[XP] Geen administratie rechten

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik heb net geformatteerd en XP er opnieuw opgezet. Nu heb ik echter geen administrator rechten waardoor ik bij configuratiescherm geen enkele toegang meer heb. Bij profielen zegt ie wel dat mijn account tot de groep administrators behoord. Iemand een idee hoe ik deze rechten terug kan krijgen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Veilige modus opstarten, inloggen als administrator, je eigen account weggooien en een neiuw account voor jezelf maken met administrator rights.

• .GoO
sdomburg schreef op 07 mei 2004 @ 20:06:
Veilige modus opstarten, inloggen als administrator, je eigen account weggooien en een neiuw account voor jezelf maken met administrator rights.
In veilige modus kan ik met administrator inloggen en heb ik alle rechten.. Maar wanneer ik daar een nieuw account aanmaak met administrator rechten en ik terugga naar XP krijg ik dus weer hetzelfde probleem...

• .GoO
Moet er nog bij zeggen dat er na de format vreemd genoeg direct een worm (die nieuwe) op mn systeem werd aangetroffen.. Die heb ik verwijdert met een removal icm een firewall..

Kan het hier nog iets mee te maken hebben, ondanks dat die er nu af zou moeten zijn?

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

Wom

Dat ligt er natuurlijk aan welke worm het is. Maar kreeg je bij de installatie geen scherm waar je admin wachtwoord moest geven dan ?

• .GoO
AudiRS4 schreef op 07 mei 2004 @ 21:46:
Dat ligt er natuurlijk aan welke worm het is. Maar kreeg je bij de installatie geen scherm waar je admin wachtwoord moest geven dan ?
Jawel, die heb ik zoals altijd gewoon blank gelaten..

• .GoO
$&(% nu heb ik het alweer...

Schone XP installatie, werkt allemaal prima.. Sp1 erop gezet, critical updates, firewall en virus scanner.. En nu na 2 weken ben ik weer alle rechten kwijt.. Zodra ik naar Apparaatbeheer of Beeldscherminstellingen oid ga deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.deving.com/error.JPG

Waar komt dit door? Ik heb echt geen rare files gerunt en ik neem aan dat mn virusscanner en firewall de meeste worms/trojans/virussen toch wel tegen houden.. Er is toch wel iemand anders die dit ook ooit gehad heeft? Kan er niks over vinden :(

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:43
Ehmm..

Misschien je vuurmuur die je accounts overhoop haalt ?
Kun je misschien de instellingen van je vuurmuur eens bekijken. Misschien dat daar jouw account wordt geblokkeerd..

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Installeer je je SP1 en critical upates via internet, en voordat je je firewall / anti-virus al besmet?
Dan ben je naar alle waarschijnlijkheid al besmet voor je je antivirus geïnstalleerd hebt.
XP firewall aanzetten voor je windows update doet, of je updates vanaf cd installeren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
weet je wel zeker of je account staat ingesteld als administrator? Heb je bij het administrator-account wel alle rechten als je XP gewoon opstart (dus niet in veilige modus)?
Pagina: 1