Toon posts:

(muziek)Cd beveiligen, nog enkele vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een groepje van een paar vrienden hun cd samenstellen.
De cd zal ongeveer hieruit bestaan:
10 liedjes (samen ongeveer 30 min oftwel 310 mb)
Data: live-opname van een optreden, foto's, misschien 1 mp3 track, songteksten

Dus het wordt mixed mode/cd extra (multisessie).

Mijn probleem is nu dat ik wil tegengaan dat iedereen dit zomaar kan kopiëren.
Het moet onkraakbaar zijn (onmogelijk), maar gewoon de simpelsten onder ons ervan weerhouden de cd te kopiëren.

Waaraan ik al gedacht heb:
Sessie 1: Muziek
Sessie 2: Data
Overburnen zodat cd > 700 mb

Er schijnen wel wat programmaatjes op internet te staan waarmee je je cd kan 'beveiligen', maar als je ze dan even opzoekt op google, vind je even snel de manier om het te kraken.

Weet er iemand nog een paar simpele trucs om de cd iets minder makkelijk kopieerbaar te maken (overburnen met sh*t en dan krasje doe ik niet ;))?

mvg

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dit zal je niet lukken met een normale consumentenbrander. Foefjes zoals in professionele kopieerbeveiligingen (lees: verkrachting van de Red Book Audio standaard) zitten, bijvoorbeeld het toevoegen van read-errors die door de foutcorrectie zouden moeten worden hersteld (Cactus Audio), kunnen alleen op speciale apparatuur worden gemasterd.
Het enige wat je zou kunnen proberen is een illegale TOC in elkaar knutselen, zodat de eerste de beste 'Jan met de Pet' het niet kan kopieren. Met welke software je dit zou moeten doen is mij onbekend.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 20:07:
Het moet onkraakbaar zijn (onmogelijk)
Dan kun je net zo goed gelijk ophouden, als de groten der aarde (lees: platenbazen) het niet voor elkaar krijgen kun je er wel van uit gaan dat het ook echt niet kan.

Denk hier eens over na: Als ik het kan afspelen, kan ik het kopieren, dus de enige manier om het ECHT onmogelijk te maken de muziek te kopieren is zorgen dat de muziek niet is af te spelen. Lijkt me niet zo handig voor een cd :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet wel dat het zowiezo onmogelijk is tegen te gaan dat men gewoon de audio kopieert (the old way).
Het enige wat ik zou willen bereiken is dat men het zeer moeilijk heeft om de audiotracks te lezen/rippen via pc.
Henk007: toc verneuken... Als ik deze van de audiosessie illegaal maak, dan zou het dus vrij moeilijk moeten zijn om via pc de audiotracks te lezen?
(Dat ze de rest rippen, I don't care, maar de audiotracks zijn heilig :))

Ik ga op zoek.
Zal de oplossing wel posten, als ik ze vind.

Heb een tooltje gevonden tegen kopieren, moet het wel nog even testen:
http://www.webtoolmaster.com/wtm_e.htm (toch maar eerst even virusscannen...)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:14 ]