Steeds terug komende melding van Aavallen op me pc

Pagina: 1
Acties:

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb nu al een paar dagen dat er bij Norton Internet Security steeds weer ondering de werkbalk een melding komt, van dat iemand me probeert aan te vallen op mijn pc. De aanval heet: Welchia_ICMP_Scan. Nu zou ik dus willen weten hoe het komt dat het steeds weer terug komt. Is het misschien iets dat ook op mijn pc ofzo staat??

Verwijderd

Ben je virus vrij?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 19:42 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welchia (a.k.a. Nachi) maakt gebruik van dezelfde bug als Blaster (MS03-026, superseded door MS03-039, superseded door MS04-012) en bug MS03-007.

Als je die patches geinstaleerd hebt zou ik me niet te druk maken. Waarschijnlijk een met Welchia/Nachi besmet systeem dat aan het scannen is voor nieuwe potentiele slachtoffers.

Virussen? Scan ze hier!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Welke patches?, Waar kan je die halen? Maar als nog is het wel irritant dat er dus steeds van die meldingen komen. Wat nu alweeer is dus |:( 8)7

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ten eerste, zorg dat je systeem up to date blijft: Windows Update

Ten tweede: zolang je die melding krijgt hoe je je geen zorgen te maken, dat betekent dat je firewall 'm heeft geblockt. Die meldingen kun je dus uitzetten.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Evant87 schreef op 08 mei 2004 @ 01:15:
Welke patches?, Waar kan je die halen? Maar als nog is het wel irritant dat er dus steeds van die meldingen komen. Wat nu alweeer is dus |:( 8)7
windows update :?

Verwijderd

Evant87 schreef op 08 mei 2004 @ 01:15:
Die meldingen raak je NOOIT kwijt, of je moet ze uitzetten. Er is een virus (welchia) en computers die besmet zijn met dat virus, gaan andere computers 'scannen'. Scannen wil in dit verband zeggen: kijken of de bewuste poort open staat, en of de computer te hacken is.

Wat jij dus ziet, is een waarschuwing dat een andere (gehackte) PC jouw PC aan het 'scannen' is. Dit betekend niet dat je geinfecteerd bent (alhoewel updaten en scannen altijd verstandig is!) maar gewoon dat een andere, geinfecteerde PC, probeert jouw PC ook te infecteren. En aangezien die andere PC overal ter wereld kan staan (lang leve internet), doe je er niets aan.
Pagina: 1