[Nvidia] Asus V9570 TD Troubles

Pagina: 1
Acties:

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Aangezien mijn Geforce 2 MX 400 een beetje ouderwets begon te worden, heb ik een Asus V9570 TD kaart aangeschaft. Op deze kaart zit een FX 5700 chipset met 256mb ram. Nu even naar de reden voor dit topic:

- Probleem 1
Als ik NFS Underground start, Battlefield 1942 start, vice city start loop het hele systeem vast. Ook het geluid blijft hangen. In Battlefield kom ik soms verder en kan ik 1 map spelen met daarna weer een vastloper. Quake III arena en CS doen het wel gewoon goed. De volgende drivers geprobeerd zonder resultaat:

* Nvidia Forceware 56.72 WHQL
* Nvidia Forceware 61.11 beta
* ASUS display driver version 56.55

Verder heb ik zolang ik gewoon in windows blijf (win 2k profi) geen vastlopers. De kaart is ook netjes 42 graden celsius dus dat kan lijkt me ook het probleem niet zijn.

- Probleem 2
Ik kan mijn twinview niet gebruiken, wel kan ik de tv alleen aanzetten maar dan gaat mijn monitor gewoon uit. Ook met tv tool krijg ik dit niet voor mekaar.

In de search staat over probleem 1 niets vermeld, bij probleem 2 staat tv tool als suggestie maar dat had dus ook geen effect.
Als iemand me hier mee kan helpen, heel graag! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Freek op 07-05-2004 19:32 ]

Verwijderd

oude Drivers eerst GOED weggehaald? en check je de temps ook als je het spel speelt? dan loopt het meestal wel op

en check eens of je een Squal of Death hebt, piep uit je spiekers zodra hij vast hangt, als je dat heb kan je wel wat vinden op goegel, had ik ook , weet alleen niet meer hoe ik dat gedaan heb

( die squal is trouwens met een Creative audigy!)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 14:39 ]

• Freek
Als ik battlefield speel, wordt hij ongeveer 56 graden. Dus dat is ook niet zo schokkend veel.

• Freek
Subtiel kickje... iemand een oplossing?

Verwijderd

En wat voor voeding heb je?

Verwijderd

specs? Heb je de nieuwste moederbord drivers wel geinstalleerd? Heb je een soundblaster (al of niet audigy)? Wat heb je al geprobeerd? Heb je windows al opnieuw geinstalleerd etc. etc. zie de faq, meer info dan kunnen we er wat mee.

• Freek
Ik heb een voeding die standaard bij mij Chieftec kast zit, 320watt volgens mij. Ik heb al een compleete re-install van windows gedaan zonder resultaat. Ik heb inderdaad een Soundblaster live, verder een WinTV go tv kaartje, Realtek netwerkkaart, Chaintech mooederbord met nieuwste VIA chipset drivers geinstalleerd. Processor is een Amd Athlon thunderbird 1400 :)

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

terugbrengen naar de winkel, en ruilen voor een fatsoenlijke kaart zoals een 9600 pro/xt. Ben je van je problemen af en heb je meteen een snellere kaart.

• Freek
Zou het zo kunnen zijn dat er problemen ontstaan omdat mijn Soundblaster Live en mijn Videokaart op hetzelfde IRQ zitten?

Ik zie net dat mijn Videokaart, mijn Sb live, mijn USB controller EN mijn netwerkkaart op IRQ 11 zitten :X

[ Voor 32% gewijzigd door Freek op 16-05-2004 13:59 ]

• Freek
Kickje, mijn SB live is er nu uit. Kreeg hem niet op een ander IRQ. Nu gebruik ik mijn on-board geluidskaart maar die krijgt hetzelfde IRQ en alsnog loopt de pc af en toe vast.... Iemand?

• Freek
Maar weer een subtiele kick, kan iemand me alsjeblieft helpen?

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:06

CSB

:D

Ik heb dezelfde kaart, maar geen probleem hier. Het zou misschien je geheugen kunnen zijn. Probeer eens te switchen tussen banken of haal er 1 uit en probeer het dan eens.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Pagina: 1