Toon posts:

[Photoshop 6] 8 bit naar 16 bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb per ongeluk een ontwerp gemaakt in 8 bit en dat wil ik graag naar 16bit overzetten alleen krijg ik dat niet voor elkaar hij zegt dat dat niet kan.

iemand een idee om dat te kunnen verhelpen.?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Eerst "flatten image" doen. ZOrg bovendien dat je mode op rgb stata ingesteld.

Meer info dan 2 regels in de topicstart is wel handig, info over de opbouw van het psd'tje is wel handig.

[ Voor 78% gewijzigd door sdomburg op 07-05-2004 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja da hek gedaan
maar dan wil ut nog niet
maar dat is niet echt wat ik wil
want dan kan ik er niet meer mee werken

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:39:
ja da hek gedaan
maar dan wil ut nog niet
maar dat is niet echt wat ik wil
want dan kan ik er niet meer mee werken
Dan moet je in je topicstart zetten dat je je layers wilt behouden.

Jammergenoeg kan ik je niet verder helpen als je niet meer info geeft over de opbouw van je file.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 07 mei 2004 @ 18:06:
[...]

Dan moet je in je topicstart zetten dat je je layers wilt behouden.

Jammergenoeg kan ik je niet verder helpen als je niet meer info geeft over de opbouw van je file.
wat wil je weten verders dan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Xiphy, je kunt toch ongeveer bedenken wat mensen voor informatie nodig hebben voordat ze je verder kunnen helpen? Door het openen met een schrale topicstart en het verder niet toevoegen van enige nuttige informatie inspireer je mensen niet echt om je op weg te helpen. Alleen maar posten dat 'ut' dan nog niet 'wil' zet weinig zoden aan de dijk :)

SA > WG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ehh.. ik neem aan dat je de 16bits per channel setting bedoelt? Daar WIL je niet je hele site in maken.. sterker nog.. dan werken de meeste van je tools niet meer. Dat is (voor zover ik weet) alleen voor nabewerking op een platte afbeelding.

Als je gewoon 8bit bedoelt dan ben je wel heel wazig bezig geweest (eerst geindexeerd of zitten editen in een GIFje ofzo :P). Dan kun je hem gewoon op RGB zetten zonder problemen. Dan heb je dus al helemaal geen lagen (in indexed color kun je geen lagen behouden)...

Dusssehh... WAT bedoel je en WAT wil je nou precies en WAAROM...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als je inderdaad de channel-setting bedoelt dan is 16bit best wel onzin zoals Bosmonster ookal zegt. Kan hooguit handig zijn als je super precieze masks oid wilt gebruiken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dus dat als ik hem op het scherm heb het er goed uit ziet..
maar save ik hem in bmp of gif of tiff of jpg of wat dan ook.... dan is de kleur in eens heel licht.....

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ooh, is dát je probleem!

En hoe kom jij er dan op dat hij dan van 8 naar 16 bits moet?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 15:05:
probleem is dus dat als ik hem op het scherm heb het er goed uit ziet..
maar save ik hem in bmp of gif of tiff of jpg of wat dan ook.... dan is de kleur in eens heel licht.....
Das een heel ander probleem. Moet je even zorgen dat je um kleurcalibreert door bv via configuratiescherm een keer Adobe Gamma te draaien. Maar kan ook zijn dat je er al bent door onder View > Proofsetup die ff op monitor RGB te kwakken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1