Toon posts:

Geen netwerk op 100 mbps, wel op 10 mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ik heb de search goed gebruikt, maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik heb een E-Tech router die 100 mbps aankan. Aangezien we 10 mbps netwerkkaarten hadden (werkte prima, maar downloaden via het LAN ging niet echt snel :)), heb ik 10/100 kaartjes gekocht. Als ik dan opstart, krijg ik opeens geen ip-adres meer via DHCP. Er gaat wel een lampje branden op de router dat ik op 100 mbps full-duplex draai; tevens staat hij bij netwerkverbindingen.

Een vast ip-adres helpt ook niet (192.168.1.2 geprobeerd; router is 192.168.1.1).

Ik kan ook de router niet vinden / pingen, dus er gaat iets mis. Er ligt ongeveer 15m zelfgemaakte kabel, die volgens de tekening in de FAQ goed is aangesloten (cat 5).

Op 10 mbps full of halfduplex gaat het wel goed, maar dat was nou net niet de bedoeling.

Is de enige oorzaak de kabel of doe ik iets fout?

Op 10 mbps konden we op max 100 kb/sec van elkaar downloaden, dit is ook niet echt snel. Je zou toch zeggen dat het de kabel is, maar waarom krijg ik dan helemaal geen netwerk op 100 mbps?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38
Weet je zeker dat de kabel goed is?
Dus pen 1en2 een ader paar en 3en6 een ader paar.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 12:42
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 18:04:
Op 10 mbps konden we op max 100 kb/sec van elkaar downloaden, dit is ook niet echt snel. Je zou toch zeggen dat het de kabel is, maar waarom krijg ik dan helemaal geen netwerk op 100 mbps?
Dit klinkt echt als een kabel probleem.. Als je kabel storing veroorzaakt dan krijg je dit soort dingen..

Probeer het is met een andere kabel is dan wel een standaard antwoord, maar wel de enige manier om het goed te testen..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
klinkt 100% als rotte kabel.

Verwijderd

Topicstarter
StaticZ schreef op 07 mei 2004 @ 18:06:
Weet je zeker dat de kabel goed is?
Dus pen 1en2 een ader paar en 3en6 een ader paar.
Ik heb de foto bekeken en het leek goed. Ik heb de kabel niet zelf in elkaar gezet; een kennis van mij heeft dat voor me gedaan.

Bedankt voor de snelle reacties, ik zal even met een andere kabel proberen!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat doet ie op 100Mbps half duplex?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op 07 mei 2004 @ 18:20:
Wat doet ie op 100Mbps half duplex?
Ook vrij weinig. Dan krijg ik ook geen ip-adres via DHCP; vast ip-adres werkt ook niet.

Ik vind het gewoon raar dat er op de router en op de netwerkkaart er wel komt te staan dat ik een 100 mbps verbinding heb.

Dus het is 100% zeker de kabel? Hmms, wordt het toch nog een dure grap :(

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 18:39:
[...]

Ook vrij weinig. Dan krijg ik ook geen ip-adres via DHCP; vast ip-adres werkt ook niet.

Ik vind het gewoon raar dat er op de router en op de netwerkkaart er wel komt te staan dat ik een 100 mbps verbinding heb.

Post even de kleur volgorde van de kabel, beide kanten tenzij ze hetzelfde zijn.

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 18:39:
[...]

Mwah, als de aderparen niet goed getwist zijn, hoeven er alleen twee nieuwe stekkers op. Als ze wel goed getwist zijn even de kabeltester of de multimeter erop los laten...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor de duidelijkheid, zo dienen de adertjes te zitten gezien vanaf de kant met de goudkleurige pinnetjes, met de kabel naar beneden wijzend:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
wit/oranje
oranje
wit/groen
blauw
wit/blauw
groen
wit/bruin
bruin

Eventueel mogen de paren met wit/groen en groen, en die met wit/oranje en oranje omgedraaid zijn, zolang dat maar aan beide kanten van de kabel het geval is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 10:52

gerhald

:P

heb je mischien ergens perongelijk een knik of iets zwaars op de kabel laten vallen?
en weet je zeker dat het Cat 5 kabel of hoger is

Verwijderd

Topicstarter
gerhald schreef op 07 mei 2004 @ 23:32:
heb je mischien ergens perongelijk een knik of iets zwaars op de kabel laten vallen?
en weet je zeker dat het Cat 5 kabel of hoger is
Er staat iets van category 5 op. Volgens mij zit er geen knik oid in....

@Cruise Control. Ik heb geen meter, maar als ik bezoek krijg zal ik diegene dat even mee laten nemen :)

@Cyber: bedankt voor de tabel, maar die had ik ook al zien staan bij de FAQ. Ik heb nu geen tijd, ik zal vanavond even kijken of hij goed zit. Tevens zal ik bij mijn huisgenoot even een 100 mbps kaartje erin zetten, kijken of hij het daar wel doet...

Btw, windows reinstall heeft ook niet mogen baten B)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 12:00 ]

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

KLinkt idd als een kabel probleem. Heb hier jaren gelden ook alle kabels 1-op-1 geknipt, gaf bij 10+meter problemen. Op gegeven moment ontdekte ik dat de kleurcode precies zoals in de FAQ moest, anders werkte het niet. Laatst nog iemand, die een paar dagen bezig was met het verhelpen van het netwerkprobleem ermee geholpen :+.

TweakBlog

Pagina: 1