iiyama ls902ut 2e keer brak, help!

Pagina: 1
Acties:

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 23:06
Beste mensen,

Vorig week was ik een trotse bezitter van mijn al 1,5 maand oud systeempje. Mijn 19' iiyama ls902ut deed het tot dan toe perfect! Maar die maandagavond was ik lekker aan et gamen, hoor ik een klik en zie zwart beeld... shit... vga kabel eruitgeschopt? Hmmm, neej... monitor aan/uit/aan. Gelukkig doet hij het weer alleen vervormd beeld. Nouja ff aanpassen, lengte ok, breedte... ho maar! Het beeld was max uitgerekt maar kon het niet afstellen in de breedte, de hoogte ging weer wel :? iiyama service ding gebeld, okeej nieuwe komt eraan, je wordt gebeld voor een afspraak. Vandaag kwamen ze dan eindelijk een vervangend model brengen.. 1,5 week zonder monitor, dus dat moest ff worden ingehaald. Zat ff lekker te internetten... tik... niet weer... monitor aan/uit/aan... jahoor... PRECIES hetzelfde probleem. |:( Nu begin ik een beetje bang te worden dat het misschien aan mijn videokaart kan liggen ofso(asus 9600XT) Of kan het nog ergens anders aan liggen? Iemand nog een idee tip of suggestie want anders moet ik iiyama teleurstellen met een 3e defecte monitor als ik deze weer omruil, en word ik er ook niet echt vrolijker op. Moet ik een ander scherm eisen?
Alvast bdankt

Gasloos sinds 2018.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Stephanoff schreef op 07 mei 2004 @ 20:54:
(...)Nu begin ik een beetje bang te worden dat het misschien aan mijn videokaart kan liggen ofso(asus 9600XT) Of kan het nog ergens anders aan liggen?
Het kan natuurlijk iets zijn in jouw specifieke situatie, maar ik vermoed eerlijkgezegd dat het probleem dat jij hebt met je scherm een veelvoorkomend probleem is bij dat type monitor. Als je een vervangend exemplaar krijgt van Iiyama betreft dat meestal een gerepareerde monitor. Het oorspronkelijke defect van je vervangende scherm kan heel goed precies hetzelfde probleem zijn als het probleem van de monitor die je terug hebt gegeven. De ervaring leert dat een reparatie in eerste instantie goed gelukt lijkt te zijn, maar dat het probleem vroeg of laat weer terugkomt.
Iemand nog een idee tip of suggestie want anders moet ik iiyama teleurstellen met een 3e defecte monitor als ik deze weer omruil, en word ik er ook niet echt vrolijker op. Moet ik een ander scherm eisen?
Het is een lastige situatie en een echt goede oplossing weet ik ook niet. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen:
1. Gewoon weer Iiyama bellen en een vervangend scherm vragen; als het vervangende scherm weer hetzelfde defect vertoont, opnieuw een vervangende bak vragen. Dit herhalen totdat je een scherm hebt dat toevallig wél goed en stabiel blijft.
2. Een ander type scherm vragen bij Iiyama, eventueel tegen bijbetaling. De vraag is echter of Iiyama hier veel zin in heeft; ze zijn immers niet verplicht om je zo'n service aan te bieden.
3. Dit scherm dumpen en een ander scherm kopen.
Wat je ook doet: blijf beleefd en voorkomend en probeer steeds samen met de leverancier een oplossing te zoeken. Kwaad, ongeduldig of cynisch/sarcastisch reageren werkt altijd averechts. Uit je slof schieten kan heel even opluchtend zijn, maar uiteindelijk werk je jezelf toch tegen. Als je coöperatief blijft en een constructieve discussie nastreeft, is de kans het grootste dat je tot een bevredigende oplossing komt.
Klant is koning, maar de beste staatshoofden zijn beleefd en voorkomend.

[ Voor 5% gewijzigd door koraks op 07-05-2004 21:55 ]

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 23:06
Gelukkig dat het niet aan mijn systeem kan liggen(dacht ik al, maar je weet maar nooit) Nouwjah, ik ga dan denk maar dat ik de loop ga proberen met bellen, wachten, nieuwe scherm krijgen enz en dan eventueel hopen, als het kan dat bijbetalen. In iedergeval erg bedankt voor je uitgebreide antwoordt!

Hier kan al een slotje op, thx :)

Gasloos sinds 2018.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb zelf ook een Iiyama monitor, en is ook twee keer achter elkaar stuk gegaan (ook vlak na reparatie). Lijkt op hetzelfde probleem. Sinds de 2e reparatie heb ik verder helemaal geen problemen meer gehad (met de monitor dan ;))

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs