[audio - realtime] Audio normaliseren

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:24

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Door het normaliseren van grote aantallen muziek met meerdere programma's is er boven gekomen dat sommige nummers harder zijn als de ander.
Ik ben op zoek naar een deamon die de muziek real time normaliseert, als voorbeeld neem ik de hardware limiter die creative meegeeft aan zijn kaarten in windows.
Bestaat zoiets onder linux?

Verwijderd

wellicht dat esound kan normalizen. Een ding weet ik zeker, en dat is dat xmms een normalisatie plugin heeft. Wellicht dat je hiermee nog iets van een audio-relay kunt opzetten.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:24

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
schop :)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik weet niet hoe goed je kunt programmeren, maar je zou eventueel normalize om kunnen bouwen zodat ie een stream kan normalizen.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 15:13
dit doet 't bij mij altijd erg goed :
code:
1
mplayer -aop list=volnorm <andere mplayer opties>

die optie is slecht gedocumenteerd in de manpage, maar staat wel in de rest van de documentatie.
mplayer is geen daemon, maar heeft vast wel de optie om de output na normalisatie weer ergens anders naartoe te pipen.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Kan je wel realtime normalizen? Je hebt toch zeg maar het piekniveau uit een nummer nodig om te kunnen bepalen wat je hardste DB-niveau gaat worden? Je kan niet vooraf voorspellen hoe hard het hardste geluid uit een nummer gaat klinken. Je kan wel beperken (compressor / limiter), maar je kan nooit het volume normalizen zonder eerst het hele nummer gescand te hebben.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tech-no-logical schreef op 09 mei 2004 @ 12:25:
dit doet 't bij mij altijd erg goed :
code:
1
mplayer -aop list=volnorm <andere mplayer opties>

die optie is slecht gedocumenteerd in de manpage, maar staat wel in de rest van de documentatie.
mplayer is geen daemon, maar heeft vast wel de optie om de output na normalisatie weer ergens anders naartoe te pipen.
je kan met mkfifo een fifo bestand maken zodat je zoiets krijgt:

code:
1
2
3
mkfifo stream.raw
mplayer -ao pcmfil -aofile stream.file -aop list=volnorm *.mp3&
cat stream.raw | doorpijpennaarprogrammadatjewilt

dit gaat dan realtime als het goed is :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Volgens mij kan artsd (de door veel mensen - iig door mij - gehate sound mixer plugin van KDE) dat ook, maar ik weet niet hoe. Is sowieso software-mixing dan, maar je schijnt daar wel allerlei filters (zoals echo, normalisatie etc. etc.) in te kunnen pluggen.

En dan gaat het dus wel 'automatisch' met alles wat afspeelt via artsd ;)
Pagina: 1