Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
@GlowMouse, kan ook, maar is iets rigoureuzer
[ Voor 16% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 16:01 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Verwijderd
Zal ook wel ergens in windows in te stellen zijn maar dan moet je search gebruiken.
Verwijderd
Nadat hij heeft geboot van CD op "r" drukken.
Dan kom je bij een login en daar log je in op je systeem (daar heb je wel je admin paswoord voor nodig) daar typ je vervolgens "fixmbr" en "fixboot" je reboot en hij moet gefixed zijn
Maar ik ga het zo ff met m'n cd proberen.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Maar ik heb m'n bootscherm niet terug gekregen.
even voor de duidelijkheid, ik bedoel dit scherm onderaan. In plaats daarvan krijg ik nu allerlei informatie te zien, en dat wil ik niet.

Hij start overigens wel gewoon op, en verder heb ik nergens problemen mee
Kan het trouwens niet zo zijn dat er ergens in mijn register staat ingesteld dat hij dat scherm niet moet laten zien?
[ Voor 23% gewijzigd door sjirafje op 07-05-2004 16:47 ]
Ik weet dat het iets met die ntoskrnl.exe van doen heeft, maar weet niet of je zomaar een originele versie kunt terugplaatsen.
[ Voor 58% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 16:46 ]
bron: http://members.home.nl/elproemo/Tips/WinXP_03.htm#6565 Schakel XP opstart scherm uit
Het is mogelijk om het opstartscherm van Windows XP uit te schakelen waardoor het opstarten van de computer iets wordt versneld. Houdt er wel rekening mee dat u geen berichten meer ziet zoals scandisk, convert enz. Draait uw pc echter zonder problemen dat is dit niet zo erg. Zoek op uw harde schijf het bestand "boot.ini" op. Wanneer u dit niet vindt moet u het zichtbaar maken omdat het verborgen is. Handel als volgt: Open een map en ga naar extra en dan mapopties boven in de taakbalk. Klik op het tabblad "weergave" en verwijder het vinkje bij "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" en selecteer vervolgens "verborgen bestanden en mappen weergeven."
Heeft u Boot.ini gevonden open het dan met het kladblok en voeg /noguiboot toe achter "fastdetect". U ziet na herstarten het logo niet meer. Wanneer u /noguiboot weer verwijderd wordt de wijziging ongedaan gemaakt.
maar nu is mijn vraag waar vind ik die boot.ini
In msconfig kun je boot.ini editen, zoals in het stukje van sjirafje beschreven... Hoeft dus niet te zoeken.
Doe het zoals je wil, uiteraard.
[ Voor 14% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 17:18 ]
Verwijderd
C:\Boot.ini
Zonder windows scherm
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noguiboot
Met windows scherm
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Je boot.ini was aangepast, maar dat werd in de posts hiervoor al uitgelegt.sjirafje schreef op 18 mei 2004 @ 01:17:
Ssysteemherstel did the trick. Mmaar wat het nu precies was weet ik nog steeds niet.