Toon posts:

3Com switch, poort failed -> gehele switch weigert.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn werk een 3Com SuperStack 3000 Switch (3C16942A) mee gekregen. Ik weet niet of de switch werkt of stuk is dus vraag er maar niet na ;)

Ik kan onder geen enkele mogelijkheid connecten met de switch, ik verwacht dat de firmware opnieuw geflashed zal moetten worden.

Wat heb ik gedaan?
Ik heb een werkende null-modem kabel tussen een computer en de switch, de communicatieinstellingen zijn zoals 3Com ze wil hebben, 9600,8,1,N.
Ik had ergens in een topic gelezen dat de het volgends VT100 een verbinding moest maken en niet via autodetectie. Als ik dat instel krijg ik wat data terug van de Switch (na een reboot van de switch iig).
code:
1
POST error = 100 NET_receive timeout on port 9

Case "Reset Knop":
Als ik de resetknop indruk (en dus ingedrukt hou) dan branden de packet leds van poort 1, 8 en 10. Laat ik de knop los dan gaan alle LEDS branden, hierna branden alle status LEDS (groen) en gevolgd door de packet + status LEDS tot/met poort 9 branden. Na poort 9 brand er geen led en kan ik hem onbeperkt laten aanstaan maar hij wil niet verder booten.
Zolang de switch zich niet in de laatste fase bevind brand de MGMT led groen, als hij blijft hangen (en een error naar mn terminal gestuurd heeft) brand hij orange.

Vragen:
• Is het mogelijk om de firmware te herschrijven om op deze manier de switch te maken?

• Kan ik de switch een hard-reset geven, waardoor (net als bij bv een simpele router) alle instellingen ongedaan gemaakt worden?

Support pagina: http://support.3com.com/s...rstack_ii_switch_3000.htm

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
3com heeft levenslange garantie. Mocht het niet lukken dan stuur je m toch gewoon RMA?

Heb ik ooit ook zo gedaan, was geen enkel probleem. Uiteraard eerst wel zelf proberen om m op default te krijgen.

Firmware updaten kan idd via een compoort, maar factory-reset moet voldoende zijn. Tenslotte heeft ie altijd gewerkt dus op dat punt is de aanwezige firmware voldoende.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
lifetime warranty is alleen voor de oorspronkelijke bezitter :z (en is niet overdraagbaar)

http://www.3com.com/produ...description/limited1.html

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 07 mei 2004 @ 17:57:
Firmware updaten kan idd via een compoort, maar factory-reset moet voldoende zijn. Tenslotte heeft ie altijd gewerkt dus op dat punt is de aanwezige firmware voldoende.
Ik weet niet of hij gewerkt heeft, daar kan ik niets over zeggen (zie ook onder).

Hoe voer ik een factory reset uit? Ik krijg dat niet gevonden (geen idee waar ik op moet zoeken).
zwelgje schreef op 07 mei 2004 @ 18:01:
lifetime warranty is alleen voor de oorspronkelijke bezitter :z (en is niet overdraagbaar)
Wij (mijn werk, een school) hebben een gebouw overgekocht incl inboedel, daar zat ook die switch bij. 3Com weet niet dat ik hem niet heb aangeschaft, en anders speel ik het via mijn werk als RMA.

Ik heb een manier om een 3com switch te flashen, echter kan ik in de "Software Upgrade Configuration Utility" niet typen, dus ik kan ook de update commands niet intypen. Ik ga op zoek naar een andere terminal dan HyperTerminal.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 20:51 . Reden: typo :P ]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:08

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ram een paar keer op enter in de terminal. Dan bestaat de kans dat je wel verbinding krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Tomcat schreef op 07 mei 2004 @ 22:25:
Ram een paar keer op enter in de terminal. Dan bestaat de kans dat je wel verbinding krijgt.
Na de switch aan mijn thuisnetwerk gehangen te hebben en een andere compoort instelling kon ik buiten data ontvangen ook versturen (dus typen was mogelijk).
Vanaf dat moment ben ik begonnen met een firmware update en daarna werkte het :)
An if that don't work you can reload or update your firmware to reset the passwords, you will need
1. firmware (for a Superstack II 3000 like I have) the url is http://support.3com.com/s...rstack_ii_switch_3000.htm ;
2. a null modem cable
3. a TFTP Server software you can download it from 3com called 3CServer (make sure you set the TFTP folder where the firmware file is located)

Once you have all this in hand do the following.
1. Connect the null-modem cable, configure Hyper Terminal for windows users to the com port you have connected, normal com setting N-8-1 none and VT100, connect to switch (login should appear if not don't worry console may be disable)
2. configure and start your TFTP Server
3. on the switch push the reset button 2 seconds
4. wait 3 seconds
5. push reset button again for 1 second
6. you should see the prompt after a few seconds at the prompt line type the following commands
F ls3k3_23.slx (firmware file name) "press enter"
B IPAddress of TFTP Server "press enter"
After firmware update the switch will reboot and the passwods will fall back to factory default.
En een aantal backdoor passwords om de switch binnen te komen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
adm/(none)
admin/synnet
admin/admin
admin/(blank)
admin/nopass
debug/synnet
write/synnet
root/(blank)
root/manger
security/(blank)
security/security
manager/manager
recover/recover
tech/tech
monitor/monitor
3comcso/RIP000
force/force

Dit als je oude user niet meer zou werken of als je het password vergeten ben.
Ik ga er van uit dat dit geen kwaad kan, een systeembeheerder zal vast wel de telnet en snmp uitzetten en zelf via console werken.
Pagina: 1