[XP] PC vast bij afspelen Xvid's en Wmv's

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Bij het afspelen van (alle) Xvid's en (sommige) Wmv's hangt mijn pc compleet.

Mijn muis zit dan 10 seconden vast en na die 10 seconden kan ik wel de muis weer bewegen, maar niets is aan te klikken. Ook de taskmanager opent niet.

De meeste films beginnen met af te spelen nadat m'n pc zeker 2 minuten compleet vast heeft gezeten, sommige helemaal niet.

Wat ik heb geprobeerd en wat niet hielp:
• Andere Mediaplayers: VLC, mplayer2
• Codecs compleet verwijderd en alleen Xvid codec geinstalleerd.
• Uiteindelijk XP helemaal opnieuw geinstalleerd met daarna alleen Xvid codec.
• Gezocht op GoT naar "Xvid hangt" en "pc hangt bij afspelen Xvid"

Systeem:
Windows XP sp1 met alle (critical-)updates

Verder heb ik nooit eerder dit probleem gehad en ik heb (ook na de herinstallatie van Windows) geen andere software geinstalleerd dan daarvoor, dus ik vermoed dat het komt door een bepaalde update van Windows update oid

edit:
Pc blijft hangen in Mediaplayer in dit scherm

Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/3.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Ye Greate'96 op 07-05-2004 16:51 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-08 15:52

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik weet niet of het kan helpen aangezien ik niet weet welke xvid codec je hebt gebruikt, maar probeer onderstaande site is, waar het k-lite codec pack opstaat.

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

kies bijv de full versie en laat hem alles erop zetten, eventueel windows media player herinstalleren (maar waarschijnlijk al gedaan aangezien de nieuwste updates waren geinstalleerd)
edit:
en hebben deze xvid films het voorheen wel altijd goed gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Pendaco op 07-05-2004 16:59 ]

• Ye Greate'96
Pendaco schreef op 07 mei 2004 @ 16:57:
Ik weet niet of het kan helpen aangezien ik niet weet welke xvid codec je hebt gebruikt, maar probeer onderstaande site is, waar het k-lite codec pack opstaat.

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

kies bijv de full versie en laat hem alles erop zetten, eventueel windows media player herinstalleren (maar waarschijnlijk al gedaan aangezien de nieuwste updates waren geinstalleerd)
Toch iets vergeten te melden:
Ik gebruik dezelfde codecs (Tsunami codec pack) al zeker een jaar en nog nooit eerder problemen met gehad

Verwijderd

mmmm....grappig probleem....

ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem met een volledig uptodate Windows XP
installatie, met sommige filmpies loopt ie helemaal vast, zonder blue-screen of death overigens.
Bij RealOne-player loopt ie altijd vast zodra de buffer vol zit, terwijl ik toch zeker 2 jaar lang prima real-player-filmpies heb kunnen afspelen. 8)7

Misschien een hardware-probleem...alleen dan is het gek dat ik op dezelfde PC (dual-boot) wel via Mandrake real-videos kan afspelen. :?

Verwijderd

Probeer fddshowfilter codec eens , dit wil nog wel eens helpen :D

link : http://athos.leffe.dnsalias.com/ffdshow-20040501.exe :)

• Ye Greate'96
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:06:
mmmm....grappig probleem....

ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem met een volledig uptodate Windows XP
installatie, met sommige filmpies loopt ie helemaal vast, zonder blue-screen of death overigens.
Bij RealOne-player loopt ie altijd vast zodra de buffer vol zit, terwijl ik toch zeker 2 jaar lang prima real-player-filmpies heb kunnen afspelen. 8)7

Misschien een hardware-probleem...alleen dan is het gek dat ik op dezelfde PC (dual-boot) wel via Mandrake real-videos kan afspelen. :?
Mijn videokaart is inderdaad niet in orde, ik heb allemaal van die vreemde pixeltjes in m'n beeld tijdens games, misschien dat het daar mee te maken heeft :?

Heb die fddshow geinstalleerd met Xvid aangevinkt, maar maakt geen verschil

[ Voor 6% gewijzigd door Ye Greate'96 op 07-05-2004 18:21 ]

Verwijderd

Ye Greate'96 schreef op 07 mei 2004 @ 18:21:
[...]

Mijn videokaart is inderdaad niet in orde, ik heb allemaal van die vreemde pixeltjes in m'n beeld tijdens games, misschien dat het daar mee te maken heeft :?

Heb die fddshow geinstalleerd met Xvid aangevinkt, maar maakt geen verschil
Daar heb ik nu net weer geen last van..... :|
Pagina: 1