[WinXP] Ik wil mijn boot scherm terug

Pagina: 1
Acties:

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 21:47

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik heb mijn laptop een paar dagen uitgeleend, en nu ik hem weer terug heb krijg ik bij het opstarten niet meer het standaard windows opstart scherm te zien. Ik krijg nu ongeveer het zelfde te zien als wanneer ik redhat opstart.

Ik krijg alleen die gast die m'n laptop had geleend niet te pakken dus ik kan niet vragen hoe hij het bootscherm heeft weg gehaald.

Heeft iemand enig idee hoe ik het weer terug krijg?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Windows XP cd-rom pakken, en een mbr en boot recovery uitvoeren?

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Niet zo heel moeilijk, download Style XP, daar zit het standaard bootscreen van Win XP in. Daarmee kun je hem ook makkelijk terugplaatsen. Good luck.

@GlowMouse, kan ook, maar is iets rigoureuzer ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 16:01 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

misschien naar wincustomize.com gaan en bootscreen proggy dl
Zal ook wel ergens in windows in te stellen zijn maar dan moet je search gebruiken.

Verwijderd

idd, WinXp cd pakken..
Nadat hij heeft geboot van CD op "r" drukken.
Dan kom je bij een login en daar log je in op je systeem (daar heb je wel je admin paswoord voor nodig) daar typ je vervolgens "fixmbr" en "fixboot" je reboot en hij moet gefixed zijn :).

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Met styleXP lukt het niet omdat het een dualboot systeem is (winXP en redhat)
Maar ik ga het zo ff met m'n cd proberen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb geprobeerd wat BlackFish voorstelde. Met uitzondering van fixmbr omdat ik bang ben dat mijn partities niet meer fatsoenlijk zullen werken.

Maar ik heb m'n bootscherm niet terug gekregen.

even voor de duidelijkheid, ik bedoel dit scherm onderaan. In plaats daarvan krijg ik nu allerlei informatie te zien, en dat wil ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechguide.com/howto/xpbootlogo/fullboot_th.jpg

edit:
Hij start overigens wel gewoon op, en verder heb ik nergens problemen mee

Kan het trouwens niet zo zijn dat er ergens in mijn register staat ingesteld dat hij dat scherm niet moet laten zien?

[ Voor 23% gewijzigd door sjirafje op 07-05-2004 16:47 ]

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Kan je in StyleXP niet Reset Kernel File... doen?

Ik weet dat het iets met die ntoskrnl.exe van doen heeft, maar weet niet of je zomaar een originele versie kunt terugplaatsen.

[ Voor 58% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 16:46 ]

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
volgens mij heeft hij het volgende gedaan:
65 Schakel XP opstart scherm uit
Het is mogelijk om het opstartscherm van Windows XP uit te schakelen waardoor het opstarten van de computer iets wordt versneld. Houdt er wel rekening mee dat u geen berichten meer ziet zoals scandisk, convert enz. Draait uw pc echter zonder problemen dat is dit niet zo erg. Zoek op uw harde schijf het bestand "boot.ini" op. Wanneer u dit niet vindt moet u het zichtbaar maken omdat het verborgen is. Handel als volgt: Open een map en ga naar extra en dan mapopties boven in de taakbalk. Klik op het tabblad "weergave" en verwijder het vinkje bij "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" en selecteer vervolgens "verborgen bestanden en mappen weergeven."

Heeft u Boot.ini gevonden open het dan met het kladblok en voeg /noguiboot toe achter "fastdetect". U ziet na herstarten het logo niet meer. Wanneer u /noguiboot weer verwijderd wordt de wijziging ongedaan gemaakt.
bron: http://members.home.nl/elproemo/Tips/WinXP_03.htm#65

maar nu is mijn vraag waar vind ik die boot.ini

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Start --> Uitvoeren --> msconfig

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Zoek op uw harde schijf het bestand "boot.ini" op.
Start - Zoeken?

[This is what you get when you mess with us]

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Neen. Start --> Uitvoeren --> msconfig
In msconfig kun je boot.ini editen, zoals in het stukje van sjirafje beschreven... Hoeft dus niet te zoeken.

Doe het zoals je wil, uiteraard.

[ Voor 14% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 17:18 ]

Verwijderd

Sjirafje heeft gelijk

C:\Boot.ini

Zonder windows scherm

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noguiboot

Met windows scherm

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

O-)

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:01

neevedr

Dat was ik niet!

Of "/sos" weghalen als dat er staat.

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ssysteemherstel did the trick. Mmaar wat het nu precies was weet ik nog steeds niet.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

sjirafje schreef op 18 mei 2004 @ 01:17:
Ssysteemherstel did the trick. Mmaar wat het nu precies was weet ik nog steeds niet.
Je boot.ini was aangepast, maar dat werd in de posts hiervoor al uitgelegt.
Pagina: 1