[Plextor PX-708A] Problemen met het lezen van CD's & DVD's

Pagina: 1
Acties:

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 21:40
Ik heb sinds enkele dagen een PX-708A in mijn bezit. Ik heb er nog geen CD's of DVD's mee geschreven maar wou dat vandaag doen. Nu blijkt dat echter niet te lukken!
De problemen:
- beschreven CD-R: lezen lukt niet, oranje LED op de drive blijft constant knipperen
- lege CD-R (Sony): Nero wacht tevergeefs totdat de drive beschikbaar wordt en de oranje LED op de driver blijft constant knipperen. Hetzelfde als hierboven dus.
- beschreven DVD-R (met de PX-708A van een vriend): lezen lukt niet, oranje LED op de drive blijft constant knipperen. De DVD-R is wel leesbaar in mijn LiteOn 16x drive.
- lege DVD-R: Nero herkent de DVD als een een lege DVD-R met 4488 Mb aan vrije ruimte. Ik heb hem nog niet proberen te beschrijven. (zal ik straks ff doen)

De firmware-versie bij aankoop was 1.06 (de laatste dus). Daarnet heb ik firmware v1.06 gedownload en de drive geflashed maar dat lost niks op.

Nog iemand met zo'n problemen? Weet iemand raad? Want ik weet niet meer wat ik moet doen :|

Update:
Schrijven van een DVD-R lukt dus ook al niet:

Calibration area full
Burn process failed at 4x (5.520 KB/s)
Ik begin te vrezen voor RMA. :(

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 07-05-2004 19:47 ]

Verwijderd

Ik heb van geruchten gehoord dat de laatste generatie Plextor dvd writers met zeer veel problemen kampt.
De drives vertonen talloze mankementen, en gaan vaak stuk.
Blijkbaar heb jij hier spijtig genoeg ook mee te maken gekregen ... :|

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

doe snel een RMA, ik had hem achter 2 dagen al terug !

support is supper !

mijn drive kon alles nog, enkel geen dvd's meer lezen :s
wel writen enzo maar lezen, no way, en zelfde prob, lichtje bleef
maar flikkeren :)

er zit nu al 2 weken een nieuwe plextor in :)

• D-Three
Ik heb gisterenavond nog een mailtje gestuurd naar plextor. Hopelijk krijg ik maandag al antwoord. Anders ff een telefoontje. Met de support van Plextor heb ik, gelukkig, nog geen ervaring. Het valt mij eerlijk gezegd wel tegen van Plextor om te horen dat ze nogal veel problemen hebben met hun writers. Ik heb meer uitgegeven omdat ik hoopte een kwaliteitsproduct in handen te krijgen. Ah ja, ik weet ook dat er altijd uitval is. Ik heb gewoon pech. Punt uit :)

• D-Three
ff een update (misschien interesseert het wel iemand :P)
Maandag heb ik antwoord ontvangen op mijn mail. Ik had gevraagd wat ik eventueel kon doen om de drive toch aan de praat te krijgen. De medewerker van Plextor wond er echter niet veel doekjes om en zei dat ik mijn drive zo goed als zeker defect was. Ik mocht deze terug sturen na het invullen van het RMA-formulier. Dat heb ik dan in de namiddag gedaan en enkele uren na het ontvangen van een bevestigingsmail kreeg ik een nieuwe mail met daarop het RMA-nummer en de verzendinstructies.
Gisteren kwam dan een medewerker van DHL mijn pakje ophalen en volgens de "track a package" function op de site van DHL werd het deze morgen om 8u10 afgeleverd bij Plextor. Met een beetje geluk ben ik dus morgen in het bezit van een nieuwe drive.

• D-Three
Ik heb een dagje langer moeten wachten op mijn drive maar gisteren kreeg ik dan toch een splinternieuwe in mijn bezit. En deze werkt nu perfect! Eind goed, al goed. Dank u Plextor :P
Pagina: 1