Na lang proeten en doen is 't zo ver. gentoo staat er op 
Wanneer ik voor 't eerst reboot krijg ik deze melding
en helemaal onderaan m'n boot proces staat
M'n eerste reactie was;
ifconfig eth0
dit resulteerde in
bommer, aangezien ik m'n netwerkkaart als module heb ingeladen wilde ik dit bekijken doormiddel van lsmod maar er blijkt geen een module actief te zijn. (lspci commando wordt niet herkend
dus kan ook geen emerge sys-apps/pciutils doen omdat ik geen i-net heb)
Ik bekijk nog een keer m'n /etc/confd/net en alles lijkt hier goed te zijn (booten via dhcp, en gateway op m'n router's ip)
wanneer ik kijk in m'n .../build/kernel/drivers/net kijk staan daar netjes de modules voor m'n realtech nic.
dus een keertje 'modprobe 8139too' om 'm als nog in te laden geeft 't volgende
ik heb overigens geen hotplug geinstalleerd, meer relevante info zou ik zo niet meer weten. bvd
Wanneer ik voor 't eerst reboot krijg ik deze melding
code:
1
2
3
4
5
| eth0: unknown interface: No such device * Failed to bring eth0 up [ !! ] * ERROR: Problem starting needed services. * "netmount" was not started" |
en helemaal onderaan m'n boot proces staat
code:
1
2
| Failed to bring up eth0 error: problem starting needed service "netmount" was nog started |
M'n eerste reactie was;
ifconfig eth0
dit resulteerde in
code:
1
| Error fetching interface information devace not found |
bommer, aangezien ik m'n netwerkkaart als module heb ingeladen wilde ik dit bekijken doormiddel van lsmod maar er blijkt geen een module actief te zijn. (lspci commando wordt niet herkend
Ik bekijk nog een keer m'n /etc/confd/net en alles lijkt hier goed te zijn (booten via dhcp, en gateway op m'n router's ip)
wanneer ik kijk in m'n .../build/kernel/drivers/net kijk staan daar netjes de modules voor m'n realtech nic.
dus een keertje 'modprobe 8139too' om 'm als nog in te laden geeft 't volgende
code:
1
2
3
4
| insmod: /lib/modules/2.4.20-gentoo-r6/kernel/drivers/net/8139too.o: insmod 8139too failed insmod: /lib/modules/2.4.20-gentoo-r6/kernel/drivers/net/8139too.o: init_module: No such device insmod: Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters. |
ik heb overigens geen hotplug geinstalleerd, meer relevante info zou ik zo niet meer weten. bvd