Ik heb vandaag m'n canon i865 binnengekregen. Tot nu toe heel tevreden. Heb alleen wat probleempjes met het rechtstreeks printen op cd/dvd's. Als ik een label download van bijv cdcovers.cc en deze print is ie nooit helemaal perfect. Ik heb altijd dat ie boven/links/rechts/onder net een milimetertje wit overlblijft. Ik test ze nu op oude cd's met opgeplakt label (anders kan ik steeds m'n printable dvd's weggooien). Heeft mischien iemand een tip voor me hoe ik het het best kan doen.
moet je die dingen niet af en toe behoorlijk bijsnijden met photoshop ofzo?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Opzich past ie perfect, maar het is altijd 1 mm die net wegvalt (wit). Mischien dat ik hem iets moet vergroten in photoshop zodat de randen wegvallen. Zal het proberen. Printen doe je via de Canon Software 'cdlabelprint'.BaRF schreef op 11 mei 2004 @ 22:08:
moet je die dingen niet af en toe behoorlijk bijsnijden met photoshop ofzo?
Ik heb het zelfde probleem, altijd een kleine witte rand aan de linker kant van de cd/dvd.
heeft iemand misschien de exacte settings om de cd te centreren, of eventueel een vervangend programma waarmee je wel fatsoenlijk een cdlabel kan printen ?
heeft iemand misschien de exacte settings om de cd te centreren, of eventueel een vervangend programma waarmee je wel fatsoenlijk een cdlabel kan printen ?
ik zit met zelfde probleem... denk reply maar op dit topic scheelt weer nieuwe... maar ik krijg het ook niet voor elkaar om netjes te printen, de hele CD vol... dus als iemand intussen oplossing gevonden heeft (heb een Canon IP3000)
Kan je Nero coverdesigner niet gebruiken ?
Ik heb ook de i865 (perfecte printer trouwens) maar nog nooit de label optie gebruikt (ik heb nog steeds die lege sample CD in de kast liggen).
Ik heb ook de i865 (perfecte printer trouwens) maar nog nooit de label optie gebruikt (ik heb nog steeds die lege sample CD in de kast liggen).
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Met een ander programma kan het prima. Ik gebruik zelf Illustrator hiervoor, en dan heb je alle vrijheid. Je kunt dan zelfs de hele cd-houder printen als je wilt ;-)
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Ik zit hier met een Canon IP4000 en houdt ook een wit randje over, zijn er mensen met oplossingen ?
[offtopic] jaja, dit topic is al heel oud,
[offtopic] jaja, dit topic is al heel oud,
Een klein wit randje an de buitenrand heb ik meestal ook. Mar bijschalen / croppen van de gedownloadde platjes gaat zeer eenvoudig in de cd-labelprint software die bij mijn IP4000 bijgeleverd werd. Achtergrond openen, plaatje selecteren, OK klikken, en vervolgens met de knop rechtsonder instellen welk gedeelte van het plaatje je op de CD wilt hebben.
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Daar geldt hetzelfde voor als voor de i865. De standaard software is gewoon te beperkt. Elk ander grafisch programma kun je gebruiken. Alleen moet je zorgen dat je de afbeelding op de juiste plek op de pagina zet. Je kunt dan net zo groot en ver printen als je wilt.
De Verbatim disks die ik heb hebben een vrij groot printbaar oppervlak waarbij je met het standaard geleverde pakketje altijd een witte rand van ong. 1mm overhoudt. Met Illustrator print ik 'm keurig vol.
De Verbatim disks die ik heb hebben een vrij groot printbaar oppervlak waarbij je met het standaard geleverde pakketje altijd een witte rand van ong. 1mm overhoudt. Met Illustrator print ik 'm keurig vol.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Verwijderd
Wat de grote truck is:
in het programmatje van Canon Label Print moet je even de waardes aanpassen
File -> Select Paper -> New
Je moet dan een beetje kijken welke waardes het beste zijn (elke merk printables zijn weer
anders)
Ik heb voor Platinums:
Outer Size: 118mm
Inner Size: 37mm
Als je een cover hebt gedownload snij hem dan bij in photoshop (met een ovaal selectiekader)
zodat je geen rare randjes overhoudt.
Nu moet je een goeie print kunnen maken,
gr
in het programmatje van Canon Label Print moet je even de waardes aanpassen
File -> Select Paper -> New
Je moet dan een beetje kijken welke waardes het beste zijn (elke merk printables zijn weer
anders)
Ik heb voor Platinums:
Outer Size: 118mm
Inner Size: 37mm
Als je een cover hebt gedownload snij hem dan bij in photoshop (met een ovaal selectiekader)
zodat je geen rare randjes overhoudt.
Nu moet je een goeie print kunnen maken,
gr
Alleen is de maximale waarde 118 mm en zijn mijn Verbatims 119 mm. En dat wil dus helaas niet...
* schaamteloze kick*
Ik zit hier ook met een i865, nu vind ik dat millimetertje aan de buitenzijde niet erg, maar de binnenring is ook veel te groot wit. je kan het 10mm verkleinen maar dan nog is de binnendiameter 34mm. terwijl mijn TDK-foto qualtity dvd-printable's volledig printbaar zijn.
Dit kan je dus niet bijstellen volgens mij met de canon software, nu lees ik dat mensen het doen met photoshop maar hoe maak je het dan op dat het precies goed geprint word?
Ik zit hier ook met een i865, nu vind ik dat millimetertje aan de buitenzijde niet erg, maar de binnenring is ook veel te groot wit. je kan het 10mm verkleinen maar dan nog is de binnendiameter 34mm. terwijl mijn TDK-foto qualtity dvd-printable's volledig printbaar zijn.
Dit kan je dus niet bijstellen volgens mij met de canon software, nu lees ik dat mensen het doen met photoshop maar hoe maak je het dan op dat het precies goed geprint word?
www.casarodriguillo.com
Pagina: 1