Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SMS over GPRS geen duidelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 19:28
Ik heb een Nokia 6230, hier zit de optie op om te sms'en via GPRS. In eerdere topics hierover lees ik tegenstrijdige berichten over de kosten. Het werkt prima ik heb al gesms't naa verschillende netwerken waaronden T-Mobile en Orange.

Moet ik nu alleen de kosten van het GPRS verkeer betalen of ook de kosten van een sms?

Een medewerker van T-Mobile verzekerde me dat je alleen de kosten van de dataverkeer hoeft te betalen. Om aan het einde van de maand niet met een hoge rekening te zitten wil ik graag weten wat de werkelijke kosten zijn.

Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Voor zover ik weet kun je níet sms-en over GPRS. Ik zou zeggen, doe even een search, want er zijn al heel veel topics over geweest. De conclusie uit die topics waar naar mijn weten altijd dat je niet kunt SMS-en via gprs, omdat dat is uitgeschakeld door de providers, want die willen hun melkkoe (SMSen) niet verliezen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• mol99
Bij mij werkt het dus wel. T-Mobile zegt dat het kan en er zijn ook posts waar staat dat het wel kan dus wat is nu juist?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mol99 schreef op 07 mei 2004 @ 16:54:
Bij mij werkt het dus wel. T-Mobile zegt dat het kan en er zijn ook posts waar staat dat het wel kan dus wat is nu juist?
Volgens mij krijg jij dan straks een hele hoge sms-rekening, omdat die smsjes die jij via GPRS verstuurd gewoon als SMSjes worden afgerekend.

• mol99
Volgens de persoon die ik bij T-Mobile aan de lijn had hoefde ik geen aparte kosten per sms te betalen alleen data. Heb jij argumenten waarom dit volgens jou niet werkt? Ik ben erg benieuwd!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Heb het ook een tijdje ingesteld gehad, maar ze worden gewoon standaard gefactureerd..

Het is technisch wel een optie, maar gebeurt in de praktijk dus niet.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• mol99
AvOn schreef op 07 mei 2004 @ 17:06:
Heb het ook een tijdje ingesteld gehad, maar ze worden gewoon standaard gefactureerd..

Het is technisch wel een optie, maar gebeurt in de praktijk dus niet.
Bij welke provider was dat en wat voor telefoon?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mol99 schreef op 07 mei 2004 @ 17:01:
Volgens de persoon die ik bij T-Mobile aan de lijn had hoefde ik geen aparte kosten per sms te betalen alleen data. Heb jij argumenten waarom dit volgens jou niet werkt? Ik ben erg benieuwd!
Heb je al eens de search gebruikt? Zoals ik al zei, er zijn al een groot aantal topics over dit onderwerp geweest. Je bent echt niet de eerste die op het idee komt om smsjes via gprs te versturen, aangezien vrijwel elke telfoon met GPRS dit kan. In elk topic dat ik erover gelezen heb was de eindconclusie dat ze gewoon als SMSjes op de factuur komen.

Pagina: 1