Toon posts:

[win xp] verschillende problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer eens bij een computer gehaald welke verschillende problemen heeft.
Ten eerst zou internet niet werken (dus ook de mail niet) en ten tweede zou de computer over het algemeen erg traag zijn en niet lekker functioneren.

Toen ik eens keek bleek inderdaad internet niet te werken. Bij netwerkverbindingen stond geen ene verbinding weergegeven terwijl de computer toch echt middels een usb modem verbonden was met kabelinternet. Geprobeerd om hier een nieuwe verbinden te maken (m.b.v. de wizzard) echter hier kreeg ik ook 0 op het request, na voltooien kwam er niks te staan...

Heb daarop command.com maar ff geopend en geprobeerd via ipconfig bepaalde gegevens op te vragen.
Kreeg hier als output dat het ipadres 0.0.0.0 was.
ipconfig /release gaf: ip adres voor de adapter is al vrijgegeven
ipconfig /renew gaf: fout bij vernieuwen van interface: Lan verbinding. (het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden)

Toen ik outlook eens opende bleek dit ook niet te kunnen. Hij loopt hier gewoon vast, en als ik dmv ctrl-alt-del eruit il geeft hij in de status wel aan dat outlook express niet reageert.

het gaat om een pentium 2 computer 350 mhz.
de computer heeft 2 schijven (C: en D:) welke beide ongeveer voor de helft gebruikt worden.

Ik weet niet goed wat ik met deze situatie aan moet. Zou het een virus zijn ? (lijkt me niet) en/of wat is het dan wel...

Meest logische van mijn kant lijkt nu; alle gevoelige data op D: zetten, en C: opnieuw formatteren. En daarna op C: weer windows installeren !?
Op zijn er betere manieren??

Graag jullie hulp !

Verwijderd

Met een USB modem is het erg belangrijk dat je de modem loskoppeld van de pc.
Eerst de software installeerd en dan pas de modem aansluit. Ook al is het XP!
Dit is veel voorkomend probleem.

O-)

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Een verkeerde volgorde van installeren bij USB kan inderdaad makkelijk problemen geven, staat meestal ook erg duidelijk aangegeven op de USB-stekker bijvoorbeeld.

Als het enigzins mogelijk is, dan is een verse install natuurlijk nooit verkeerd.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

In de netwerkproperties van je internet verbinding ook Client for Microsoft Networking en File and Printer Sharing uitvinken!!!!

Je internet zal gewoon werken deze heb je alleen binnen in je eigen netwerk nodig.

En niet te vergeten ook de in control panel, Administrative Tools, Services, messenger uitschakelen dit is geen onderdeel van MSN ofzo.

Deze 2 acties zorgen ervoor dat de PC beveiligd voor allerlei inbraak en reclames waar je niet op zit te wachten.

Aanrader is dat je een Firewall installeerd, hiermee wordt je uitstekend beveiligd tegen inbraak en reclames en spam etc...

O-)

Verwijderd

Topicstarter
allemaal nuttige tips, maar denk niet dat ze direct van toepassing zijn op de problemen nu.

wat raden jullie me nu aan dan ?!
usbkabel eruit, en dan .... en dan kabel er weer in en klaar ??

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:53:
Met een USB modem is het erg belangrijk dat je de modem loskoppeld van de pc.
Eerst de software installeerd en dan pas de modem aansluit. Ook al is het XP!
Dit is veel voorkomend probleem.

O-)
En dat is dan ook meteen de reden waarom ik die USB modems haat. Zodra je maar iets fout doet in de software installatie, kan XP hem meteen al niet meer vinden of zet hij alle instellingen fout.

Oplossing is idd eerst die hele CD-rom afwerken en dan pas je modem aansluiten :/ helaas maar waar.

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Software voor de USB-modem deïnstalleren, modem eruit. Nu installeren volgens het boekje / online manual.

Verwijderd

Topicstarter
Maar lijkt me niet dat de computer zo traag wordt door alleen die usb modem.
als ik hem opnieuw installeer, hoe moet ik dat doen ?!

• miss_bleu
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:46:

Toen ik outlook eens opende bleek dit ook niet te kunnen. Hij loopt hier gewoon vast, en als ik dmv ctrl-alt-del eruit il geeft hij in de status wel aan dat outlook express niet reageert.

het gaat om een pentium 2 computer 350 mhz.
de computer heeft 2 schijven (C: en D:) welke beide ongeveer voor de helft gebruikt worden.
Wat voor versie van Outlook heb je? Express? Outlook 2000? xp ? 2003?
2003 vind het namelijk niet zo heel leuk om op te moeten starten op een P2 en blijft idd regelmatig hangen. Ik heb er ook nog wel eens last van hier op een P3 850 mhz.
Meest logische van mijn kant lijkt nu; alle gevoelige data op D: zetten, en C: opnieuw formatteren. En daarna op C: weer windows installeren !?
Op zijn er betere manieren??
Voor je gaat herinstalleren haal er eens een virusscanner overheen. Zoals je zelf aan aangeeft weet je niet of hij virusvrij kan zijn. Zonde om nou format C te doen terwijl het misschien maar een virus was. ( al lijkt het me sterk)
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:11:
Maar lijkt me niet dat de computer zo traag wordt door alleen die usb modem.
als ik hem opnieuw installeer, hoe moet ik dat doen ?!
USB kan rare dingen doen. De-installeer de modem eens, reboot , installeer en dan op het laatste moment pas je modem aansluiten op je pc. Modem software staat als het goed is gewoon in je lijst met software in het configuratiescherm.

[ Voor 20% gewijzigd door miss_bleu op 07-05-2004 17:15 ]

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Heb je het nu over Windows opnieuw installeren, of het USB-modem?

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

En dat is dan ook meteen de reden waarom ik die USB modems haat. Zodra je maar iets fout doet in de software installatie, kan XP hem meteen al niet meer vinden of zet hij alle instellingen fout.
@ Tizzwat:

Welk besturingssysteem gebruikt die computer eigenlijk? Neem aan niet Windows XP...

[ Voor 7% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 17:19 . Reden: Was iets onduidelijk... ]

• miss_bleu
ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 17:15:
[...]

Welk besturingssysteem gebruik je eigenlijk? Neem aan niet Windows XP...
Ik? XP

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 17:13:
Heb je het nu over Windows opnieuw installeren, of het USB-modem?
volgens mij heeft hij het over windows. Het beste is denk ik om het allebei te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door LifeTecH op 07-05-2004 17:22 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:46:
Ik weet niet goed wat ik met deze situatie aan moet. Zou het een virus zijn ? (lijkt me niet) en/of wat is het dan wel...

Virusscannen. Geen virus? Opnieuw installeren. Probleem opgelost.

ARME AOW’er

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:46:. Bij netwerkverbindingen stond geen ene verbinding weergegeven terwijl de computer toch echt middels een usb modem verbonden was met kabelinternet.
Is dit geen vergissing? Ik heb nog nooit een USB kabelmodem gezien. Wel levert @Home een pakket met een USB-NIC, maar het modem zelf is gewoon ethernet.
Als dit laatste het geval is, fl**r dat usb-netwerkadaptertje weg, en neem een gewone PCI kaart (~5 Euro). Het kan best werken via usb, maar mijn ervaring is dat het via gewone ethernetaansluiting vaak eenvoudiger en stabieler loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 07-05-2004 17:32 ]

Pagina: 1