Word crashing....

Pagina: 1
Acties:

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 20:24
Heb een probleem met een PC van me moeder die random crasht als Word alleen al openstaat c.q. terwijl je wat aan het doen bent in Word.
PC draaide een half jaar geleden perfect op WIN98SE totdat plotseling Word ging crashen en de PC tevens crashte tijdens het printen op een Lexmark Z23.

Heb toen het volgende gedaan:

- AMD Duron 1300 vervangen door een Athlon XP 2200+ (met AC3) en Overclock cooler (had ik nog liggen) CPU @ stock, RAM @ 133 (kan helaas niet op 1800MHz/PC100 om te testen, alleen 1350Mhz/PC100 maar daar crasht die op :? )
- BIOS ge-update van het mobo (PC-Chips USA Rev. 7.0A)
- 256MB PC133 naast de 128MB PC133
- format c: en WIN XP Pro SP1 erop + alle Windows updates en alle WINXP updates voor het mobo (SiS, AGP, Modem etc)
(pc crashte toen eenmaal terwijl ik van de WINXP CD bootte..)
- Office XP erop met SP1 +SP2.

Dat was dus een half jaar geleden en Word crashte daarna nog steeds, hetzelfde gold voor printen??? En de USB ADSL modem, die ik een paar maanden geleden heb geïnstalleerd, heeft niet altijd verbinding at boot.

Heb dus gisteren een 6 poorts (4 extern, 2 intern) USB kaart geïnstalleerd (om de USB op het mobo te ontlasten die met scanner, printer, USB modem, digitale camera, USB muis en keyboard wel volliep),
RAM met MemTest getest (OK),
Windows weer helemaal up to date,
mobo drivers + BIOS zijn geen nieuwe updates voor,
gecleaned met AdAware en Norton 2004
(had van de week trouwens al die Sasser worm verwijderd [ik had zelf trouwens het Backdoor.Hackdefender op me PC gister 8)7 ]),
alle onnodige processen permanent verwijderd,
Office 2003 geïnstalleerd,

PC werkt perfect, maar zodra je wat gaat doen in Word dan freezed die, lijkt trouwens het meeste voor te komen zodra de HD (Maxtor 30GB) gaat ratelen als Word 'bezig' is, wat doet Word dan precies met de HD, zou het daar aan liggen misschien???

π MW finishers

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik durf het redelijk aan dat je binnen Word nog je grammaticacontrole tijdens het typen aan hebt staan (zit in de opties ergens). Zet dat maar eens uit...
Ik heb met die grammaticacontrole tijdens het typen de ervaring (lees: half jaar afstudeerdocumenten opleveren) dat het snelle machines binnen no time vast kon laten lopen...echt niet mer vooruit te branden toen. Grammaticacontrole uitgezet en probleem was opgelost :)
Lijkt me stug dat het aan de hardware ligt. Wat je nog wel zou kunnen doen is je HDD een keer testen op fouten...zou kunnen dat die niet helemaal lekker is. Als er dan veel IO is kan ie wel eens gaan haperen, met alle gevolgen van dien. En check dan meteen ff de aansluiting van je IDE-kabels...beetje loszittend kabeltje kan voor veel ellende zorgen :|

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 20:24
The_Eagle schreef op 07 mei 2004 @ 15:42:
Ik durf het redelijk aan dat je binnen Word nog je grammaticacontrole tijdens het typen aan hebt staan (zit in de opties ergens). Zet dat maar eens uit...
OK ga ik proberen! Thanks :)
The_Eagle schreef op 07 mei 2004 @ 15:42:
Lijkt me stug dat het aan de hardware ligt. Wat je nog wel zou kunnen doen is je HDD een keer testen op fouten...zou kunnen dat die niet helemaal lekker is. Als er dan veel IO is kan ie wel eens gaan haperen, met alle gevolgen van dien. En check dan meteen ff de aansluiting van je IDE-kabels...beetje loszittend kabeltje kan voor veel ellende zorgen :|
OK HD ga ik ff testen, daar kan je toch een proggie voor downen? Ik had i.i.g. S.M.A.R.T. al geactiveerd in het BIOS en die vind geen problemen.
Enne de IDE kabel zit goed, want ik heb daarstraks de HD uit de floppy/HD bay gehaald en in een 5 1/2" bay gebouwd met zo'n bracket. :)

π MW finishers