem langzaam aan het doodgaan is....(zoals hierboven beschreven, lekkende elco's o.i.d.)
die pieptoon was er al vanaf het begin hoor... ik hoor (te) veel :) / :(
en hij reboot spontaan als er een snelheids verhoging is bijvoorbeeld, daarom zoek ik het probleem bij mn isp... en het is niet zo dat het modem elk uur reboot, ik zou bijna zeggen eens per (twee) maand(en)
maar wel irri !!

en btw weet dat GoT stop refresh probleem, iemand anders ook? volgens mij ligt het aan GoT namelijk 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 08-05-2004 02:12 ]

Verwijderd

dataghost schreef op 08 mei 2004 @ 02:09:
mijn gehoor is mss wat beter dan het jouwe,
Daar heb je dikke kans op :)

[qupte] het modem maakt een hele hoge pieptoon die ik net boven mn proc fan (4000 rpm) uit hoor... met elke activiteit verandert de frequentie een heel klein beetje (rx + tx led aan, ietsje hoger, lan led erbij en nog ietsje hoger.. ik denk nu dat het aan de leds ligt btw) en als ie reboot gaan dus alle ledjes uit en maakt ie een _flink_ lagere toon[/quote]

Het punt is: dat modem hoort helemaal geen geluid te maken, hoe goed en/of slecht je oren ook zijn.. voor zover ik weet maken LEDS geen lawaai..

• DataGhost
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 02:10:
[...]

Daar heb je dikke kans op :)
[...]
Het punt is: dat modem hoort helemaal geen geluid te maken, hoe goed en/of slecht je oren ook zijn.. voor zover ik weet maken LEDS geen lawaai..
ik weet het niet zeker maar volgens mij doet de speedtouch 510 dat ook maar die heb ik geen, heb ik een keer bij iemand geinstalleerd... dat was lang geleden
iig je processor maakt ook kabaal, k weet niet hoeveel maar iig een pieptoon van een paar ghz ;) het kan dus ook zijn dat whatever die piep maakt met de adsl techniek in het algemeen te maken heeft :)

edit: ff typfout gefixt..
en als het lekkende elco's e.d zijn vind ik het knap dat het modem al 3 jaar *perfect* werkt :?

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 08-05-2004 02:17 ]

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

dataghost schreef op 08 mei 2004 @ 01:44:
ik heb 3 jaar oude firmware idd, niks aan gedaan na de tweak.. ik kan de pagina (nu ff) niet openen, kan ik die firmware er veilig op zetten als het een getweakt modem (home -> tweak dus) is?
ja dat kan heb ik ook al eens gedaan
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 01:52:

[...]

code:
1
nat flush

en kijk of dat helpt?
zal het een keer proberen, maar als je flushed zijn wel al je poortmappings weg ;(

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Pagina: 1