[JavaScript] Hoe vind ik de 'parent' van een object?

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Daar zijn we weer ...

Dit keer de volgende vraag ... Ik heb een object, dat als member-var een Array van andere objecten heeft... zoiets:

-----------------------------------------------------------------------------------

function tree_item () {

this.children = Array ( other_tree_item, yet_another_tree_item );

}

-----------------------------------------------------------------------------------

Is het nu mogelijk om vanuit 'other_tree_item' uit te vinden welk object 'tree_item' is?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

.parentNode?

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Dat werkt alleen als het standaard HTML objecten zijn. Helaas werkt het niet (net geprobeerd) bij 'custom' objecten.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
gvanh schreef op 07 mei 2004 @ 18:50:
Is het nu mogelijk om vanuit 'other_tree_item' uit te vinden welk object 'tree_item' is?
afaik is een functie geen object...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

objecten "horen" niet bij andere objecten, er wordt slechts naar verwezen, de structuur zit tussen je oren, niet in het script, behalve als jij je objecten vertelt wie hun parent dan wel niet is. b.v. ala:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function Tree() {
   this.children = [];
}

Tree.prototype = {
   add:function(child) {
      this.children.push(child);
      child.parent = this;
      return child;
   }
}

var tree = new Tree();
tree.add(new Tree());

Ik zou het ook vreemd vinden als een object zomaar parent achtige properties krijgt, dat soort dingen wil ik toch echt zelf aangeven. Dat arrays en strings nou altijd een length hebben, ok :P maar 't moet niet te gek worden. En de DOM is ook weer zo'n specifiek voorbeeld. Daar zit zoooo veel ingebouwd, dat is echt niet te vergelijken met het werken met "kale" objecten die je zelf opbouwt.
afaik is een functie geen object...
yup, is ook een object, en heeft ook functies die je erop uit kan voeren, b.v. Function.prototype.apply().

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

-blaat-
veeeeeelste snel gelezen

[ Voor 75% gewijzigd door Guillome op 07-05-2004 21:56 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

crisp

Devver

Pixelated

alles in JS is een object ;)
Eigenlijk is zelfs alles naar een string om te zetten, en als je die vervolgens door de juiste constructor heenhaalt heb je je object weer :) Een soort build-in serializing dus (toSource() toString())

[ Voor 91% gewijzigd door crisp op 08-05-2004 01:05 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1