Toon posts:

(win xp) netwerk werkt alleen met hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader heeft voor zijn digitale cam een laptop gekocht om als opslag te dienen met vakantie's enzo.
dus ik denk maak wel even een netwerkje daar, zodat hij op zijn pc de foto's kan bewerken waar nodig.
op beide machines draait winxp met alle updates, beide machines op honderd mbit.
de pc heeft een realtek kaart, de laptop heeft 3com.
dus crossed ftp kabel gekocht maar kreeg geen vebinding ?
ik twee straight kabels gebruikt met een hub er tussen en toen was het wel werkend.
dus ik de kabel omgeruild in de winkel, met een daar geteste kabel.
croskabel er weer tussen gezet weer geen verbinding ? croskabel op hub werkt niet dus het is wel een goede kabel ?
waar zou het fout kunnen gaan

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Check zelf de bedrading in de stekkertjes eens, is het echt een crosscable (schema's zie FAQ etc)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Crosskabel icm hub werkt sowieso niet. Cross is bedoeld voor pc naar pc. Windows XP zou automatisch het netwerk moeten configureren als je er een crosskabel tussen legt, probleem zal dus hoogstwaarschijnlijk toch in de gebruikte kabel liggen.

Geeft Win XP wel aan dat er een verbinding tot stand gebracht is als je een crosskabel tussen de twee computers hebt gelegd?

[ Voor 22% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 20:26 . Reden: Zinloos... Wat is volgens jou dan wel de oplossing? ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:53
Uit de post kun je duidelijk afleiden dat hij enerzijds crossed gebruikte tussen 2 pc's en ERNA straight voor hub. Dus daar ligt het probleem al niet.

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11-2025
Met crossover kun je beter in de adapter settings de snelheid op 10Mb zetten.

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

ajhvdb schreef op 08 mei 2004 @ 00:01:
Met crossover kun je beter in de adapter settings de snelheid op 10Mb zetten.
:? :z

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 20:16:
Crosskabel icm hub werkt sowieso niet. Cross is bedoeld voor pc naar pc. Windows XP zou automatisch het netwerk moeten configureren als je er een crosskabel tussen legt, probleem zal dus hoogstwaarschijnlijk toch in de gebruikte kabel liggen.

Geeft Win XP wel aan dat er een verbinding tot stand gebracht is als je een crosskabel tussen de twee computers hebt gelegd?
ik heb de crosskabel in de winkel laten testen en die was daar goed, thuis getest met de hub en dat werkte dus niet, dus de kabel is goed.
straight kabel met hub en het netwerk werkt, crosskabel zonder hub en het werkt niet.
er wordt dus geen verbinding gemaakt ?
terwijl dit wel zou moeten werken.
ik heb de hele faq doorgelopen, maar ik kom er niet uit.
het is een oude 10 mbit hub, terwijl alle netwerkkaarten 100 mbit zijn, daarom wil ik de hub er niet tussen zetten.
het gehele netwerk werkt naar behoren als ik de hub er tussen heb, het inet wordt gedeeld enzo.
de crosskabel is een cat 6 ftp kabel, dus dat moet goed zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 12:50 ]

• ajhvdb
Heb je het geprobeerd die 10Mb setting?

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen verbinding door de kabel, dus de netwerkkaart op 10 mbit zetten helpt dan niet.
en de kabel is geschikt voor gigabit lan, en verders wil ik geen 10 mbit gebruiken,
want dat heb ik nu ook via de hub.
voor ik hier thuis mijn netwerk opgezet heb, had ik het ook altijd via crosskabel, en dat werkte toch echt op 100 mbit.

• ajhvdb
Als je elimineert om een probleem ter herkennen probeer je eerst of iets werkt zonder alle dingen die fout kunnen gaan. Daarom mijn vraag 10Mb (dit werkt meestal altijd). Van daaruit kun je dan verder elimineren maar ....

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

WouterG

Dit is geen ondertitel

Branden de lampjes op de netwerkkaarten en geeft xp aan dat de kabel aangesloten is?

Verwijderd

Topicstarter
nee lampjes blijven uit, en er wordt gemeld door xp dat de kabel niet aangesloten is, zoals in het verhaal staat, ik krijg geen verbinding.
ik heb de 10 mbit geprobeerd maar dat helpt ook niet.
andere oude 10 mbit netwerkkaart van realtek in de pc gedaan maar die wil ook niet ??
ik denk dat de pc een beetje een eigen wil heeft.
alles werkt prima maar en directe kabelverbinding doet het niet.

• ajhvdb
Ik denk een slechte cross kabel

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:09
Je zegt dat de kabel geschikt is voor GLan. Zit het probleem dan niet in de aansluiting? Zoals je hieronder zit is de aansluiting van een cross-kabel op 10/100 mbit anders dan op Gbit.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/nt_cross.gif
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/gbit-cross.png

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het verschil tussen die voor 10/100 geschikte kabel en de voor 10/100/1000 mbit geschikte kabel is dat aders 1/3/5/7 bij een voor 1 gbit geschikte kabel wel aangesloten zijn en bij 1 voor 100mbit niet. Een 100mbit verbinding gebruikt die niet. Zoals je ziet zijn adres 2/4/6/8 gelijk bij zowel de 100 als de 1000mbit kabel. Daar gaat het in dit geval om.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Glashelder schreef op 09 mei 2004 @ 20:40:
Het verschil tussen die voor 10/100 geschikte kabel en de voor 10/100/1000 mbit geschikte kabel is dat aders 1/3/5/7 bij een voor 1 gbit geschikte kabel wel aangesloten zijn en bij 1 voor 100mbit niet. Een 100mbit verbinding gebruikt die niet. Zoals je ziet zijn adres 2/4/6/8 gelijk bij zowel de 100 als de 1000mbit kabel. Daar gaat het in dit geval om.
blijkbaar toch niet. Kijk eens op beide plaatjes. 4 (blauw) en 8 (bruin) lopen toch anders.
Ik wist niet dat er een verschil in zat, maar aan de plaatjes te zien dus wel.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb het gewoon fout hierboven volgens mij. Als ik het plaatje bekijk denk ik dat 100mbit alleen 1/2/3 en 6 gebruikt. De rest zal niet voor niets grijs gelaten zijn..? Bij de 1000mbit kabel zijn deze op dezelfde wijze verbonden toch.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik het plaatje zie maakt het niks uit of het 100 of 1000 is, de 1000 kabel gebruikt alleen alle aders in het snoer en de 100 niet.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 13:19:
ik krijg geen verbinding door de kabel, dus de netwerkkaart op 10 mbit zetten helpt dan niet.
Je kunt altijd via Configuratiescherm - Netwerk verbindingen de Eigenschappen van de LAN-verbinding aanpassen.

Als aan beide kanten een 10/100-kaart zit, dan zou de automatische snelheidsdetectie wel eens roet in het eten kunnen gooien.
ajhvdb schreef op 08 mei 2004 @ 13:05:
Heb je het geprobeerd die 10Mb setting?
Probeer de suggestie van ajhvdb eens..

[ Voor 16% gewijzigd door wens op 09-05-2004 22:45 ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:47:
nee lampjes blijven uit, en er wordt gemeld door xp dat de kabel niet aangesloten is, zoals in het verhaal staat, ik krijg geen verbinding.
ik heb de 10 mbit geprobeerd maar dat helpt ook niet.
andere oude 10 mbit netwerkkaart van realtek in de pc gedaan maar die wil ook niet ??
ik denk dat de pc een beetje een eigen wil heeft.
alles werkt prima maar en directe kabelverbinding doet het niet.
10MBit heeft-ie dus al geprobeerd. Wilde ook niet.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Pagina: 1