Toon posts:

Ethernet kaart met eigen wil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al tijden een ethernet kaart in mijn pceetje zitten, werkt lekker afin.. ik installeer xp erover, nog geen problemen, maar, sinds kort heb ik een router en deze heeft standaard instellingen voor de ethernet.

mijn laptop houd die instellingen wel, maar mijn andere pc neemt telkens een andere ip, submasker en gateway helemaal niet..

wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Verwijderd

Waarschijnlijk zit er in die router een ingebouwd dhcp servertje, die dus even uitzetten ofzo, of gewoon je ip configuratie settings handmatig zetten.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:30
Dit heeft inderdaad normaal niks met je netwerkkaart te maken maar met de dhcp server. Enige uitsluitsel hierop is dat je netwerkkaart elke keer een ander zogenaamd mac-adres zou kunnen krijgen maar dit is practisch onmogelijk (het mac-adres is voorgeprogrammeeerd en zit in de netwerkkaart zelf ingebakken) Je zult het toch echt in de DHCP instellingen van je router moeten zoeken.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aanvulling: MAC-adressen zijn itt tot wat je met het OSI model/in principe verwacht, lang niet altijd voorgebakken/onveranderbaar.

Verder is het misschien handig om je model router te noemen.

{signature}

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 20:47:
mijn laptop houd die instellingen wel, maar mijn andere pc neemt telkens een andere ip, submasker en gateway helemaal niet..
Welk 'ander' IP neemt hij dan? Is dat toevallig een IP uit de 169.*.*.* serie?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

tja dit is toch logisch als je het dynamisch instelt en niet statisch!? Maar goed wat had je ook al weer zelf geprobeerd??

Verwijderd

Dat is dus niet logisch.. dynamisch wil niet zeggen dat je elke keer een ander IP krijgt. Een normale DHCP server geeft een bep. MAC-adres altijd hetzelfde adres, tenzij dat adres inmiddels vergeven is aan een ander (wat alleen gebeurd als de range 'op' was)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 01:55:
Dat is dus niet logisch.. dynamisch wil niet zeggen dat je elke keer een ander IP krijgt. Een normale DHCP server geeft een bep. MAC-adres altijd hetzelfde adres, tenzij dat adres inmiddels vergeven is aan een ander (wat alleen gebeurd als de range 'op' was)
Nou, dat wil nog best variëren hoor. :)
Ik had de laatste dagen problemen met mijn router hier, en heb dus het IP adres even vast ingesteld, op *.1.2 . PC uitgezet, moeders PC ging een paar uur later aan en goh, hij was de enige op het netwerk dus hij kreeg *.1.2 toegewezen :) (haar pc heeft geen probs met toegewezen krijgen). Waarop ik evenlater weer op het netwerk verscheen (mams nog online) en... hey, ik had wel verbinding, maar geen internet! Nadat ik mezelf op *.1.5 had gezet, mocht ik direct weer het internet op :Y)

Het ligt er dus aan: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Het ligt er maar net aan wiens pc het eerste aanstaat, die krijgt hier van de router het laagste IP adres. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Dark Blue schreef op 08 mei 2004 @ 18:17:
Het ligt er dus aan: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Het ligt er maar net aan wiens pc het eerste aanstaat, die krijgt hier van de router het laagste IP adres. :)
Dat hoort niet zo. Mijn 'router' (modem) doet dit niet, evenals bv. een winnt/2000 DHCP doet 't ook niet zo.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Dark Blue schreef op 08 mei 2004 @ 18:17:
[...]

Nou, dat wil nog best variëren hoor. :)
Ik had de laatste dagen problemen met mijn router hier, en heb dus het IP adres even vast ingesteld, op *.1.2 . PC uitgezet, moeders PC ging een paar uur later aan en goh, hij was de enige op het netwerk dus hij kreeg *.1.2 toegewezen :) (haar pc heeft geen probs met toegewezen krijgen). Waarop ik evenlater weer op het netwerk verscheen (mams nog online) en... hey, ik had wel verbinding, maar geen internet! Nadat ik mezelf op *.1.5 had gezet, mocht ik direct weer het internet op :Y)

Dat is niet helemaal waar. Dat is wel zo als je net de router aan zet, maar de meeste routers houden vast wel MAC adres welk IP heeft toegewezen gekregen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat hangt ook wel af van hoelang een lease geldig is

als je lease een halve dag geldig is, dan is in praktijk wie het eerst maalt

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 09-05-2004 00:04 ]

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

the_shadow schreef op 08 mei 2004 @ 19:20:
Dat is niet helemaal waar. Dat is wel zo als je net de router aan zet, maar de meeste routers houden vast wel MAC adres welk IP heeft toegewezen gekregen.
Alleen probeert je client eerst zn oude adres weer te claimen, en niet elke dhcp implementatie is even "netjes" in die routertjes..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1