Toon posts:

[PS2] Electrisch schema Playstation 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik het elektrische schema van een playstation 2 kan vinden? Nadat iemand anders een mislukte poging om de ps2 te modden had gedaan, mag ik proberen om alles weer aan de gang te krijgen. Nu werkt op zich alles weer alleen de ventilator dus niet. Nu heb ik al gelezen dat je de ventilator ook op de usb poort kan aansluiten, maar dit doe ik liever niet. Ik wil eerst even proberen of ik het nog op de rechtmatige manier aan de gang kan krijgen. Maar ik kan nu meten wat ik wil, zonder schema kom ik dus niet verder. Eventueel een andere goede oplossing is ook welkom. Ik had al wel gezien dat er eerder eens een topic was van iemand waarvan de ventilator ook niet werkte, maar daar staat niet bij hoe hij hem uiteindelijk aan de gang heeft gekregen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12 12:28

FastBunny

Give it the Works !

Zoiets zul je nergens vinden aangezien Sony dit geheim wil houden :)
Sluit de ventilator op de 5v van de usb of de voeding aan. Maar als iemand anders hem sloopt... dan zou ik van die persoon een nieuwe willen en dan mag hij de kapotte ps2 gratis hebben :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12 08:25
men neemt een multi meter en gaat zoeken naar de juiste spanning benodigd voor het ventilatortje (ik weet totaal niet hoe een ps2 in elkaar zit want ik zit helemaal niet zo in de consoles) eenmaal gevonden soldeert men de 2 draadjes vast om het ventilatortje van sap te voorzien :Y) succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ventilator nu aangesloten op de 5v van de usb aansluiting, maar nu heb ik het volgende probleem. De ventilator begint niet uit zichzelf te draaien. Als je hem een klein zetje geeft, dan draait hij verder uitstekend. Weet iemand hoe dit is op te lossen?

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is dat niet dat er dan te weinig ampere op staat ( Let wel noob maar je begrijpt waarsch. wel wat ik bedoel :) ) Dan moet je zoeken naar een punt waar meer ampere uit komt, kun je niet direct aftakken van de voeding ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Lijkt me het makkelijkste als je bij de electronicaboer om de hoek een zelfde fannetje haalt... Ook kan het misschien zo zijn dat de voeding van de USB in het begin niet genoeg power kan leveren om het fannetje aan te slingeren (haal dan een fannetje wat minder stroom nodig heeft).

Doet het fannetje het wel op een andere voeding?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12 20:26
Nee voltage is te laag, kan je niet op de voeding meten waar je een nette 7v hebt zitten.

Dan zet je hem op de 7 volt aansluiting (tussen de 7~12 kan),7 volt is wel fijn omdatie dan niet zoveel toeren maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou de ps2 werkt weer. Ik heb de ventilator op 12v aangesloten. Ik kon geen 7v aansluiting vinden. Hij maakt een baal herrie, maar alles doet het verder. Nu maar afwachten voor hoelang. Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1