Veel pieken en dalen in netwerkload*

Pagina: 1
Acties:

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16
Wat bedoelt-ie? dit bedoel ik : http://members.home.nl/edwinbos/netwerk.jpg het ene moment werkt netwerk naar behoren (dus een mooie constante 50-70% load bij het kopieren van grote bestanden (1gb+) (ook niet helemaal toppie begrijp ik maar het werkte iig naar behoren) en sinds gisteren (ik heb dit ook wel eens vaker gehad) heb ik die netwerk performance dus weer.. ik bener van overtuigd dat het aan de instellingen ligt aangezien er met de netwerk kabel nikets gebeurd is.

Heb de netwrk drivers (intel 10/100 pro tx) drivers geupdate, en weer teruggezet beide zonder resultaat.. vreemd genoeg als ikhet netwerk op 10mbps half duplex zet haaalt hij wel mooi de 90%, maar dat schiet dus voor geen meter op en heb je geen 100mbps kaart voor.

Het lijkt mij als redelijke netwerk leek dat er gewoon een massaal percentage aan packetloss is, op een of andere manier.. iemand suggesties?

Verwijderd

Je hebt je eigen drivers e.d. wel geupdate maar heb je ook aan de pc gedacht waar je naartoe kopieert? Misschien is die netwerkkaart een beetje dood..

En wat gebeurt er als je die andere computer, laten we maar zeggen, 100 keer achter elkaar pingt?? Heb je packetloss?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 19:15 ]

• Edoll
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 19:15:
Je hebt je eigen drivers e.d. wel geupdate maar heb je ook aan de pc gedacht waar je naartoe kopieert? Misschien is die netwerkkaart een beetje dood..

En wat gebeurt er als je die andere computer, laten we maar zeggen, 100 keer achter elkaar pingt?? Heb je packetloss?
pingen lijkt me goed te gaan (ik heb het alleen heel even getest tijdens het kopieren en toen was ernatuurlijk wel packetloss)

maar aangezien het kopieren op 10mbps wel goed lijkt te gaan kan ik me niet voorstellen dat de netwerkkaart verrot is

ik zal het ping gebeuren morgen even testen maar ik denk niet dat er packetloss is dus.

Verwijderd

Edoll schreef op 07 mei 2004 @ 19:18:
[...]

pingen lijkt me goed te gaan (ik heb het alleen heel even getest tijdens het kopieren en toen was ernatuurlijk wel packetloss)

maar aangezien het kopieren op 10mbps wel goed lijkt te gaan kan ik me niet voorstellen dat de netwerkkaart verrot is

ik zal het ping gebeuren morgen even testen maar ik denk niet dat er packetloss is dus.
Ik weet niet of je meerdere pc's in je netwerk hebt?? Die eventueel over dezelfde router/switch lopen? Dan zou je het naar die pc's kunnen proberen... anders zou ik het ook niet 1/2/3 weten..

Verwijderd

Wat is de CPU load tijdens het overzetten van de bestanden, stijgt deze ook richting de 100% ?
Controleer dit wel even op beide pc's.

• Edoll
cpu gebruik is verwaarloosbaar, een paar procent op het moment dat hij daadwerkelijk data aan het versturen is, het zijn overigens alleen deze 2 pc's die rechtstreeks aangesloten zijn

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:15
Is er misschien ergens een storingsbron dichtbij een netwerkkabel? Apparatuur zoals slecht afgeschermde magnetrons beeldschermen en andere grote stralingsbronnen. Klemt de kabel misshien ergens of staat de kabel onder trekspanningen?

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Edoll
h.edink schreef op 08 mei 2004 @ 16:48:
Is er misschien ergens een storingsbron dichtbij een netwerkkabel? Apparatuur zoals slecht afgeschermde magnetrons beeldschermen en andere grote stralingsbronnen. Klemt de kabel misshien ergens of staat de kabel onder trekspanningen?
Trekspanningen.. neeijkt me niet, die kabel is meters lang, ik bedenk me trouwens wel dat dat ding onder de grond zit, maar als daar schade (water? oid) aan zou zitten zou die het gewoon helemaal niet doen en niet alleen zer onder de maat, verder een nieuwe voeding in deze pc gezet, en 2 80mm fan's, zal vast wel wat magnetische straling van afkomen maar kan me niet voorstellen dat dat genoeg is om een netwerk mee plat te leggen, verder zijn er geen veranderingen geweest met een van beide pcs.

volgens mij zit er niet veel anders op dan toch maar 2 andere 100mbps netwerkkaarten te pakken en te testen, niet?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Edoll schreef op 08 mei 2004 @ 16:33:
cpu gebruik is verwaarloosbaar, een paar procent op het moment dat hij daadwerkelijk data aan het versturen is, het zijn overigens alleen deze 2 pc's die rechtstreeks aangesloten zijn
Ook op de tweede PC is de CPU load verwaarloosbaar?

🌞🍃

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Heb je de kabel al eens doorgemeten, misschien zit er ergens een knik in. Het is goed mogelijk dat zelfs al is de kabel kapot, dat hij het ene moment het wel doet, en het andere moment niet. Probeer de computers eens op elkaar aan te sluiten met een andere kabel.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

Klinkt een beetje als een verkeerd bedrade kabel die overspraak oppikt . Dat gaat met name bij hoge snelheden een rol spelen. Op 10Mb merk ja daar weinig van.

Copyright and left by SED...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• Edoll
SED schreef op 08 mei 2004 @ 20:03:
Klinkt een beetje als een verkeerd bedrade kabel die overspraak oppikt . Dat gaat met name bij hoge snelheden een rol spelen. Op 10Mb merk ja daar weinig van.
Het netwekr heeft het tot voor kort "prima" gedaan, dwz een constante load van zo'n 70%, waarom springt het nu van zo'n 100% naar 0% enz? Met overspraak bedoel je storing van buitenaf? - hoe test ik zoiets?

btw. cpu load was uiteraard getest op beide computers
(jullie hebben het plaatje gezien in de eerste post hoop ik he? :) )
Pagina: 1