Toon posts:

[NVidia G-FX 5200]Moet beter kunnen toch?[NVidia G-FX 5200]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Config-----------------------------------------
P4 - 1,70 Ghz
512 MB DDR
30 Gig HD
Nvidia GeForceFX 5200 op 128 MB DDR
-------------------------------------------------

Deze kaart (FX 5200) heb ik nou ongeveer 2 maanden, ik speel er UT2k3 best soepel op.
Met af en toe wat kleine happeringen en geklooi. :/
Ik zet de graphics alles op maximum en Res. op 800x600
De spel is dan wel goed te spelen hoor daar niet van, maar ik had wel heel wat meer verwacht van deze kaart.
GTA III is ook maar net met moeite te draaien en geschok ertussen
Vice City heb ik geprobeerd maar gelijk eraf gegooid omdat die alleen maar erger was.
Halo (ok deze spel vraagt ook heel wat meer) maar ik kan deze niet eens op Low GFX en lage Res. draaien en daar baal ik enorm van.

Ik heb verschillende Drivers geprobeerd maar zie niet veel verschil er tussen.
Nou zijn er nog meer drivers beschikbaar die niet op Nvidia's site staan, daar heb ik ook een aantal van gevonden maar die durf ik niet zomaar te downloaden omdat ik er namelijk niet weet welke nou wel of niet goed is.

Mijn vraag is of iemand met de zelfde kaart en ong. zelfde PC ook problemen heeft of juist NIET.
En wat voor drivers die gene dan gebruikt.

[PS op de doos staat AGP 8x "Also support 2x & 4x" terwijl ik bij de eigenschappen van Nvidia maar 4x zie staan, hoe kan dit?]

Help A U B even... _/-\o_

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
AGP 8X betekend gewoon in het bios dat je hem op AGP 8x (snelheid) kan zetten..
jij kijkt bij AF of AA die kan idd maar tot 4x

Of je moederbord support maar tot 4x dat kan ook nog natuurlijk ;)

[ Voor 30% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-05-2004 18:21 ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:39

SpeedBart

Futurama 0wnage

De geforce fx5200 is een budget kaart en je kunt er niet van verwachten dat deze alles op full kan draaien.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
SpeedBart schreef op 07 mei 2004 @ 18:19:
De geforce fx5200 is een budget kaart en je kunt er niet van verwachten dat deze alles op full kan draaien.
Dat niet nee; maar je zou wel verwachten dat je de games van dit moment toch wel op lage settings kan draaien omdat dit naar mijn mening niet meer dan normaal is.

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op 07 mei 2004 @ 18:27:
[...]

Dat niet nee; maar je zou wel verwachten dat je de games van dit moment toch wel op lage settings kan draaien omdat dit naar mijn mening niet meer dan normaal is.
Juist ;) dat is ook mijn mening, ik heb ongeveer 100 betaalt voor deze kaart dat is idd een budget prijs maar ik had toch meer verw8.

Weet een van jullie misschien waar ik de beste driver kan vinden?
die niet op de site van Nvidia zijn te vinden.

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart en draai alle games zonder problemen.
Gta vice city, Peen 2, Prince of persia, UT2004 noem maar op :)

Ik gebruik de originele drivers die je er bij krijgt en die werken perfect :)

Is het btw een Asus kaart :?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 18:36:
[...]

Juist ;) dat is ook mijn mening, ik heb ongeveer 100 betaalt voor deze kaart dat is idd een budget prijs maar ik had toch meer verw8.

Weet een van jullie misschien waar ik de beste driver kan vinden?
die niet op de site van Nvidia zijn te vinden.
Probeer het eens met de omega drivers.
Staan volgen mij nog in het lijste op de frontpage. Anders moet je gewoon even verder klikken.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 14:55

Metro2002

Memento mori

de fx5200 zit kwa snelheid op geforce4mx niveau dus niet echt hoogstaand natuurlijk. zeker als je daarentegen wel directx 9 ondersteuning in prakt. dan is het niet echt een snelheidsmonster meer :7

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:23

netblade

Sunrise

heb ook die kaart.
Ben er niet tevreden over, ut2k4 draait gaar op 1024x768
En die nieuwe hitman game wil niet eens vloeiend draaien@ 640x480 dus tijd voor n andere. Denk aan n R9600pro ofzo

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

Het is gewoon niet echt een snelle kaart, en dat in combinatie met je CPU die ook al wat verouderd is, dat zorgt ervoor dat je niet echt een snel gamesysteem hebt.

Jammer maar helaas.

Ik kan een Radeon 9600 pro ofzo aanraden, dat is een redelijk snelle kaart, voor een goede prijs :)

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

netblade schreef op 07 mei 2004 @ 19:19:
heb ook die kaart.
Ben er niet tevreden over, ut2k4 draait gaar op 1024x768
En die nieuwe hitman game wil niet eens vloeiend draaien@ 640x480 dus tijd voor n andere. Denk aan n R9600pro ofzo
Tegenwoordig kan je voor 200€ een 9800 Pro kopen, of je koopt gewoon een 2de hands 9700 Pro of 9800 Pro, die vind je al vanaf 130€...

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 17:44
Ik heb ook die kaart, en ik ben er (voor die prijs) wel over te spreken.
GTA VC draait zonder haperen op 1024x768, evenals de demo van UT2k4. Halo en FarCry draaien ook acceptabel met alle details op laag.
Specs:

Abit Siluro GeForce FX 5200
Athlon XP 2000+ (1,66 Ghrz)
Asus A7N8X-X
512 MB Kingston DDR 3200

-edit-
Dat van GTA 3 is onzin, dat draait nog op een GeForce 2 MX. (en ik kan het weten)

[ Voor 16% gewijzigd door Necrite op 07-05-2004 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 18:44:
Ik heb dezelfde kaart en draai alle games zonder problemen.
Gta vice city, Peen 2, Prince of persia, UT2004 noem maar op :)

Ik gebruik de originele drivers die je er bij krijgt en die werken perfect :)

Is het btw een Asus kaart :?
Nee dit is een Creative 3D Blaster 5 F200FX
Kan het daar aan liggen dan dat die van mij wat minder presteert?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je bent over het algemeen beter af als je een 2dehands GF 4 ti 4200 koopt ofzo.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Necrite schreef op 07 mei 2004 @ 21:20:
Ik heb ook die kaart, en ik ben er (voor die prijs) wel over te spreken.
GTA VC draait zonder haperen op 1024x768, evenals de demo van UT2k4. Halo en FarCry draaien ook acceptabel met alle details op laag.
Specs:

Abit Siluro GeForce FX 5200
Athlon XP 2000+ (1,66 Ghrz)
Asus A7N8X-X
512 MB Kingston DDR 3200

-edit-
Dat van GTA 3 is onzin, dat draait nog op een GeForce 2 MX. (en ik kan het weten)
Ja precies, zo reaggeerde een vriend van mij ook al. maar ik krijg hem gewoon niet vloeiend spelend, terwijl die spel toch helemaal niet veel eisen heeft.

Verwijderd

Ik vindt best dat je afgezet bent als je 100 € voor die kaart betaalt hebt. Moet toch al minimaal een FX 5600 voor te krijgen zijn, aangezien ik vorig jaar rond de 40 à 50 € betaald heb voor mijn FX 5200. Uit de tweakers pricewatch zijn tot de 100 € best leuke kaarjtes te krijgen:

Club3D GeForce FX5600XT 128MB € 88,-
Point of View GeForce FX5600XT 128MB € 94,-
Gigabyte Radeon 9600 128MB € 98,-
Albatron GeForce FX5600 128MB € 106,-

Bovenstaande kaartjes zullen het allemaal wel 2 à 3 keer beter doen dan het kaartje wat je nu hebt. >:)

Dat de FX 5200 niet écht een topkaart is dat weet iedereen, maar dat ie niet vloeiend runt in de spellen die jij aangeeft is wel bizar. In de tijd dat ik de FX 5200 nog had runde ik Prince of Persia, GTA III/VC, UT2k3 écht wel prima met normale details met prima frame rates. FarCry begon mij echter te irriteren en heb ik de lat wat hoger gelegd naar de Point of View FX 5900 XT, en dát is voor mij momenteel het ultieme, aangezien dit kaarjte ook nog eens heel erg lekker overclockt en ik rustig in de buurt kom van een 5900 Ultra kaartje.... :P Maar goed, met die patserij van mij koop je niet veel voor.. :+ :Z

Wat zijn verder de specs. van je mobo?? Zit er een chipset van via of intel op? En zoja, welke chipset drivers heb je er op staan?? Ik heb het vaak gezien bij mensen dat ze gewoon hun OS draaien zonder chipset drivers geinstalleerd te hebben.. Vaak werkt het systeempje dan wel, omdat de meeste mensen het toch maar gebruiken voor huis, tuin, en keuken-zaken.. Als je dan een beetje serieus gaat gamen of multimedia-en merk je toch wel dat die drivers een beetje handig zijn.. Vooral een AGP-drivertje is niet onhandig.. Misschien dat de native-windows driver daarom maar 4 x AGP aantoont, alhoewel mij 4 x AGP voor een PIV 1,7 GhZ. vrij normaal lijkt. Verder, misschien moet je wat oudere ForceWare drivers gebruiken en kijken of dat enig effect heeft.. Misschien is je systeem ook wel degelijk een bottleneck, sinds pentiums niet echt bekend staan om hun goeie gaming-performance..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:06 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 17:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1) De FX5200 is een opgeklopte GF4 MX met DX9 support maar is daar eigenlijk veel te traag voor
2) je hebt een P4 1.7GHz (willamette core dus) ... die fiets ik er met mn oude Athlon 1.2GHz nog uit, dus da's niet best. Bovendien heeft die cpu een FSB van 100MHz (400 quadpumped) en maar 256kb L2 cache. Dat maakt de willamette core een behoorlijk traag ding, want de p4 architectuur leunt juist heel zwaar op een groot L2 cache en een hoge FSB (veel geheugen bandbreedte)

je hardware is dus eigenlijk gewoon te traag om lekker te gamen.

Launching containers into space

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

GTA3, je moet er geluk mee hebben hoor, ik weet dat er veel mensen zijn bij wie het vierkant draait, en bij diezelfde mensen loopt Vice City supervloeiend. Bij mij loopt Vice City ook vloeiender dan GTA3, dit was gewoon een slechte port.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je had volgens mij beter een GF4Ti4200 kunnen kopen dan die Fx5200 kaart die je nu hebt. Ik heb deze kaart nu nog steeds (binnenkort radeon 9800pro) en heb tot nu toe alles kunnen spelen wat ik wilde (Far cry, UT2004 etc).

Als je geld overhebt: verkoop deze kaart en spendeer 200euro aan een Radeon 9800pro!

Instagram / YouTube

Verwijderd

Een 9800Pro heeft weinig zin in zijn systeem, ik denk dat de TS het beste een GF4 Ti met 128mb op de kop kan tikken. Kijk maar eens in V&A er staan er genoeg.

Verwijderd

Ik had eerst ook een FX5200... wat een miskoop zeg, niet normaal. Heb nu een radeon 9600 pro (voor €129 bij sallandautomatisering.nl gekocht), en die doet alles echt _VEEL_ sneller. Vice City op 1600x1200 met 2xFSAA en view distance op max is geen probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Goh!, toen ik deze kaart in de winkel had gekocht kon ik niet wachten om hem uit te proberen thuis, ik had toen gelijk de spel XIII erbij gekocht (die draaide op 1280x1024 + High Details) nog soepel en prachtig.

Hoe dan ook, ik begin nou ook in de gaten te krijgen dat het een echte miskoop is, over een weekje verkoop ik deze kaart aan mijn broer of zo (die is nog dom genoeg om er 50 voor te betalen })

Maar als ik dan zeg maar een GF4Ti4200 met 128 MB koop, dan zou ik Farcry dus nog wel kunnen spelen?
Hoeft niet perfect te draaien maar wel speelbaar
Die spel lijk me namelijk echt onwijs gaaf :9 . (screenshots en filmpjes gezien en de bakje voor de kwijl bijgehouden :X )

Ik ga even de demo van Farcry downen en kijken of die nog speelbaar te krijgen is.
Verslag komt nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 00:58:
Ik vindt best dat je afgezet bent als je 100 € voor die kaart betaalt hebt. Moet toch al minimaal een FX 5600 voor te krijgen zijn, aangezien ik vorig jaar rond de 40 à 50 € betaald heb voor mijn FX 5200. Uit de tweakers pricewatch zijn tot de 100 € best leuke kaarjtes te krijgen:

Club3D GeForce FX5600XT 128MB € 88,-
Point of View GeForce FX5600XT 128MB € 94,-
Gigabyte Radeon 9600 128MB € 98,-
Albatron GeForce FX5600 128MB € 106,-

Bovenstaande kaartjes zullen het allemaal wel 2 à 3 keer beter doen dan het kaartje wat je nu hebt. >:)

Dat de FX 5200 niet écht een topkaart is dat weet iedereen......bla bla bla (ff afgekort 8)

Wat zijn verder de specs. van je mobo?? Zit er een chipset van via of intel op? En zoja, welke chipset drivers heb je er op staan?? Ik heb het vaak gezien bij mensen dat ze gewoon hun OS draaien zonder chipset drivers geinstalleerd te hebben.. Vaak werkt het systeempje dan wel, omdat de meeste mensen het toch maar gebruiken voor huis, tuin, en keuken-zaken.. Als je dan een beetje serieus gaat gamen of multimedia-en merk je toch wel dat die drivers een beetje handig zijn.. Vooral een AGP-drivertje is niet onhandig.. Misschien dat de native-windows driver daarom maar 4 x AGP aantoont, alhoewel mij 4 x AGP voor een PIV 1,7 GhZ. vrij normaal lijkt. Verder, misschien moet je wat oudere ForceWare drivers gebruiken en kijken of dat enig effect heeft.. Misschien is je systeem ook wel degelijk een bottleneck, sinds pentiums niet echt bekend staan om hun goeie gaming-performance..
Ik heb deze pc van mijn oom gehad en ik weet niet echt wat de complete spec's zijn.
Het is een Dell Optiplex GX240
en verders weet ik alleen de spec's die boven vermeld staan.
Hoe kan ik daar het makelijkst achterkomen dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:30 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 16:26:
Maar als ik dan zeg maar een GF4Ti4200 met 128 MB koop, dan zou ik Farcry dus nog wel kunnen spelen?
Hoeft niet perfect te draaien maar wel speelbaar
Ik speel het op een GF4MX440, op 1024x768 alles LOW. Ik vind het perfect speelbaar en het ziet er ook nog eens goed uit (ik weet heus wel dat het er op een Radeon X800 PRO beter uitziet).
O ja, perfect speelbaar is dus (meestal) 50 fps of meer, geen last van schokken ofzo. Het is maar wat voor eisen je stelt.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 23:07
Ik heb een A-open Aeolus Geforce4 Ti4200 64 Mb en ik speel FarCry in 1024*768 met alles op Medium NO problems :*)

Heb hem onlangs nieuw gekocht voor 60,00 euri was over bij een winkel })

Verwijderd

Ik had hiervoor nog een Hercules GF 3 Ti200, 175MHz Core en 400MHz DDR (200*2).
Alleen dat gejank van die Blue Orb begon mij mateloos te irriteren. Dus ben ik vandaag naar de shop gegaan voor een Point Of View GF FX 5200 256MB. Heerlijk passief gekoeld. Alleen de GPU dan. De geheugen chips zijn ongekoeld. Maargoed, straks even een oude Celeron koeler slopen en die erop plakken. (op de geheugen bankjes) De enige spellen die ik speel zijn Steam CS en CS:CZ. Verder vind ik het wel een fijn kaartje. Ben ook nog wel wat gewend van CS spelen met maar 20 fps. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jake schreef op 08 mei 2004 @ 16:32:
[...]

Ik speel het op een GF4MX440, op 1024x768 alles LOW. Ik vind het perfect speelbaar en het ziet er ook nog eens goed uit (ik weet heus wel dat het er op een Radeon X800 PRO beter uitziet).
O ja, perfect speelbaar is dus (meestal) 50 fps of meer, geen last van schokken ofzo. Het is maar wat voor eisen je stelt.
Voor mij hoeft het ook niet perfect te zijn als het maar gewoon speelbaar is dan ben ik al tevreden..

Hoe kun je de FPS zien tijdens een spel?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 16:50:
FRAPS
is een progje daarvoor...
verdere sys-specs kan je zien met AIDA32 of sisoft sandra

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 16:45:
Ik had hiervoor nog een Hercules GF 3 Ti200, 175MHz Core en 400MHz DDR (200*2).
Alleen dat gejank van die Blue Orb begon mij mateloos te irriteren. Dus ben ik vandaag naar de shop gegaan voor een Point Of View GF FX 5200 256MB. Heerlijk passief gekoeld. Alleen de GPU dan. De geheugen chips zijn ongekoeld. Maargoed, straks even een oude Celeron koeler slopen en die erop plakken. (op de geheugen bankjes) De enige spellen die ik speel zijn Steam CS en CS:CZ. Verder vind ik het wel een fijn kaartje. Ben ook nog wel wat gewend van CS spelen met maar 20 fps. ;)
Van GF3 naar FX5200 lijkt mij een achteruitgang.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 16:50:
Geen zooi voor installeren.

'Gewoon' op accent grave "`" (onder de tilde) voor console en daan tikken:

\r_displayinfo 1

Verwijderd

Uhh.. @ bovenstaand bericht, dat is wel alleen tijdens FarCry hè.. :+
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 16:29:
[...]
Ik heb deze pc van mijn oom gehad en ik weet niet echt wat de complete spec's zijn.
Het is een Dell Optiplex GX240
en verders weet ik alleen de spec's die boven vermeld staan.
Hoe kan ik daar het makelijkst achterkomen dan?
Inmiddels heb ik al uitgevonden wat de chipset is van je mobo, dat is een Intel 845 Chipset. Er zijn onder andere graphics drivers en performance software drivers te vinden @ http://support.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009247.htm
Probeer het uit en laat me weten of je succès hebt. Een beetje googlen doet wonderen!!

edit: ik lees net dat het bordje van jou ook voorzien is van een integrated graphics controller.. maybe een domme vraag, maar je hebt hopelijk wel je monitor aangesloten op het goede VGA-poortje..? :+

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 18:29:

[...]

edit: ik lees net dat het bordje van jou ook voorzien is van een integrated graphics controller.. maybe een domme vraag, maar je hebt hopelijk wel je monitor aangesloten op het goede VGA-poortje..? :+
Ja hoor daar heb ik net WEL aan gedacht, maar thnx voor het uitzoekken wat mij Mobo is.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 17:18:
[...]

Van GF3 naar FX5200 lijkt mij een achteruitgang.
dat had ik ook gedaan omdat mn geforce 3 Ti200 was overleden :(, en toen ik die FX5200 erin deed, was trouwes n Pentium II@333Mhz met 384MB SD-Ram, merkte ik nie veel verschil in perfomance, de pentiumII was immers de bottleneck (iig wel voor mn Geforce3), maar toen stopte ik hem in mn PC2 (zie sig PC2) met n AMD 1,4 Ghz dus, en hij presteerde nie beter dan op die pentium II, dat betekende dus dat die pentium II al t volledige uit die videokaart haalde 8)7 |:( , met mn Geforce 3Ti200 merkte ik toch echt wel n flink verschil... daarom maar die FX5200 omgeruild voor n FX5700 en die is wel wat lekkerder :P :9 , maar kan nog steeds nie tippen aan mn Radeon 9600XT kwa beeldkwali :)

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Ik was van een TI200 ongeveer evensnel en meestal sneller dan de 128 bit versie van de 5200 naar een TI4200 gegaan 3dmark score ging maar 3000 omhoog maar in games als NFS Underground merkte ik aardig het verschil, zit echt veel verchil in kwa speelbaarheid en beeldkwaliteit.Bij mij schokte Vice City eerst ook op men TI200 zal aan dat spel liggen ofzo?.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 18:29:

[...]

Inmiddels heb ik al uitgevonden wat de chipset is van je mobo, dat is een Intel 845 Chipset. Er zijn onder andere graphics drivers en performance software drivers te vinden @ http://support.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009247.htm
Probeer het uit en laat me weten of je succès hebt. Een beetje googlen doet wonderen!!

edit: ik lees net......bla bla:+
Heb de performance drivers gedownload en nog een INFFile update die betere werking van USB en AGP geeft.
Ik merk wel dat windows nou sneller mijn opdrachten uitvoert en bv: Winamp 5 doet het nou ook een stuk beter met Alpha Blend op desktop enz..

De rest van de spellen geven niet veel verschil.
Alleen GTA Vice City doet het nou wel zonder shokjes en daar ben ik toch best blij mee >:)

ThnQz4 your help.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:21
GTA III is egt wel n stuk zwaarder dan Vice City, ze hebbe de engine een beetje aangepast waardoor het vervolg (VC) beter te spelen is... dat moet dus egt wel werke op zon kaartje
Pagina: 1