Toon posts:

[htaccess] Favicon download weren *

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de Apache error log veel verzoeken naar favicon.ico. Ik weet wat een favicon is maar ik gebruik het niet op mijn website.

Hoe kan ik deze verzoeken weren? Ik kijk vaak in mijn error log, hierdoor kom ik te weten of iets niet werkt. Daarom dacht ik dat dit misschien met een .htaccess is op te lossen?

Het valt me wel op dat de meeste verzoeken van Firefox 0.8 komen, vraagt IE standaard niet om dat bestand?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:29:
Het valt me wel op dat de meeste verzoeken van Firefox 0.8 komen, vraagt IE standaard niet om dat bestand?
Dit kan ik wel beantwoorden.... omdat IE gewoon meestal een favicon niet laadt hoewel er wel één aanwezig is... Firefox doet dit wel.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
Dat klopt, Internet Explorer alleen als je een <link rel="favicon" gebruikt of als je hem bookmarkt. Firefox altijd.

[edit]
amour021 was me voor :7.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennis op 07-05-2004 16:32 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

En wat win je met een htaccess? Dan komt er door de regex een 403 Forbidden uit, en nu komt er door je filesystem een 404 Not Found uit. Lekker boeiend :)

Professionele website nodig?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
amour021 schreef op 07 mei 2004 @ 16:31:
[...]

Dit kan ik wel beantwoorden.... omdat IE gewoon meestal een favicon niet laadt hoewel er wel één aanwezig is... Firefox doet dit wel.
IE doet dit enkel als de webpagina tot de favorieten toe wordt gevoegd. :) Vandaar ook de naam 'favo icon' :+

/ :Z

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 07-05-2004 16:34 ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 07 mei 2004 @ 16:32:
En wat win je met een htaccess? Dan komt er door de regex een 403 Forbidden uit, en nu komt er door je filesystem een 404 Not Found uit. Lekker boeiend :)
Er is dus geen oplossing? Hmzz vervelend, maar ach het moet dan maar :/

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

Akerboom

Codito, ergo sum

Je kan in je .htaccess zetten dat hij .ico als php moet parsen
en dan een favicon.ico aanmaken welke dus eigenlijk een php script is en deze een header van 404 terug laten geven.

Dan komt het niet in je apache log :)

(Of je maakt gewoon even een leuke favicon.ico voor je site, staat ook leuk voor de FireFox gebruikers zoals ik ;))

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:33:

Er is dus geen oplossing? Hmzz vervelend, maar ach het moet dan maar :/
er is ook geen probleem:
er word gewoon een request geplaatst naar een bestand dat niet op je server staat,

je kunt misschien een favicon.ico bestand op je server plaatsen, dan verschijnt hij iig niet meer in je error-logs
TormentoR schreef op 07 mei 2004 @ 16:34:
Je kan in je .htaccess zetten dat hij .ico als php moet parsen
en dan een favicon.ico aanmaken welke dus eigenlijk een php script is en deze een header van 404 terug laten geven.
* RM-rf mompelt iets over php-aapjes op de php-apenrots ;)

[ Voor 32% gewijzigd door RM-rf op 07-05-2004 16:37 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DataBeest schreef op 07 mei 2004 @ 16:33:
[...]

IE doet dit enkel als de webpagina tot de favorieten toe wordt gevoegd. :) Vandaar ook de naam 'favo icon' :+

/ :Z
Hoe komt het dan dat de favicon van Tweakers.net soms laadt in IE hoewel hij daar niet in men favorieten staat? ;)

En zelfs al voeg je een website met een favicon toe aan je favorieten in IE dan staat hij er vaak nog niet bij.

Viva Firefox ;)

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 07 mei 2004 @ 16:35:
[...]
er is ook geen probleem:
Ik ben zo iemand die zich eraan ergert 8)7

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:39:
[...]

Ik ben zo iemand die zich eraan ergert 8)7
je errorlog registreert alle requests die een foutmelding genereren op je server, daarvoor is het een log.

er worden dus gewoon requests geplaatst en die worden weergegeven in je errorlog, als je dat probeert weg te filteren, is de enige mogelijkheid om te zoirgen dat dat bestand dat ge-requested wordt, wel op de server te plaatsen.

als andere alternatieve oplossing kun je ook gewoon een LINK-tag die de verwijzing naar de favicon genereert in je pagina's zetten en deze laten verwijzen naar een bestaande GIF:
code:
1
   <link rel='SHORTCUT ICON' href='anderbestand.gif' />

@Cruz hieronder, het probleem van die oplossing is dat je voor iets dat geen probleem is, vervolgens wel extra rules gaat creeeren die uitgevoerd moeten worden door je webserver,
zeker als je het wel laat verwijzen naar een andere website, de gebruikers mogelijk daarvan wel last hebben, immers voor hen is het ook extra overhead als dat request gerrouted wordt naar een andere plek, waarvan de response of timeout nog langer op zich laat wachten.
daarom is het absoluut af te raden en is de optie om gewoon wel dat bestand op je eigen server te zetten veel beter, of iig de afwikkeling door je eigen server te laten doen.

[ Voor 31% gewijzigd door RM-rf op 07-05-2004 17:05 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
De mooiste oplossing is om alle requests naar favicon te redirecten naar een leeg bestand. Op die manier ben je in ieder geval van je logentries af.

In httpd.conf, bij de juiste directive:

PHP:
1
2
3
        RewriteEngine On
        RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}  favicon.ico
        RewriteRule ^.*$ http://www.mywebsite.nl/leeg

Dit vertaalt elke favicon.ico request (onafhankelijk van directory/hostname) naar een request voor 'leeg'.

Je kan natuurlijk ook gewoon een favicon maken :)
Pagina: 1