in iframe php.pagina openen, id probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb een sql-database met daarin een stuk tekst, foto's etc. In een overzicht haal ik dan met (PHP) de id de bijhorende tekst etc. eruit en plaats dit in het overzicht.

Het stuk tekst wil ik openen in een iframe om dit binnen een tabel scrollbaar te maken en zo het formaat van mijn tabel te kunnen handhaven. Ik ben alleen ff de weg kwijt, hoe geef ik de pagina die in de iframe (met als src de tekstpagina) laad nu de id door van het betreffende overzicht?

(is dit wat duidelijk?) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ergodyne1 op 07-05-2004 15:21 ]

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41

JaQ

je hoeft de tekst niet in een iframe te zetten om het scrollbaar te maken. Een div zou ook prima voldoen.

Ik snap je probleem verder niet (oftewel: nee, is niet duidelijk).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Divje is denk ik ook netter, maar als je het perse in een iframe wil hebben dan je gewoon je iframe aanroepen met php.pagina?id=xxx en dan op php.pagina de get-waarde van id uitlezen.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

iframe src="script.php?id=$id"

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• intermusic
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

ergodyne1 schreef op 07 mei 2004 @ 15:19:
Ik heb een sql-database met daarin een stuk tekst, foto's etc. In een overzicht haal ik dan met (PHP) de id de bijhorende tekst etc. eruit en plaats dit in het overzicht.

Het stuk tekst wil ik openen in een iframe om dit binnen een tabel scrollbaar te maken en zo het formaat van mijn tabel te kunnen handhaven. Ik ben alleen ff de weg kwijt, hoe geef ik de pagina die in de iframe (met als src de tekstpagina) laad nu de id door van het betreffende overzicht?

(is dit wat duidelijk?) ;)
<iframe src="link_naar_PHP_bestand.php?id=22"></iframe>
edit:
ff snel gedaan...

offtopic:
Zo...! Ben ik nou langzaam, of is iedereen zo snel?

[ Voor 8% gewijzigd door intermusic op 07-05-2004 15:26 ]

• ergodyne1
wacht ff hoor, ik zal het iets duidelijker uitleggen...
ik heb een overzichtpagina waarop diverse links staan naar projecten>>
als je op een link klikt opent de pagina van het desbetreffende project>>
in deze projectpagina wil ik een stuk tekst horende bij het geselecteerde project in een 'vakje' laden, maar dit moet zijn grote vasthouden

Ik dacht zelf dat de makkelijkste manier een iframe was waarin ik het stukje tekst (wat ik in een aparte pagina dan laat laden) prop... Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg dat deze pagina het geklikte id krijgt... Zodra er op de link geklikt wordt moet het id dus naar de desbetreffende projectpagina én naar de tekstpagina voor in het iframe.

• ergodyne1
Met dank aan Intermusic! Bedankt mensen, dit was snel opgelost :P

Oh, hehe ik heb het al opgelost, soms heb je van die dagen dat het net lijkt alsof je hersenen in je reet zitten ;)

[ Voor 42% gewijzigd door ergodyne1 op 07-05-2004 15:37 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.