Toon posts:

[ADSL-HOPPEN] Hoe over te stappen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag overstappen van xs4all naar direct adsl van kpn.
Alleen de informatie op de site van kpn is dusdanig paradoxaal dat ik er geen touw aan
vast kan knopen (zie http://www.kpn.com/kpn/show/id=371077/sc=341b59).
Eerst staat er dat ik eerst mijn huidige abbo moet opzeggen, en bij veel gestelde vragen staat dat als ik eerst via xs4all had opgezegd, dat deze order wordt gecancelled en kpn het overneemt.
Op de site van xs4all staat alleen maar hoe je naar xs4all toe kan komen, niet ervan af...
Begrijpelijk, maar niet leuk.

Wat ik nu gedaan heb, is kpn opgebeld en een overstap aangevraagd. Ik krijg binnen 3 dagen een bevestigingsbrief thuis.
De enige link die ik zie bij xs4all is: https://oms.xs4all.nl/adsl/bevestighop/index.php
voor een overstap van xs4all naar een andere isp.
Ik neem dus aan dat ik van xs4all iets te horen krijg dat kpn aan hen heeft doorgegeven dat ik een overstap wil maken. En dat ik dat dan mbv die link moet bevestigen. Klopt dit? Wat is de normale procedure? Heeft iemand deze overstap al gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 16:00 ]

Verwijderd

Bij elke ISP is de procedure hetzelfde. Dus wil je van XS4all naar een ander dan doe je dus bij je andere provider precies hetzelfde als wat bij XS4all op de site staat. En anders bel je je aanstaande provider ff op (easy does it).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:27:
Bij elke ISP is de procedure hetzelfde. Dus wil je van XS4all naar een ander dan doe je dus bij je andere provider precies hetzelfde als wat bij XS4all op de site staat. En anders bel je je aanstaande provider ff op (easy does it).
Met andere woorden, gewoon aanmelden bij een andere provider en zeggen dat je overstapt, en verder niks? Met niks bedoel ik, niet eerst opzeggen bij andere provider. Bij geen een andere provider zie ik momenteel wat ik bij xs4all zie, dat je zo kan overstappen naar die provider.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 16:33 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
In princiepe wel ja! Zie het als nummerbehoud op je GSM, je sluit een contract af bij de nieuwe provider, je vult je nummerbehoud formuliertje in en je nieuwe GSM provider die geeft dit door aan je oude en zorgt er tevens voor dat je abbo wordt opgezegd. Je krijgt dan een brief van je nieuwe provider waarin staat wanneer de boel omgaat..

In grote lijnen dus hetzelfde bij ADSL, bij BBNED weet ik zeker dat het zo gaat, daar kan je zelfs binnen 24 uur overstappen. Hoe het bij KPN zit weet ik echter niet.. :o

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

KPN hoppen kan ook binnen 24 uur, zonder echte downtime. Je lijn wordt gewoon omgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
EquiNox schreef op 07 mei 2004 @ 16:47:
KPN hoppen kan ook binnen 24 uur, zonder echte downtime. Je lijn wordt gewoon omgeschakeld.
Maar je moet eerst nieuwe inloggegevens krijgen, en voor je zo'n brief krijgt duurt toch wel een paar dagen. Het zou mooi zijn als alles electronisch kon, en er een goede faq geschreven was op de site van kpn |:(

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 22:48
beetje offtopic?

maar waarom wil je hoppen naar direct ADSL van KPN? ik zie eigenlijk alleen maar nadelen aan deze vorm van ADSL?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

ik zie alleen maar voordelen.
- goedkoper
- 1 aanspreek punt bij storingen/problemen.
dus je wordt niet telkens van het kastje naar de muur gestuurd.

welke nadelen zie jij dan??

[ Voor 57% gewijzigd door job op 08-05-2004 13:58 ]

Verwijderd

daar ben ik ook benieuwd naar. ben namelijk ook van plan om van hetnet over te stapen naar ADSL KPN direct.

Verwijderd

check voor de grap die datalimiet eens :D

Verwijderd

Topicstarter
tja, kpn direct adsl is het goedkoopste op het kpn netwerk.
Daarbij vind ik de extra services van xs4all toch wel overschat.

xs4all:

-De newsserver gebruik ik niet, en is toch best wel bagger.
-Shell gebruik ik niet, en homepage ook niet.
+Het enige wat ik wel handig vond, waren al die email adressen die je tot je beschikking had.
+je eigen (reversed) dns naam.

kpn:

+Goedkoopste 1024 variant.
+Direct adsl heeft data limiet van 8GB voor de lite variant, wat ik prima vind.
Ik weet waar ik aan toe ben, ik vind fup's de reinste onzin.
+de lite variant is de eerste 6 maanden even duur als de goedkoopste.
+alles op een nota, geen vervelende xs4all nota's om de haverklap.
+anoniem, want geen homepage/mail, dus niemand kan mijn loginnaam zien.
+ik heb maar een bedrijf waar ik me op kan richten als er wat fout gaat >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:26 ]

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:29
Had net contact met KPN. Daar beweeren ze dat als ik hop van Hetnet naar KPN ADSL direct geen gebruik kan maken van hun aanbiedingen. Dus in plaat van abo-actie 19.95 Euro tot 01.11.04 gewoon het volle pond (29.95) moet betalen.
Pagina: 1