Toon posts:

(p2p) progs draaien zonder reg/dll

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar (o.a. p2p) programma's die draaien zonder dat ze in de registry staan of dll's gebruiken.

Als voorbeeld het ( _/-\o_ ) programma Irfanview. Dit programma pakt zichzelf uit in een map en werkt vervolgens.

Reden hiervoor:
Ik heb een externe harde schijf die eenmaal aangesloten automatisch wordt herkend door computers(bijv PC's op een universiteit). Als ik via één van die computers iets wil downloaden met een programma, of wil MSN'en of een potje wil gamen (Continuum ofzo) dan kan dat niet omdat al die programma's vereisen dat ze in de reg staan of dll's in je System map hebben.

Diepere motivatie:
Bij vrijwel alle universiteiten heb je een snelle verbinding, het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken >:) .

En ja ik heb gesearched en ge-googled, alleen onsuccesvol.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 14:50
Universiteiten hebben dan wel een snelle internetverbinding, maar het lijkt me niet dat ze p2p programma's op prijs zullen stellen. Sterker nog, waarschijnlijk hebben ze wel maatregelen getroffen waarmee het onmogelijk word gemaakt om p2p progs te draaien.

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
Douwe Jan schreef op 07 mei 2004 @ 18:37:waarschijnlijk hebben ze wel maatregelen getroffen waarmee het onmogelijk word gemaakt om p2p progs te draaien.
...dat je geen programma's mag installeren.... ;)
je hebt gewoon nauwelijks rechten (technisch dan)

en *S*C*H*O*P*
!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
En dan nog maar niet te spreken over de nodige poortjes die open moeten staan voor de betreffende P2P proggie's...

Die dus meestal altijd geblockt zijn ;)

En volgens mij wordt er bij elk programma wel iets naar het register geschreven.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 12:51
Het p2p-programma eMule (_O_) schrijft volgens mij alles in lokale config files weg, bij mij heeft alleen de installer iets weggeschreven (de taal die gebruikt werd; maar die installer heb je dus niet nodig :)). Ook kun je poorten kiezen waarop je de connectie wilt maken, dus dat zou moeten gaan :)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Voor eMule is het nodig dat bepaalde poorten worden geforward naar je eigen PC indien er een NAT-router of proxy wordt gebruikt. Ik denk niet dat de systeembeheerders van jouw universiteit dat voor je gaan doen ;)

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 12:51
MisterData schreef op 09 mei 2004 @ 12:22:
Voor eMule is het nodig dat bepaalde poorten worden geforward naar je eigen PC indien er een NAT-router of proxy wordt gebruikt. Ik denk niet dat de systeembeheerders van jouw universiteit dat voor je gaan doen ;)
Klopt, maar intern is het zéér goed te gebruiken (zeker i.c.m. Kademlia >:))

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed.. dit topic begon al in een grijs gebied; maar als het uit gaat komen op een topic met tips over hoe we met zijn allen de beveiliging van onze Universiteits netwerken kunnen omzeilen kan dit topic helemaal niet meer door de beugel; al was het aleen maar vanwege de schijnbare goedkeuring van dit soort topics.

Voor mijn reden genoeg om dit topic op slot te doen. Ik stel voor dat de TS gewoon zelf wat gaat proberen als hij dit zo nodig moet weten. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.