[HT]Zoektocht losse stereo/ht of combinatie

Pagina: 1
Acties:

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Gezien ik eindelijk een eigen huisje heb weten te huren met een aardig grote woonkamer heb ik besloten me eindelijk eens te mengen in het HT geweld.

Nu heb ik reeds een aardige stereo setup staan:
Versterker: NAD C370+C270
CD-Speler: NAD C521
Luidsprekers: Infinity Delta 70 (Bi-Wired)

Misschien een beetje overkill voor die Infinty's maar het speelt voor mij helemaal top en ik ben er erg blij mee en ik kon er voor weinig aankomen.

Nu wil ik dus graag bij NAD blijven voor de reciever en dvd-speler, dat is mijn enige eis, ik ben gewoon heel erg blij met dat merk en ik vind het goed klinken, in mijn belevingswereld :D

Nu is mijn oog gevallen op de NAD T753/T763 versterker en de NAD T532 DVD-speler. Ik wil mijn huidige set totaal niet kwijt, begrijpelijk natuurlijk, dus mijn idee was of om de huidige situatie te combineren (de huidige Infinity's als fronts gebruiken en aansturen met de C370+C270 combi) met de nieuwe NAD reciever of om voor 2 losse systemen te gaan. Een systeem voor stereo en een systeem met wat lagere eisen alleen voor surround. Dat laatste leek mij gezien het feit dat ik niet zulke grote surroundspeakers meer wil plaatsen de beste oplossing, de Infinity's zijn al formaatje boekenkast.

Mijn oog is nu dus in ieder geval gevallen op de Kef KHT 2005 en ander soorts hoogwaardig klein HT-speelgoed, misschien is de NAD reciever dan een beetje overkill, maar upgraden in de toekomst is dan altijd nog mogelijk. Welke sets zijn kwa prestaties en uiterlijk (jah ik ga ook een beetje voor uiterlijk) te vergelijken met de kef's?

Wat zijn jullie ideen opmerking hierover.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Mijn (voorbeeld) aanrader: Pioneer VSX D812 + Kef KHT 2005.

code:
1
2
Pioneer -->  Pre-outs van front --> NAD C370/C270
      |_____ Speaker outs van de Pioneer op center, side-rear en centre-rear

Je sluit dan 1 satelliet aan als centre, 1 per side-rear kanaal en dan 2 serieel of parallel op je centre-rear kanaal. Heb je nog 7.1 ook :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ConZito
Maar ik wil dus geen Pioneer :) Maar dat zou ik dan eventueel kunnen vervangen door de NAD :) Ik heb een NAD-fetishj :P

Ik vraag me alleen af hoe gebruiksvriendelijk dat met elkaar gaat werken en of ik niet heel erg ongelukkig ga worden in het verschil in klank en vragen of ik dit ff thuis mag beluisteren zit ook niet elke winkel om te springen ben ik bang :D

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Dan neem je NAD :) En tuurlijk werkt het goed. Je zet je stereo amps op de line-in die je hebt gebruikt voor die pre-outs en het volume gaat mee op en neer :) Zijn alleen wel teringveel duurder :P Weet niet hoeveel je ervoor uit wilt geven.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Echt heel gebruiksvriendelijk wordt zoiets niet. Je moet dan de volumeknop van de stereo preamp op ongeveer 12 uur zetten als je de pre outs gebruikt. Voor de precieze stand moet het gecalibreerd worden (kan evt op gehoor), en op die stand moet je hem elke keer weer zetten.
Als je hem dan weer terug zet op cd of wat dan ook en je vergeet de volumeknop terug te draaien, dan gaat ie op full power spelen :+.

Je krijgt dan dus een beetje een set met een handleiding. Als je dat niet wilt moet je gewoon los een HT set(je) kopen.

• ConZito
Gezien mijn vergeetachtigheid lijkt mij een los HT setje dan idd makkelijker. Helaas pindakaas voor de Infinity's maar aangezien dit er toch al staat en de eisen voor HT voor alleen film IMHO niet zo hoog hoeven te liggen wel de makkelijkste oplossing. Staat ook wel leuk in de woonkamer al die die amps op elkaar in een rackje :D

Maar eens gaan luisteren waar ik het meest gelukkig van wordt in die klasse, zag dat B&W ook wel leuke kleine mooi gevormde exemplaren maakt.

Maar Jag, als ik de pre-out van de left en right channel van de reciever verbind met de pre-in van de NAD C370 hoef ik toch geen rare dingen te ondernemen :s Ik moet alleen alle apparatuur op de reciever aansluiten en alleen de C270 op de C370 of denk ik nou te makkelijk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Ja, als je gewoon pre ins hebt dan is het makkelijk idd. Dan moet je idd alles via de receiver laten lopen en niet meer je oude stereo pre gebruiken (ik neem aan dat die C370 + C270 dan een pre/eind combi is?). Dan kan je het wel heel makkelijk combineren.

Ik heb een vergelijkbare opstelling trouwens, werkt prima :).
Pagina: 1