Toon posts:

video speelt niet goed af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
ik ben hier nieuw omdat ik een probleem heb waar ik geen oplossing op heb kunnen vinden op het net.
Tijdens het afspelen van videobestanden loopt het beeld niet goed en soms ook niet synchroon met het geluid. Het probleem is voornamelijk dat het beeld stottert.
Ik heb een geforce II MX200 32 MB videokaart en heb licht het gevoel dat het aan de videokaart kan liggen maar ben daar nog niet van overtuigd omdat het tot op heden niet voorkwam. Ik heb net nieuwe codecs geinstalleerd omdat het afspelen van sommige videobestanden niet wilde omdat ik niet de juiste codecs had. De nieuwe codecs zijn allemaal geautoriseerde codecs. Ik heb de refresh rate van de videokaart inmiddels ook aangepast maar dit heeft niet geleid tot verbeteringen.

Bvd Teug

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:05

Dentheman

Zie signature

Heb je een oude pc en een nieuw mediaproggie ?
Ik had dit probleem op mn 166, die trok alleen filmpjes op lage resolutie

Zie ondertitel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

teug,

Welkom op GoT :)
Toen jij je hier enige uren geleden registreerde heb je o.a. aandachtig de Registratievoorwaarden en faq doorgelezen, hierin staan een boel spelregels waar een topic aan moet voldoen.

Omdat zo'n brok informatie vaak nogal overweldigend kan zijn, ga ik er nog even de drie belangrijkste punten uitlichten:
  • Voordat je een topic opent - zoek zelf altidj even goed rond ofdat je vraag niet simpel op te lossen is, ofdat je vraag niet recentelijk al eens eerder voorbij gekomen is, en dat soort dingen.

Waar je op zoekt, en wat je zelf al gedaan hebt - neem dat mee in je topicstart :)
  • Als je er met de search niet uitkomt, ga dan eerst een topic titel bedenken die je probleem kort en bondig omschrijft. Vaak zijn in de diverse sub-fora nog specifieke eisen gesteld - zo hebben we in Windows Operating Systems de eis dat je het OS tussen vierkante haakjes zet (zoals je in bijna alle andere topics in Windows Operating Systems ook ziet :P )
  • Geef in je topicstart zoveel mogelijk relevante informatie. Maak er een fijn lezend, logisch verhaal van.
Vertel eerst eens even ofdat dit bij alle videos is, welk OS het hier over gaat en dergelijke :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 650Mhz met 448MB ram, ik heb inderdaad een nieuw mediaproggie omdat met de oude te veel video's niet konden worden afgespeeld. Ik vraag me el eens af waarom er zoveel nieuwe codecs zijn en dat Microsoft daar met hun mediaplayer niet op in speelt

Verwijderd

1) Ook Mediaplayer ondersteunt nieuwe codecs; deze kunnen via www.windowsupdate.com opgehaald worden.

2) Overige codecs kan je eenvoudig vinden op allerlei sites zoals bijvoorbeeld www.vcdhelp.com

Verwijderd

Zoek eens naar het Tsunami Codec Pack en K-Lite codec pack. Met die kun je vrijwel alles draaien. Dat het beeld voor of achter loopt op het geluid hoeft niet per se een codec probleem te zijn, het kan ook verkeerd opgenomen zijn.

Verwijderd

SLD codec pack, werkt bij mij prima. Ik had ook problemen met sommige films en dat lag niet aan cpu/vid. Nieuwe codec en ging weer als een trein.

Verwijderd

Ik heb een AMD 650Mhz met 448MB ram
Is dat een overgeklokte K6-2 (108x6)? Indien ja: vergeet een hoop moderne rips maar - en ga op zoek naar een moderner systeem...

Schoon in ieder geval alle onnodige codecpacks op, en hoed je voor codecpacks - die zijn een nachtmerrie/oorzaak voor velen videoafspeelproblemen. Wat je niet nodig hebt kun je maar beter ook niet installeren. Zie SA Faq: Films spelen niet (goed) af voor hoe je er achter kunt komen welke codecs zijn geinstalleerd en welke door een film gebruikt worden.

Overigens is een 2MB videokaart al overkill voor het afspelen van films - de decoding gebeurt nl. door de CPU (op enkele ondersteunende functies na zoals iDCT etc). Hetzelfde geldt voor je RAM: voor het afspelen van een speelfilm heeft mediaspeler zelf genoeg aan 16MB - wat je OS zuipt is afhankelijk van alle achtergrond processen en services ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 08:16 ]

Pagina: 1