Toon posts:

[XP] RPC uitgeschakeld ?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop met Windows XP hierop. Deze laptop is gegrepen door het Sasser virus (overigens niet mijn eigen laptop).

Naar aanleiding hiervan heeft de desbetreffende persoon het RPC en RPC locator gedeelte uitgeschakeld. Dit is natuurlijk funest aangezien half Windows hierop draait. Een van de dingen die ik nu niet kan is bijvoorbeeld het aanmaken en of wijzigen van een netwerkverbinding.

Ik ben al twee dagen aan het zoeken op de KB van Microsoft hier heb ik een aantal punten gevonden die dit probleem op zouden moeten lossen. Echter dit hielp allemaal niet.

Zijn er hier nog mensen die dit probleem eerder hebben ondervonden ? Kunnen jullie mij een oplossing aanreiken waardoor mijn laptop weer goed gaat functioneren ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Enable gewoon weer je RPC services?

Start -> Run -> RegEdit -> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RpcLocator en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RpcSs

daaronder de value 'Start' op 2 zetten en rebooten maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd. Hielp niet.

Alles staat goed.

THNX

nog andere oplossingen ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Dan heb je een ander probleem dan dat je RPC Service disabled is aangezien door dat op '2' te zetten je RPC service automatisch niet meer disabled is.

Wat doet je denken dat die toch disabled is?

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik bijvoorbeeld een nieuw inbelicoon wil aanmaken dan krijg ik de melding dat dit niet kan omdat de RPC service is disabled

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de eigenschappen ook niet meer opvragen. Wat is er nou gebeurd. Desbetreffende persoon heeft bij systeemherstel (RPC en RPC locator) alles op geen actie ondernemen gezet hierna is er is helemaal mis gegaan waardoor er nu bijna niks meer kan.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

|:( tja daarom is die patch inmiddels 3 weken oud en kan je bij elke viriboer een removal tool halen :X

• elevator
  • Niet online

elevator

En als je 'net start rpcss' uitvoert in een command prompt wat krijg je dan terug?

Verwijderd

of doe een systeem herstel naar 6 dagen terug ofzo? ;)

Verwijderd

syteem herstel? Brrr eng :)

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk heb ik dit opgelost door een registry key van RPC weg te gooien. Na het opnieuw opstarten heeft XP deze key automagisch weer aangemaakt. Ik weet echter niet meer welke key, maar het werkte dus wel... suc6 met zoeken.

Verwijderd

services.msc staat daaro niet die service tussen
Pagina: 1