Toon posts:

[Word/VBA]Autotekst krijgt opmaak niet mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet om een, met behulp van VBA-code ingevoegde AutoTekst van de juiste opmaak te voorzien.

Ik heb een AutoTekst-fragment in een sjabloon. Mbv een macro open ik een tweede document, waarin dit AutoTekst-fragment wordt geplaatst. Eigenlijk heb ik het idee gepikt van MS zelf, het sjabloon van o.a. Eigentijdse Brief gebruikt iets vergelijkends.

Nou wil alleen het probleem dat, ook al maak ik de AutoTekst met standaard-opmaakprofielen op (die m.i. in elk nieuw document beschikbaar zijn), op het moment dat het AutoTekst-fragment wordt ingevoegd, het een deel van zijn opmaak verliest: letterype is deels Arial, deels Times new roman (moet Arial zijn), vet neemt-ie deels wel, deels niet mee....

Enig idee hoe ik dit kan ondervangen :?

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Met welke code zet je de autotekst erin? Ik neem aan met de Insert method van de AutotextEntries collection, dan moet je misschien de tweede parameter omzetten.
In de Word help staat daarvoor "True to insert the AutoText entry with its original formatting". Dan zou ik zeggen dat hij op True moet staan zodat hij de layout behoudt die hij oorspronkelijk had en dat hij met False de layout overneemt van de regel waarin die autotekst geplaatst wordt.

Als de autotekst geinsert heeft die tekst dan nog wel dezelfde stylenaam die hij oorspronkelijk had? En zijn die stylen wel bekend in het nieuwe document?

Wat ik begrijp van stylen is dat als je tekst van een Word document naar een ander Word document kopieert, ook de stylen die niet aanwezig zijn in het doel document meegekopieerd worden. Maar stylen die al wel aanwezig zijn worden niet overschreven.
Ik weet echter niet of dit ook met autoteksten gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik voeg het op deze manier in:
code:
1
Aantekeningen.Insert Where:=Selection.Range, RichText:=True

waarbij Aantekeningen de naam van de AutoTekst is, dus ik doe het ws. niet met de instert method van de AutotextEntries collection. Was al erg blij dat het zo werkte. Maar daar zal ik eens beter naar kijken dan.

Ik heb expres de algemene opmaakprofielen (bedoel je dat met stylen?) gebruikt, die in elk nieuw document voorkomen. Bedankt voor zover iig!