Toon posts:

Asus A7N8X deluxe dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Asus A7N8X deluxe rev 2 doet niks meer nadat ik een paar keer een Duron erin en eruit had gedaan om te kijken of de L11 mod het deed(opstarten met 1,85V Vcore).
De hardware start wel op want de fans gaan draaien en ik heb ook het idee dat hij probeert te booten maar krijg niks om het scherm en ook geen foutmeldingen d.m.v piepjes,ik hoor alleen een doffe klik wanneer je normaal één piep hoort als alles goed is.
Al het ander hardware is goed want dat draait nu in een Infinity zonder problemen dus daar ligt het niet aan.
Ik heb dit wel eens vaker meegemaakt(ook nu met de Infinity) maar dit was altijd te verhelpen door de batterij eruit en Cmos te wissen maar dat lukt nu dus niet,ook niet als me computer al een dag uitstaat.
Kan het zijn dat me bios corrupt is geraakt omdat hij de processor niet herkende(ik heb ook een andere processor geprobeerd maar die deed ook niks) of is er echt een component stuk?

Verwijderd

heb jemisschien een andere processor die je erin kan stoppen behave die duron? bootie dan niet...is ie dood. Heb je nog garantie? 3 jaar bij asus iig nog wel want de a7n8x serie bestaat nog niet zo lang :P

Verwijderd

stroom eraf > stroom erop > insert ingedrukt houden > powerknop indrukken > insert loslaten

Wie weet...

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:20:
stroom eraf > stroom erop > insert ingedrukt houden > powerknop indrukken > insert loslaten

Wie weet...
Waarvoor is dat?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-02 20:55
forced bios reset :)
Ik ben ook al bezig met mijn 3e A7N8X del :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:16:
heb jemisschien een andere processor die je erin kan stoppen behave die duron? bootie dan niet...is ie dood. Heb je nog garantie?
Ja ik heb het ook met een 2500 mobile geprobeert maar ook niks,ander geheugen ook niks.
Geen garantie omdat ik mijn Northbridge gepolijst hebt en ander koelpasta maar daar ligt het niet aan.

Ik zal dat insert trucje nog wel eens proberen.

• arnoman
gewoon nb koelertje er weer opzetten en hoppa, geen winkel die het ziet :)

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Eerste gewoon even de bios clearen of op de manier zoals Fewture ook al zei, of anders gewoon ff 't batterijtje eruit, jumper om en een tijdje wachten.

Wil dat niet werken dan is hoogstwaarschijnlijk je bios fubar.

Wat je dan nog zou kunnen proberen is asus ff mailen voor een andere bios, en wil dat ook nog niet werken dan is je plank waarschijnlijk dood en kun je terug naar de shop...

Verwijderd

YoupY schreef op 07 mei 2004 @ 22:05:
Eerste gewoon even de bios clearen of op de manier zoals Fewture ook al zei, of anders gewoon ff 't batterijtje eruit, jumper om en een tijdje wachten.

Wil dat niet werken dan is hoogstwaarschijnlijk je bios fubar.

Wat je dan nog zou kunnen proberen is asus ff mailen voor een andere bios, en wil dat ook nog niet werken dan is je plank waarschijnlijk dood en kun je terug naar de shop...
Hij heeft ze nb gepolijst. Je zegt misschien wel niemand die et ziet maar sommige shops geven pas een nieuwe plank trug als ze het zelf hebben bekeken wat de fout is. Had ik ook met n ECS K7S5A( :X ) ik ding voor rma trug..wordt ik later opgebeld dat ik me plank moet inleveren :(

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-02 09:03

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 22:44:
[...]
Hij heeft ze nb gepolijst. Je zegt misschien wel niemand die et ziet maar sommige shops geven pas een nieuwe plank trug als ze het zelf hebben bekeken wat de fout is. Had ik ook met n ECS K7S5A( :X ) ik ding voor rma trug..wordt ik later opgebeld dat ik me plank moet inleveren :(
sommige winkels geven je ook zo en nieuwe mee hoor (evt na een korte test)

Verwijderd

Metten schreef op 07 mei 2004 @ 22:55:
[...]

sommige winkels geven je ook zo en nieuwe mee hoor (evt na een korte test)
zou je me misschien een paar van die shops kunnen zeggen?

Verwijderd

Je zou eens een andere bioschip kunnen proberen. Komt wel vaker voor dat de bios corrupt raakt...

• arnoman
Zijn er nog vorderingen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nog geen tijd gehad omdat ik nu een DFI Infinity heb,dus druk aan het overklokken :9
Ik zal hem van de week eens proberen met een videokaart en een bootable usb stick want ik heb geen zin om alles weer uit en in te bouwen.
Pagina: 1