Toon posts:

[Speakers] 2 kanaals -> 7 kanaals booming?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde de topic van 'show je je Home Theater' niet spoilen met off-topic.

2 the point nu: Ik zit nu erg te twijfelen tussen de Master Three en Kef Reference 203 (jaja... andere speakers moet ik ook nog beluisteren). Maar het gaat me nu ff om het volgende:
ik heb beide speakers nu in stereo mode beluisterd. De KEF heeft een monitor-achtig geluid, doordat ie bij 50 Hz afkapt. Voor extra subgeluiden heb je dus een subwoofer nodig. Bij de Master Three gaat de bas stukken dieper en heb je niet echt een subwoofer nodig (hooguit om die 30-20 Hz weer te geven).
Nu vraag ik me af wat er gebeurt als ik er 7 heb (dwz: 4x 203, 2x201 en 204c OF 4x Master Three, 2x Master Four en een Master center)? Ik kan me voorstellen dat de bassen elkaar enorm kan versterken (bij de Master) wat de plaatsing stukken moeilijker maakt, terwijl de KEF de bas kan aanvullen met 1 subblaffer en lijkt me makkelijker te plaatsen (en het merk+type laat ik maar ff in het midden).

De vraag is dus: is mijn denkwijze correct of maak ik ergens een denkfout en kon ik dus de bekende klepel van de eveneens bekende klok niet vinden?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het is niet zo dat alle speakers maar willekeurig alle bassen tegelijk en door elkaar heen gaan pompen. Alles wordt netjes geregeld en afgewogen door je HT-versterker. De lage tonen die je via de LFE naar je sub stuurt zijn dan ook niet de lage tonen die de fronts of center of surrounds weergeven. Het beste wat je kan hebben is full-range all the way en nog een LFE-sub. Dus je krijgt geen booming-madness nee. Grote speakers met diep doorlopend laag kunnen wel moeilijker te plaatsen zijn, maar dat is een ander verhaal.