Toon posts:

[MySQL]Fotoboeken inserten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel is wat dubieus maar ik vond niet meteen iets anders. Hier is weer eens mijn relaas:

Ik ben medewerker van de Lokerse Feesten en dit jaar stappen ze eindelijk over naar dynamische webcontent adhv ASP.NET en MySQL. Toegegeven het is een beetje een rare combinatie maar ASP.NET was de enige taal die mijn collega kent en MySQL is goedkoper en sneller. :)

Alles gaat goed en we plannen dus de overstap naar Windows hosting. Even een belletje gepleegd en alles aangevraagd zoals het moet. Medewerker aan de lijn was heel sympa en vond het allemaal niet erg ingewikkeld, het was allemaal direct mogelijk :z Ik blij dat alles in orde komt.

Een opdracht waar ik alleen voor insta is het maken van een handig fotoboek-programma. Dit houdt in dat ze tijdens het festival bij mij binnenvallen met een geheugenkaartje met allemaal foto's op. Dan moet ik of mijn collega snel de goeie foto's uitkiezen. Nadien start ik een programma dat het volgende doet:

* Vraagt naar groepsnaam
* Controleert of die groep dit jaar wel optreedt op de LF
* Verkleint alle foto's
* Renamed alle foto's
* Upload alle foto's naar internet
* Insert alle foto's in MySQL

Dit heb ik allemaal gedaan gekregen in C (vooral 'system' gebruikt) en werkt nu dus als een eitje :) op mijn eigen pc. Lekker leuk kreeg ik vandaag alle nieuwe informatie binnen van de nieuwe host. Vrolijk wil ik ff SSH toegang proberen (die ons gegarandeert was) maar blijkt niet te werken :(

Nu moet je weten, voor mijn programma is SSH extreem belangrijk. Het opvragen van de toegelaten groepen en inserten in de database gebeurt immers via plink wat over SSH loopt. Ach, dan bel ik toch gewoon ff dat gratis nummer 8)7

Weer vriendelijke meneer aan de lijn. Legt mij al een pak exacter uit hoe dat zit met die MySQL databases. Ze zijn wel degelijk aangemaakt maar SSH, no way man. Dat is onmogelijk doordat we Windows gebruiken en bovendien door hun structuur hoe ze MySQL aanbieden. :'(

Rampzalig dus. Als ik geen SSH heb heb ik ook geen enkele manier om makkelijk inserts in de database te doen. Nu met het ontwikkelen van de website in ASP.NET weet ik ook dat je via ASP.NET makkelijk een SQL-statement kan laten uitvoeren. OK, ik ben bereid dit te doen, alleen ken ik ASP.NET amper. Ik gebruik grotendeels Dreamweaver MX zijn built in stuff en pas dan aan tot het doet wat ik wil.

Mijn vraag is nu redelijk simpel, maar verre van triviaal voor mij. Met welke taal kan ik makkelijk toch die SQL-statements realiseren :? Ik heb niet zo enorm veel tijd meer (aankomende examens ook) en buiten C en JAVA (maar dat wil ik niet gebruiken) ken ik amper iets van programmeertalen. Iemand een ideetje?

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
En wat is nu precies jouw probleem?
Je kunt toch gewoon een insert query uitvoeren op de database? Of ken je geen sql?

Never underestimate the power of

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 22:36

ripexx

bibs

Ik ken ASP.NEt verder niet maar de verschillende onderdelen die jij beschrijft moeten toch ook dmv een webpagina/interface te doen zijn. Je zal iets in je applicatie moeten bouwen dat de gegevens door geeft aan een pagina. Desnoods plaats je alles automatsch via ftp in een directory en maak je een asp pagina ie dit inleest. Via een txt filetje wat je maakt kan je dan additionele gegevens toevoegen. Zo voorkom je toch een aantal problemen, De ASP pagian doet dan de inserts enz enz. Wel even denken aan beveiliging van je ASP pagian maar dat mag geen probleem zijn.

Verder denk ik dat de hoster niet zo snel allerlij programmatuur beschikbaar wil stellen/laten draaien op zijn servers. Dus een java applicatie of c-programma zal je niet snel mogen installeren. Daarnaast zal men niet zo snel ook php aanbieden. Dus er zal iets van een soort interface moeten worden gemaakt. :)
cameodski schreef op 07 mei 2004 @ 16:08:
Je kunt toch gewoon een insert query uitvoeren op de database? Of ken je geen sql?
Ik denk niet dat de MySQL server te benaderen is vanuit het internet. Vaak worden alleen connectie van loaclhost of een bepaald ip toegelaten. En scherm je de database ook af via een firewall oid.

[ Voor 20% gewijzigd door ripexx op 07-05-2004 16:12 ]

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
cameodski schreef op 07 mei 2004 @ 16:08:
Dat is het net, als ik niet kan inloggen op de server kan ik mijn programma ook moeilijk een statement laten uitvoeren.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 23:56
Ik snap je vraag niet.
Als je met ASP.NET aan de slag wilt, werk je met C# of VB.NET.
SQL statements realiseren in een taal? in SQL natuurlijk.

https://fgheysels.github.io/

• cameodski
Dat je niet rechtstreeks op je MySQL server kan komen, lijkt me inderdaad niet zo heel vreemd, maar je kunt toch gewoon een query door je applicatie laten uitvoeren of ben ik het spoor nu helemaal bijster?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
cameodski schreef op 07 mei 2004 @ 16:16:
Dat je niet rechtstreeks op je MySQL server kan komen, lijkt me inderdaad niet zo heel vreemd, maar je kunt toch gewoon een query door je applicatie laten uitvoeren of ben ik het spoor nu helemaal bijster?
Als je die applicatie op de *server* kunt installeren wel inderdaad.

Wat dus inhoudt dat hij een serverversie van zijn programma o.i.d. moet gaan schrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door djluc op 07-05-2004 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 07 mei 2004 @ 16:12:
Ik snap je vraag niet.
Als je met ASP.NET aan de slag wilt, werk je met C# of VB.NET.
SQL statements realiseren in een taal? in SQL natuurlijk.
Even verduidelijken, ASP.NET wordt enkel voor de webiste gebruikt, mijn programma is onder C geschreven, wat dus helemaal anders is.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 23:56
Euh ja? je hebt het toch over SQL Statements dmv asp.net uitvoeren?

https://fgheysels.github.io/

• cameodski
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:28:
[...]

Even verduidelijken, ASP.NET wordt enkel voor de webiste gebruikt, mijn programma is onder C geschreven, wat dus helemaal anders is.
Als je iets in je MySQL database zult willen krijgen, moet je dus iets ontwikkelen wat op een server draait die wel bij je database kan.
Je zult dus in .NET je query uit moeten voeren en dus moet je ook in .NET dit gedeelte van je functionaliteit implementeren.

Verwijderd

Topicstarter
cameodski schreef op 07 mei 2004 @ 16:33:
[...]

Als je iets in je MySQL database zult willen krijgen, moet je dus iets ontwikkelen wat op een server draait die wel bij je database kan.
Je zult dus in .NET je query uit moeten voeren en dus moet je ook in .NET dit gedeelte van je functionaliteit implementeren.
Oe oei, ik vreesde al dat er niets anders zou opzitten dan alles te herschrijven naar .NET. Inserten lukt in principe nog via een web-pagina maar records terugkrijgen zie ik niet zo snel gebeuren.

Verdorie, dit gaat nog vervelend worden dan vrees ik daar ik .NET dus helemaal niet goed ken om daarmee een app te gaan schrijven.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Je kunt alsnog overwegen om xml te gebruiken als teruggave voor records. Dit is in ASP.NET met ADO vrij eenvoudig te realiseren en dan hoef je dus alleen maar een XML parser te vinden voor je c programma.
Pagina: 1