Wireless Lan [Smc7804WBRA]

Pagina: 1
Acties:

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-05 15:52

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling staan:

-1x Smc 7804WBRA (adsl + wlan router)
-2x Smc w-lan 802.11G 54Mbps (pci)
-1x Smc w-lan 802.11G 54Mbps (pmcia)

de router staat in de meterkast op de begane vloer, en 1 computer staat op dezelfde begane grond, de 2 andere computers 1 pc en 1 laptop staan 1 verdieping hoger, nu is t bereik van de router minimaal, op de pc op de begane vloer haal ik hooguit 6mbps en boven kan ik nauwlijks verbinding maken met de router, Nu zit ik te denken aan een externe antenne een zogenaamde Flat panel antenne

Maar hoe sluit ik deze aan en wat zijn de extra benodigheden om de antenne aan te sluiten? zijn er nog trucks om zonder een extra antenne verbinding te maken?

Afbeeldingslocatie: http://www.zx-yagi.nl/images/paneel7.gif

Ik ben nog niet zo heel erg bedreven met t Wireless lan.

Verwijderd

Misschien een betere optie om boven gewoon een accespoint neer te zetten?

Volgens mij heeft die SMC router namelijk geen support voor een externe antenne, of vergis ik me? Mijn SMC 2804WBR iig niet...

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
mmm nee dat heeft ie inderdaad niet, vandaar dat ik me helemaal loop suf te denken hoe ik zo`n antenne aan moet sluiten, wat voor AP raden julle mij aan?

wat voor bereik zou ik moeten hebben met zo`n antenne? zou ik daar wel t huis mee kunnen doorkruisen?

zou ik geen AP kunnen bijplaatsen waar wel zo`n antenne op aangesloten kan worden of maakt dat voor t bereik niets uit? Ik heb geen idee wat zo`n antenne aan bereik doet, de standaard antenne`s hebben niet zo`n heel erg groot bereik.

de pc op de begane grond staat er 5 meter vandaan en de 2 boven hooguit 10 meter... je zou zeggen dat t makkelijk moet kunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door allure op 07-05-2004 21:17 ]

Verwijderd

allure schreef op 07 mei 2004 @ 21:14:
mmm nee dat heeft ie inderdaad niet, vandaar dat ik me helemaal loop suf te denken hoe ik zo`n antenne aan moet sluiten, wat voor AP raden julle mij aan?

wat voor bereik zou ik moeten hebben met zo`n antenne? zou ik daar wel t huis mee kunnen doorkruisen?

zou ik geen AP kunnen bijplaatsen waar wel zo`n antenne op aangesloten kan worden of maakt dat voor t bereik niets uit? Ik heb geen idee wat zo`n antenne aan bereik doet, de standaard antenne`s hebben niet zo`n heel erg groot bereik.

de pc op de begane grond staat er 5 meter vandaan en de 2 boven hooguit 10 meter... je zou zeggen dat t makkelijk moet kunnen.
Ik neem aan dat mijn SMC 2804 ongeveer dezelfde specificaties heeft als die van jouw. Mijn router staat op beneden en op zolder heb ik ongeveer 20 Mbit bereik, maar dit kan natuurlijk aan je huis liggen ;). Ik moet dan wel zeggen dat ik de firmware geupgraded heb zodat ik G-Nitro support heb, misschien dat dat helpt?

Anders denk ik idd een AP. Maar die moet je toch met een draad aansluiten, is het niet handig die 2 pc's uit te rusten met een 100 Mbit kabel?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 21:18 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
op deze kaartjes en router zit ook G-nitro, maar vreemd genoeg heb ik boven en dat is echt maar een heel korte afstand, slecht tot geen bereik, de antenne`s die erop zitten (2 stuks) kunnen er volgens mij afgedraaid worden, zou daar dan zo`n externe antenne op kunnen?

k kan geen kabels er heen trekken omdat er geen pvc pijpen meer over zijn.

Verwijderd

Zeer vreemd, zeker gezien de kleine afstand die je probeert af te leggen.

Heb je toevallig WEP/WPA oid iets dergelijks aanstaan? Zoja, probeer eens met die uit.. Ik heb overigens alleen een SMC router, in mijn laptop zit een onboard 54G kaart, maar dat maakt volgens mij geen reet uit, tenzij je SMC software zit te vervelen (heb je die installed?)

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
Ja, de software van SMC is geinstaleerd, en volgens mij staat wep uit...
ik heb ook nog geen incryptie.

Verwijderd

Ik denk dat ik helaas hier geen oplossing voor weet, misschien dat iemand anders je kan helpen...

Je kan iig proberen contact op te nemen met SMC (Nederlands nummer): 0800 8800800

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:36
allure schreef op 07 mei 2004 @ 21:09:
de router staat in de meterkast op de begane vloer
Toch geen metalen kast? :?

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 07 mei 2004 @ 21:32:
[...]

Toch geen metalen kast? :?
Misschien een aanvulling:

Het schijnt dat spiegels een zeer hoge stoorfactor voor WiFi zijn (althans volgens de Computer!Totaal)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 21:34 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
En als ik nou een SMC2552W-G (EliteConnect™ 2.4GHz 802.11g Wireless Access Point)
op de tweede verdieping plaats? zou dan t probleem geweken zijn?

wat ik zo raar vind, de computer op de begane grond (die er 5 meter vandaan staat) heeft maar 6! van de 54 mbps.

Verwijderd

allure schreef op 07 mei 2004 @ 21:38:
En als ik nou een SMC2552W-G (EliteConnect™ 2.4GHz 802.11g Wireless Access Point)
op de tweede verdieping plaats? zou dan t probleem geweken zijn?

wat ik zo raar vind, de computer op de begane grond (die er 5 meter vandaan staat) heeft maar 6! van de 54 mbps.
Als die maar een bereik van 6 mbps heeft zou ik eerder eens naar je router kijken ipv een AP te gaan plaatsen...

Klinkt alsof die router niet helemaal goed (meer) is..

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
Maar die komt net nieuw uit de doos :?
Wat is de meest ideale plek voor zo`n router, mischien heb ik m verkeerd neergezet ofzo?

• D-Three
allure schreef op 07 mei 2004 @ 21:45:
Maar die komt net nieuw uit de doos :?
Wat is de meest ideale plek voor zo`n router, mischien heb ik m verkeerd neergezet ofzo?
In de manual van mijn SMC-router staat "hoe hoger hoe beter". Welja, je moet 'em natuurlijk niet op jouw dak plaatsen :) Probeer de antennes in een hoek van 90° te zetten.
Dus zoiets: \__/ Dan krijg je een beterer signaalverspreiding.
Dit is beter dan mooi recht: |__| -> Minder goed.

Mijn router staat in de kast in de woonkamer. Mijn PC staat in een kamer er boven en ik heb toch een signaalsterkte van 80%. En vlak boven de router staat een TV, dus ook een redelijke storingsbron, dacht ik zo.

En is die meterkast een metalen kast of niet? Veel metaal in de nabijheid van de router is niet zo goed.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
nee die kast niet niet van metaal, er lopen natuurlijk wel leidingen doorheen en achter die kast een kamer verder staat ook een tv, k ga morgen proberen om de router eens een verdieping hoger te zetten en te kijken wat dan t signaal doet, krijg ik dan geen problemen met t bereik naar de pc beneden?

maar de truck van de antennes uit t lood zetten heb ik ook niet geprobeerd en die staan nu |_| en niet \__/. maakt dat zoveel uit dan?

• D-Three
allure schreef op 07 mei 2004 @ 22:06:
nee die kast niet niet van metaal, er lopen natuurlijk wel leidingen doorheen en achter die kast een kamer verder staat ook een tv, k ga morgen proberen om de router eens een verdieping hoger te zetten en te kijken wat dan t signaal doet, krijg ik dan geen problemen met t bereik naar de pc beneden?

maar de truck van de antennes uit t lood zetten heb ik ook niet geprobeerd en die staan nu |_| en niet \__/. maakt dat zoveel uit dan?
Misschien dat het wel helpt om die router een verdieping hoger te zetten. Problemen met het bereik naar beneden mag je normaal niet hebben. Integendeel!
De hoek van die twee antennes maakt niet zo heel veel uit maar het scheelt wel. Het verklaart heel zeker niet jouw probleem.

• D-Three
Trouwens, hoe staat de snelheid van de router ingesteld?
Pagina: 1