Maxtor 20,4 GB

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik heb dus zo'n schijf en een vriend van mijn ook. Bij het opstarten geeft hij aan dat hij op ATA 66 staat. Bij mijn vriend staat hij ook op ATA 66 en hij kraakt en wordt aardig warm. Die van mij hoor ik niet :Z en hij wordt ook niet warm ofzo :?. Staat mijn schijf op een laag pitje ofzo? DMA staat aan in Win Me.
Iemand het zelf geval of tips?

Flickr

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43
Ik heb zelf een 7200 rpm die kraakt vrij weinig en de temp. is niet erg hoog (zo te voelen een graad of 25-30). DMA heeft niets te maken met de temp van je HDD het zorgt er alleen voor dat de harddisk direct data het geheugen overdraagt het verschil in temp en lawaai wordt over het algemeen eerder veroorzaakt 5400rpm of 7200rpm.

• rkrythe
mijn schijf is ook 7200 rpm. Die vriend van mij heeft precies dezelfde. Werkt mijn schijf langzamer ofzo?

Flickr

• llevering
  • Laatst online: 15:43
Gooi er gewoon de Sandra benchmark erovereen dan weet je het gelijk ik denk niet dat performance veel verschilt, lijkt me stug bij de zelfde soort schijf.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Betere koeling???

En de een zal wel iets warmer worden dan de andere... net als processoren.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 21:02
mijn 30,7 gig van maxtor 7200rpm zit de heletijd tikgeluiden te maken als ie iets moet laden. niet gewoon dat ratelgeluid maar net of er een knikker binnenin tegen de zijkanten rolt zegmaar.

• rkrythe
Ik zal effe Sandra 2001 draaien bij hem en bij mij

Flickr

• smvs
  • Niet online
Staat mijn schijf op een laag pitje ofzo?
maxtor schijfjes staan inderdaad standaard op een laag pitje zodat ze weinig geluid maken. je kan op www.maxtor.com --> software een proggie downloaden, genaamd setacm.exe, als je dat uitpakt krijg je een readme en een proggie genaamd amset.exe
draai onder dos
amset /off
dan staat ie op snel en iets meer geluid. scheelt echt heel veel.
Pagina: 1